Proves Cotxes

Provem ​el Seat Tarraco 2.0 TDI 190 CV: un gran SUV per a families necessitades d'espai

Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides

Seat Tarraco 2.0 Tdi 190 Cv DSG 4Drive Xcellence

| 18/05/2019 a les 22:01h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, 7 Places, SUV, Sat, Tarraco
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
L'ofensiva SUV de Seat es completa amb l'arribada del Tarraco, el més gran dels tot camí de la marca de Martorell, també és el més ambiciós en els seus plantejaments de tota la gamma. El Tarraco té un aspecte luxós i arriba per definir nous estàndards de qualitat i equipament que li permetin accedir a un segment més refinat.

El Tarraco és un tot camí de grans dimensions, les seves mesures exteriors 4,73 m de llarg, 1,84 m d'ample, i 1,65 m d'alt li atorguen una imatge ben potent, no és pot negar que fa força patxoca i calçat amb les llandes de 20 polzades, opcionals, que equipa la nostra unitat de proves fins i tot té un cert aire prèmium.
 

La vista posterior del Tarraco és força vistosa Foto: F.Boada


La vista lateral pot recordar a la d'un Ateca estirat, però les vistes frontal i posterior són ben distintives del nou model. A la part frontal, una graella hexagonal més prominent i un perfil totalment vertical és el que més el diferencien de l'Ateca. Aquesta nova imatge serà molt probablement introduïda en els futurs models de la marca.

També destaquen els fars Full LED, que mantenen el disseny triangular habitual de la marca, però estan situats en una posició més lateral i profunda en la carrosseria, el que segons l'equip de disseny del model "genera una major sensació de dinamisme".

La part del darrere del Tarraco també crida força l'atenció pel disseny dels seus pilots LED, units entre si al llarg de la porta del maleter. D'altra banda, aquest és el primer model de la marca que inclou intermitents dinàmics de LED.

El Tarraco fa servir la mateixa plataforma modular -coneguda com MQB A-LWB- que altres models del Grup Volkswagen com ara el Volkswagen Tiguan Allspace o l'Skoda Kodiaq. Usar aquesta plataforma "Long Wheel Base" o sigui de batalla llarga li permet al Tarraco oferir un espai interior força notable, tant que pot oferir en opció una tercera fila de seients per a transportar 7 passatgers o en la seva configuració cinc places fer ostentació del maleter més gran del seu segment amb 760 litres ( 700 litres en configuració 7 places i 230 amb tots els seients muntats).
 

Els 4,74mts de longitud del Tarraco és noten a la vista lateral Foto: F.Boada


A l'interior es nota l'esforç realitzat per part de SEAT perquè el conductor i els passatgers tinguessin la sensació d'anar en un cotxe prèmium. Ja des de la versió més bàsica o Style, el Seat Tarraco incorpora de sèrie el quadre d'instruments digital o Digital Cockpit de 10,25 polzades, així com la pantalla flotant del quadre de comandament, tàctil i de 8 polzades, compatible a més amb Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. L'assistent de veu Amazon Alexa també està disponible amb el navegador opcional Navi System Plus.

Tots els materials a la vista tenen un aspecte de qualitat superior a la vista fins ara a can Seat i els ajustaments són els propis de les millors realitzacions del grup VAG. S'ha tingut també una especial cura alhora de seleccionar les tapisseries per a millorar la imatge interior.

Els seients davanters són molt confortables tot i que una mica més de duresa a la base i una mica més de suport lateral no estaria de més. L'ergonomia de tots els comandaments i el seu tacte és excel·lent. La segona fila de seients es pot desplaçar longitudinalment 16 cm per deixar més espai a les cames dels passatgers o al maleter. En qualsevol cas, l'espai a les places posteriors és força notable. A més, els respatllers ofereixen diferents graus d'inclinació.
 

Nou disseny del davantal del Tarraco Foto: F.Boada


La tercera fila és similar a la que ofereixen altres models de la competència, de manera que estem davant d'unes places només recomanables per a nens, ja que l'espai disponible no és molt ampli, l'accés pot ser complicat si no s'és àgil i un cop asseguts el terra queda una mica alt obligant a flexionar una mica més del normal les cames.

L'equipament de sèrie és també un punt destacable en el Tarraco, especialment si es tracta d'una unitat Xcellence com aquesta. Elements com el selector de modes de conducció (Seat Drive Profile), l'assistent de frenada automàtica d'emergència amb detecció de vianants i ciclistes, el pràctic detector de vehicles en l'angle mort o el control de creuer adaptatiu són de sèrie. Si vols encara més equips de seguretat, per només 210 euros pots muntar el paquet Traffic Jam Assist, que en cas necessari, frena el cotxe per complet i reprèn la marxa tot sol mentre estàs dins un embús. Aquest element també inclou un sistema de reconeixement de senyals de trànsit. Sens dubte, una de les opcions més recomanables.

El Tarraco també inclou de sèrie una integració total amb el teu telèfon mòbil gràcies a la seva compatibilitat amb els sistemes Apple CarPlay i Android Auto. És d'agrair també dins el Connectivity Box la safata de càrrega sense fils del mòbil.
 

La tercera fila de seients és només per a nens Foto: F.Boada


El propulsor del nostre Tarraco és el conegut motor dièsel 2.0 TDI en versió de 190 CV que, obligatòriament, va conjugat amb el sistema de tracció integral 4Drive i al canvi automàtic DSG. Aquesta mecànica és capaç de moure el SUV gros de Seat amb alegria i permet d'accelerar de 0 a 100 km / h en 8,7 segons que és un registre destacable en un cotxe tan pesat (1.773 quilos) i voluminós. Durant la prova hem registrat un consum mitjà de 7,5 l / 100 km, que està molt bé per un SUV d'aquesta prestància més si tenim en compte les immenses rodes de 20 polzades.

Està clar que el Tarraco no és tan àgil en carreteres de muntanya com el seu germà mitjà, l'Ateca, però el seu comportament en un entorn que en principi no li és gens favorable és més que digne. La direcció és precisa i comunicativa, les suspensions aconsegueixen contenir el moviment de la carrosseria sense penalitzar gens el confort i podem dir que se'n surt prou bé si volem augmentar el ritme als revolts. Per vies ràpides el pes i la batalla llarga li juguen a favor i el Tarraco transmet una sensació d'aplom i estabilitat excepcional.
 

El confort del Tarraco és un ade les seves grans virtuds Foto: F.Boada


En aquesta ocasió no l'hem pogut provar ni sobre pistes ni sobre terres mullats, malgrat tot coneixent el funcionament del Haldex 5, el sistema encarregat de transmetre la tracció a les quatre rodes, ens atrevim a dir que el Tarraco no li farà cap fàstic a circular sobre terres amb poc grip i que se'n sortirà més que bé.

Seat Tarraco 2.0 Tdi 190 Cv DSG 4Drive Xcellence

 
 
 
 
 
 
 


En definitiva que el nou Seat Tarraco és un excel·lent cotxe per a aquells conductors que necessiten molt d'espai per a la seva família, que saben valorar un cotxe ben construït i amb molt d'equipament, sobretot pel que fa a la seguretat activa, que sigui molt confortable i a més no volen renunciar a unes aptituds dinàmiques que per a un SUV d'aquesta mida són destacables. El Tarraco, la nova nau capitana de Seat, es posa un esglaó per sobre de la resta de vehicles de la marca de Martorell, i no només pel que fa a la seva mida.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals