Novetats Cotxes

BMW X5 i X7 M50i: el mercat dels grans SUV esportius rep nous rivals

BMW aposta per un renovat V8 de 530 CV i el paquet esportiu M per rivalitzar amb models com l'Audi Q8, l'Alfa Romeo Stelvio o el Mercedes GLE, entre d'altres

Provem el BMW X5 2019 (G05): Citius, altius, fortius

| 24/05/2019 a les 15:00h
Arxivat a: Novetats Motor, suv, m50i, x7, x5, BMW
BMW X5 i X7 M50i: nous motors per competir amb els SUV més prestacionals
BMW X5 i X7 M50i: nous motors per competir amb els SUV més prestacionals | BMW
El mercat dels SUV d'alta gamma i més de 300 CV està més actiu que mai, amb rivals que arriben de totes les marques i continents al voltant dels 100.000€: l'Alfa Romeo Stelvio i el Maserati Levante, d'Itàlia; el Jaguar F-Pace i el Range Rover, del Regne Unit; el Jeep Grand Cherokee, dels EUA, el Lexus RX 450h, de Japó i, com no podia ser d'altra manera, els Mercedes GLS i GLE, els Audi Q8 i e-Tron i els Porsche Macan i Cayenne d'Alemanya.

Defensant-se amb dents i ungles, totes les marques posen tota la seva artilleria en aquests models tan profitosos. BMW però, tot i tenir ja algunes versions dels X3, X4, X5, X6 i X7 al voltant dels 480CV, ha cregut convenient reforçar la seva línia i preparar noves versions més potents dels X5 i X7 per liderar la seva pròpia gamma de SUV: les M50i.

Motors per sobre els 530 CV per competir amb les versions més extremes

Amb les versions més radicals dels models citats anteriorment situades per sobre de la psicològica xifra de 500 CV, BMW no es podia permetre el luxe de seguir només amb 480 CV.
Per aquest motiu, i equipats amb nous motors revisats de gasolina de 530 CV i components de la línia M d'altes prestacions, els nous X5 i X7 estan preparats per donar molta guerra.  

El renovat motor de gasolina, de 4.4 litres de cilindrada, V8 i amb tecnologia TwinPower Turbo, arriba als 530 CV de potència entre 5.500 i 6.000 rpm, amb un parell màxim de 750 Nm disponible en una llarga franja d'entre 1.800 rpm i 4.600 rpm. Per obtenir aquestes xifres elements com els pistons, el cigonyal i la culata han estat redissenyats, els turbocompressors han guanyat capacitat, la injecció de gasolina pot treballar a més pressió i la distribució Valvetronic ha estat també actualitzada. Els consums i emissions es situen entre els 10,5 l/100Km i 239 g/Km del model X5 i els 11,1 i 252 del model X7.

Millores de la gamma M que permeten prestacions de superesportiu i confort de limusina

Les prestacions oficials anunciades per a les dues versions són d'infart: en el BMW X5, el 0 a 100 Km/h és de 4,3 segons; en el BMW X7, a causa de l'augment de pes, 4,7 segons. Les seves velocitats màximes no han estat anunciades, tot i que molt probablement estiguin limitades a 250 Km/h. 

Les dues variants estan associades a un canvi automàtic Steptronic de 8 velocitats amb convertidor de parell, diferencial esportiu M electrònic posterior i el sistema de tracció integral intel·ligent xDrive, complementats pel sistema Driving Experience Control: aquest sistema permet regular el sistema d'escapament esportiu de M Performance (de sèrie en tot dos models) segons si volem un so més relaxat o ensordidor, variar la sensibilitat i la resposta de l'accelerador i fins i tot el lliurament de potència a les rodes.

Les suspensions també són importants, amb un eix davanter de doble forquilla i un eix posterior de cinc braços. El nou BMW X5 equipa de sèrie la suspensió adaptativa M, mentre que nou BMW X7 compta amb suspensió pneumàtica adaptativa en els dos eixos (que en el BMW X5 només és opcional).
 

No poden faltar els logotips M repartits per tot el vehicle, com els situats als passos de la porta Foto: BMW



Llançament, opcions d'equipament i preus

Les dues versions, que ja equipen elements de carrosseria i interiors diferenciadors de la resta de la gamma (com els faldons davanters i laterals, un spoiler posterior, la tapisseria de cuir perforada i els logotips M repartits per tot el vehicle) poden equipar opcionalment una llarga llista d'elements, entre els que destaquen el sistema de quatre rodes directrius, llandes de 22" (les de sèrie són de 21") i frens esportius M.

Les versions M50i es posaran a la venta passat l'estiu a un preu que no s'espera inferior als 125.000-130.000€.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB | Volkswagen
Es presenta d'inici amb tres mides de bateria amb autonomies de fins a 549 km | Càrrega ràpida: fins a 350 kms d'autonomia en tan sols 30 minuts
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat