Automobile 2019

Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí

ESPECIAL FOTOS Automobile Barcelona: repassem totes les seves claus en ordre alfabètic

Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera

| 22/05/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Novetats Motor, 2019, Saló Automobile, Barcelona, automobile

L'antic Saló de l'Automòbil de Barcelona, actual Automobile Barcelona, compleix cent anys i quaranta edicions en plena forma. Per celebrar aquest aniversari repassarem tot el que aquest saló enguany ha mostrat: des de les novetats internacionals més destacades a nous termes que arriben per quedar-se, passant per petits expositors, varies activitats i les espectaculars xifres que ha obtingut. 

Tot això ha donat de si l'Automobile Barcelona 2019:


Abarth


Abarth 124 Foto: Joan Regí

 

L'esportiva marca italiana ha mostrat un 124 Spider i un 595 també descapotable pintats amb colors esportius el primer i cridaners el segon, en una clara aposta pel públic jove i atrevit.


Alfa Romeo

 

Alfa Romeo Tonale Foto: Joan Regí


Alfa Romeo hi ha presentat el Tonale, el prototip del SUV de la marca, acompanyat d'un monoplaça de F1 de la seva pròpia escuderia i els seus companys Stelvio i Giulia. També hi ha presentat una nova versió del ja veterà Giulietta.

 

F1 Alfa Romeo Foto: Ferran Boada


Art

 

Ford que va competir en la UniRaid Foto: Joan Regí


Una racó del Saló acollia una mostra d'art i vehicles representatius, amb cotxes com aquest Ford participant en la UniRaid, cursa universitària solidària pel desert del Sàhara en vehicles de més de 20 anys.
 

El Ford Fiesta de Josep Guinovart Foto: Joan Regí

 

Audi

 

Audi e-Tron Foto: Ferran Boada


Audi ha portat al Saló el nou e-Tron, un SUV completament elèctric que aviat ja veurem circular, juntament amb el Q4 e-tron Concept.


Automobile Barcelona

 

Cartell Automobile 2019 Foto: Joan Regí


L'antic Saló de l'Automòbil va deixar pas, durant l'anterior edició, al nou Automobile. Un canvi de nom que demostra les intencions del Saló: públic internacional, expansió i canvi de conceptes. El Saló ja no només es dedica al cotxe, sinó a un món molt més ampli: l'automobilitat.


Bentley
 

Bentley Continental GTC Foto: Ferran Boada



La marca de superluxe anglesa ha ensenyat el Bentley Continental GTC, molt similar al que ja vam poder veure en la presentació a Barcelona del nou Continental Convertible. Bentley, igual que el Saló, enguany també celebra cent anys.


BMW 
 

BMW Sèrie 8 Cabrio Foto: Joan Regí


Les novetats de BMW han arribat de la mà del luxe: el nou sèrie 8 Cabrio, el Sèrie 7 Híbrid i el gegant X7 s'han quedat amb les mirades del públic.


Centenari 

Que un Saló es mantingui actiu durant 100 anys no és gent fàcil, i menys quan es tracta d'una indústria tan global com l'automòbil; enguany, celebrant també la quarantena edició en un moment de transició i canvi, s'han exhibit alguns dels models més representatius de l'últim segle i s'ha preparat un gran espectacle immersiu multimèdia.
 

Mercedes 500K Foto: Joan Regí



Citroën

La marca també celebra cent anys de la seva fundació el 1919. Per aquest motiu, i tot i l'absència del grup PSA (Peugeot, Citroën, DS i Opel) en conjunt, ha pogut mostrar models com els C3 i C4, però sense cap novetat.

Connectivitat

L'espai Conencted Street mostrava els avanços de la indústria per aconseguir un cotxe intel·ligent, autònom i connectat. Part dels avanços ja ens han arribat: tecnologies com la trucada remota d'emergència e-Call, que aviat seran obligatoris a tota la Unió Europea en tots els vehicles nous, ja es comencen a veure en alguns vehicles renovats recentment. 
 

Botó e-Call en el Mazda CX-30 Foto: Joan Regí



Crítica (positiva)

L'únic saló espanyol amb reconeixement de la OICA (l'Organització Mundial de Constructors d'Automòbils) ha vist com el seu públic es rejovenia respecte a l'anterior edició i com la crítica valorava millor que mai les activitats que s'hi han realitzat valorant el Saló amb més de 4 sobre 5: el que més ha agradat al públic, l'espectacle del Centenari i l'exposició de clàssics. 


Cupra

 

Cupra Formentor Foto: Ferran Boada


La nova marca fundada a partir de Seat comença a moure's de forma independent gràcies a noves propostes com el Formentor, un SUV d'altes prestacions encara en fase conceptual, i el Cupra e-Racer, que la pròxima temporada competirà en competicions de turismes elèctrics.
 

Cupra e-Racer Foto: Ferran Boada



DR
 

L'estand de la marca  Foto: Joan Regí


La marca italiana, encara bastant desconeguda a nivell espanyol (a Catalunya només té un concessionari a Barcelona) hi ha mostrat els seus SUV urbans: els dr 3, 4 i 6. 


Elèctrics

Pràcticament cap marca del Saló ha faltat a la seva cita amb l'electricitat: les etiquetes ECO i 0 de la DGT, visibles en la gran majoria de cotxes, ho confirmen. Fabricants com Tesla, el grup Volkswagen i Mercedes no han deixat escapar l'oportunitat i han presentat els seus nous models: els nous Model 3, la gamma ID i la gamma EQ, respectivament, no han deixat indiferents al públic. D'altres, com Nissan, han preferit exhibir un Formula E al seu expositor al costat dels seus Leaf de carrer.


Estudiants
 

Estand UPC Foto: Joan Regí


No podien faltar al Saló de l'Automòbil els estudiants de la UPC i els seus vehicles de competició i l'Escola Superior de Disseny de Barcelona.


Fiat i Fiat Professional
 

Fiat 500 Foto: Joan Regí


La marca italiana ha mostrat el seu 124 Spider al costat de la gamma 500 i els incombustibles Panda; la secció professional ha mostrat la seva àmplia gamma de comercials, com la Doblo.


Futur (de l'automòbil)

Si per alguna cosa el Saló del centenari serà recordat serà per mostrar al públic els primers passos de la immensa revolució que ens espera els pròxims anys: la revolució del transport sostenible i connectat, on el petroli deixarà la posició de privilegi que fa un segle que ostenta en favor de l'eterna alternativa, tan eficient com ecològica si prové de fonts renovables: l'electricitat (i, per extensió, la tecnologia basada en la pila d'hidrogen). Veurem com els vehicles es condueixen sols, com la sinistralitat disminueix a nivells mai vistos i els embussos es redueixen dia a dia. 


Hidrogen
 

Hyundai Nexo Foto: Joan Regí


Al Saló hi hem pogut veure el Hyundai Nexo, l'aposta coreana pel vehicle de pila de combustible d'hidrogen. Països com Japó aposten fort per aquesta categoria tot i la seva complexitat tècnica i alt cost, mentre que a occident es prefereixen els elèctrics recarregables. Quina tecnologia s'imposarà?
 
Honda
 

Honda Civit Type R TCR Foto: Joan Regí


Honda ha desplegat tot el seu potencial al Saló: hi hem pogut veure tot tipus de Civic, del Type R TCR de competició al Type R de carrer, passant per els nous CR-V i HR-V, novetats del Saló, i un NSX i un Honda Insight del 1999 que la marca ha utilitzat a mode de comparació del seu potencial híbrid.
 

Honda NSX i Honda Insight Foto: Ferran Boada



Ferrari
 

Ferrari F8 Tributo Foto: Ferran Boada


Ferrari ha portat a Barcelona la crème de la crème de la seva gamma actual: el Portofino descapotable, el 812 Superfast i el nou F8 Tributo, presentat a Ginebra el passat març.


Ford

 

Ford Mustang 2019 Foto: Joan Regí


El nou Focus Active, l'incombustible Mustang i els SUVs Kuga i Edge han estat els seus principals atractius.


Futur (del Saló)

S'espera que l'any 2021 el Saló torni amb força, i més després de la rebuda d'aquest any: fins a 150.000 m2 d'exposició, 45 marques i 42 primícies (algunes a nivell europeu, d'altres a espanyol) s'hi han pogut veure, juntament amb tipus d'activitats relacionades amb el motor.


Hispano Suiza
 

Hispano-Suiza Carmen Foto: Joan Regí


El Carmen, el nou model de la marca de Barcelona, s'ha mostrat al públic de casa per primera vegada després del debut a Ginebra. Amb un disseny magnificent i poderós, era el centre de totes les mirades.


Hyundai
 

Hyundai i20 WRC Foto: Ferran Boada


L'immens espai de Hyundai tenia tot el que el públic podia demanar: utilitaris compactes com l'i10 o l'i20; vehicles esportius com l'i20 de WRC i la versió picant de l'i30, l'i30 N; SUVs convencionals com el Tucson N Line; SUVs elèctrics com el Kona i, finalment, el SUV d'hidrogen Nexo. 


Jaguar
 

Jaguar i-Pace Foto: Joan Regí


D'entre els models de Jaguar, e-Pace, F-Pace i i-Pace, aquest últim destaca amb diferència: nomenat millor cotxe d'Europa i del món aquest any, l'elèctric suposa un dels models SUV més equilibrats del mercat.

Jeep
 

Jeep Wrangler Rubicon Foto: Joan Regí



Al bell mig del seu espai, entre el Grand Cherokee i el nou Renegade, un Wrangler Rubicon  descapotat ens donava la benvinguda i es convertia en la joguina preferida de tots els nens (i no tan nens). 


Kia
 

Kia Stinger Foto: Ferran Boada


Totes les mirades a Kia es centraven en dos punts: el Kia Stinger, flamant sedan esportiu, i el petit SUV híbrid Niro. 

Lamborghini

El ja conegut Lamborghini Urus, el gran SUV de la marca, va ser l'únic model que vam poder veure a l'espai del fabricant de Sant'Agata Bolognese.


Land Rover
 

Range Rover Sport elèctric Foto: Joan Regí

L'Evoque i els Range Rover han estat, un any més, els protagonistes. 

Lexus
 

Lexus LC500h Matte Orange Foto: Joan Regí


El fabricant premium de Toyota no ha deixat a ningú indiferent amb el prototip LC500h Matte Orange, que dominava el seu espai per sobre de la resta d'opcions SUV i sedan híbrides.


Lotus
 

Lotus Elise Foto: Joan Regí


Lotus ha passat pel Saló amb poques novetats i el seu model Elise com a capçalera.


Maserati

Les noves versions V8 Trofeo del SUV Levante han estat el més destacat del fabricant italià, al costat dels Quattroporte i Ghibli.


Mazda
 

Mazda CX-30 Foto: Joan Regí


Mazda ha estat una de les marques més actives del Saló en quant a novetats. Des d'Hiroshima han desembarcat els nous Mazda 3 i CX-30: el primer, un compacte que tindrà molt a dir; el segon, un nou SUV de tall coupé desenvolupat a partir de la base del Mazda 3 que s'ubica entre el petit CX-3 i el gran CX-5.  

Cal destacar també l'arribada del motor SkyActiv-X, que funciona encenent la gasolina per compressió, com un dièsel, gràcies a la tecnologia HCCI, consumint menys i millorant prestacions. Si en voleu saber més, podeu visitar l'article on expliquem la renovació de la gamma Mazda.


Mercedes
 

Mercedes-AMG GT 63 S 4 portes Coupé Foto: Joan Regí


El desplegament de Mercedes per aquest Saló ha estat immens: tota la gamma SUV i off-road, inclosos GLA, GLC i GLE, la classe X pick-up hi era present, el nou Classe A o el CLA, entre d'altres. Els que més mirades es van emportar, però, van ser tres models: la classe V en versió camperitzada, els AMG GT en versió de dues i quatre portes i el nou SUV elèctric EQC, cridat a ser un anti-Tesla.
 

Mercedes EQC Foto: Ferran Boada



Mini
 

Mini Edició 60 Aniversari Foto: Joan Regí


Els Mini ja fa temps que no són tan petits com el seu nom indica. Prova d'això és el nou Mini Edició 60 aniversari, exposat al costat del seu antic familiar. La marca també hi va exposar models com el Clubman John Cooper Works.


Mitsubishi
 

Mitsubishi Outlander Foto: Joan Regí


L'aposta pels SUV de Mitsubishi ha quedat patent al Saló, on els nous Eclipse Cross i Outlander endollable eren els principals elements del seu espai, amb el permís del pick-up L-200. 


Nissan
 

Nissan NV-200 Foto: Ferran Boada


El fabricant nipó no s'ha quedat curt tampoc. Per un costat, ha portat totes les seves solucions de mobilitat híbrides, elèctriques i SUV: la NV-200 (la primera camper 100% elèctrica) i el Leaf, amb el permís de Qashqai i X-Trail, eren els protagonistes d'aquest apartat.

També ha portat tot el seu arsenal passional: el GT-R (o Godzilla) i el 370 Coupé i descapotable no feien ombra a un espectacular Nissan de Fórmula E. 
 

Nissan Fórmula E Foto: Joan Regí



Renault
 

Renault EZ-GO concept Foto: Joan Regí


Renault va mostrar varies de les novetats més atrevides del Saló a la vegada que algunes de les més conservadores. Per un costat, el Zoe e-Sport Concept i el molt conceptual EZ-GO, que il·lustra la visió de futur del fabricant.

Per altra banda, va mostrar la tímida actualització del Clio, amb un disseny que poc canvia respecte al model precedent, i els seu nou motor de combustió optimitzat.
 

Renault Zoe e-Sport Concept Foto: Joan Regí



Públic

La quarantena edició de Automobile Barcelona (altrament anomenat Saló de l'Automòbil de Barcelona) ha tancat les seves portes aquest passat cap de setmana amb més de 800.000 visitants, pels 750.000 de l'última edició: una xifra a l'alça que reforça encara més la seva important posició a nivell europeu. 


Porsche
 

Porsche Taycan Foto: Ferran Boada



Porsche va portar dos models a Barcelona: un 911 i un Taycan, que encara no està a la venta i del que s'estan ultimant els detalls.


Seat
 

Seat el-Born Foto: Ferran Boada


Barcelona i aquest Saló han estat històricament molt importants per a Seat, per la qual cosa la marca no podia decebre als seus fans. I no ho ha fet: el nou Seat el-Born, completament elèctric, ha estat una de les novetats més destacades que hem pogut veure, acompanyada d'un vehicle molt similar al Twizy de Renault.


Seguretat
 

Simulació de bolcat Foto: Joan Regí


Una de les activitats més seguides venia impartida per l'Escola de Conducció Fast, on els seus instructors ensenyaven bons hàbits a l'hora de conduir, com trobar la postura de conducció ideal i com sortir del vehicle en cas de bolcar en un curiós simulador giratori. 

Portar el seient tan avall com el cinturó ens permeti sense que ens arribi al coll, seure amb les cames flexionades amb marge a l'hora d'arribar als pedals i en cas de bolcar evitar descordar el cinturó sense tenir les cames contra el panell al costat del volant i fer força amb l'esquena per no caure de cop, algunes de les claus de la seva xerrada.


Skoda
 

Skoda Vision X Foto: Joan Regí


La marca del grup VAG ha presentat dos conceptes interessants i futuristes: el Vision RS, més esportiu, i el Vision X, un SUV.

Smart

 

Smart Fortwo EQ Foto: Ferran Boada


L'electrificació total ja ha arribat a Smart. Cap dels seus models manté encara el motor de combustió, igual que el nou Fortwo.

Subaru

 

Subaru Forester Foto: Ferran Boada


El rei de la tracció AWD ha fet debutar el nou Forester al Saló, acompanyat dels habituals XV i Outback; tota la seva gamma ja és compatible amb el GLP. També hi exhibia un vehicle tallat en secció, mostrant tots els secrets del nou sistema e-Boxer (motor boxer, tracció a les quatre rodes i motor elèctric) al públic.
 

Subaru e-Boxer Foto: Ferran Boada



Suzuki

 

Suzuki Jimny Foto: Ferran Boada


El fabricant japonès ha donat a conèixer tota la seva gamma, posant especial èmfasi en el renovat Jimny, el divertit Swift (mostrat en un cridaner color pistatxo), el pràctic Ignis i el conegut SUV Vitara. 


Tesla
 

Tesla Model 3 Foto: Ferran Boada



L'arribada del Model 3 suma un model més a la gamma del fabricant liderat per Elon Musk, a l'espera del nou SUV Model Y. Més econòmic que el model S i el model X, s'espera que sigui un èxit de ventes gràcies al seu preu inferior a la competència en igualtat de condicions.


Toyota
 

Toyota Supra 2019 Foto: Joan Regí


El renaixement en clau passional i esportiva d'una de les marques líders mundialment en producció d'automòbils ja és una realitat: el nou Supra va desembarcar a Barcelona acompanyat d'altres novetats com la tornada del Corolla i l'arribada del Camry, que ja fa anys que viu al mercat sobretot americà.
 

Toyota Corolla Foto: Ferran Boada



Transversalitat

Des de les clàssiques proves de conducció a l'espectacular espectacle del centenari, passant per l'exposició de clàssics en motiu del centenari, l'espai divulgatiu Connected Street i les desenes de conferències que hi han tingut lloc, el Saló no es deixa cap tema relacionat amb l'automòbil. 


Volkswagen
 

Volkswagen ID.Buzz Foto: Ferran Boada


La gamma elèctrica ID de Volkswagen ha estat un dels punts més comentats del Saló. Els nous ID.Buzz i ID.Crozz, totalment elèctrics i molt futuristes, marquen el futur del gegant alemany.


Volvo
 

Volvo V60 Foto: Joan Regí


La marca sueca ha mostrat tota la seva renovada gamma: des del SUV top ventes XC40 als sedans i familiars nous i renovats V60 i S90 i el gran SUV XC90. 


Podeu veure la resta de fotos a la galeria.

Automobile Barcelona 2019

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.