La mítica pujada a la Trona torna 10 anys després

L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició

Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig

| 15/05/2019 a les 11:00h
Arxivat a: NacióMotor TV, Competició Cotxes, Ral.li, La Trona, Les Masies de Voltregà
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
La Pujada a la Trona, la famosa prova de ral·li de muntanya, reneix amb tot l’esplendor passats 10 anys de pausa. La seva recuperació, fruit de l'esforç de V-Line Org. i l'ajuntament de Les Masies de Voltregà,  podrà gaudir-se el pròxim 19 de maig.

Prop de 70 vehicles ja han formalitzat la seva inscripció a una de les proves més mítiques i volgudes pels aficionats, no només per les seves imponents rampes, sinó perquè pel seu asfalt han competit els millors pilots i màquines del país. És considerada per l'afició com una de les carreteres de muntanya més difícils, per la seva sinuositat i estretor, però també perquè sempre amaga secrets que permeten anar més ràpid als pilots més ben preparats.


5,7 km de corbes i dificultat

 
La base de la prova estarà situada, com en els últims anys, a l’Escola Quintanes, situada en el quilòmetre 13,2 de la carretera BV-4608. Aquí es realitzaran les respectives verificacions administratives i tècniques a partir de les 7h del diumenge dia 19 i també allà hi haurà la base de cursa i la sala de premsa. Les verificacions es podran fer de manera opcional el dissabte 18, a partir de les 16h, a les piscines municipals de Les Masies de Voltregà.

Els participants de la 15a Pujada a la Trona començaran la jornada amb 2 tandes d'entrenaments oficials (9h i 10.30h), a les quals seguiran 3 pujades de cursa (12h, 13.30h i 15h). Els pilots hauran de completar un recorregut total de 5,744 km de la carretera BV-4608, prenent la sortida des de la fita 13,050 per arribar al 7,306, evolucionant-se per tant en la zona més revirada de la pujada. Després d'una intensa jornada de curses, el lliurament de trofeus es farà a les 16.15h a l’Escola Quintanes.

El somiat retorn d'una prova històrica
 
Al llarg dels anys, la Pujada a la Trona ha sofert diverses interrupcions en la seva celebració que no han permès que la cursa gaudís d'una vida prolongada al llarg dels anys. La primera edició va tenir lloc el 1977 de la mà de l’entitat que la va crear, Motor Club Vall del Ges, que la va organitzar durant sis anys consecutius, de 1977 a 1982, cessant les seves activitats a continuació.

Es van haver d’esperar 17 anys, fins el 1999, perquè aquesta pujada tornés al primer pla esportiu en ser rescatada per Escuderia Voltregà, que es va responsabilitzar de la seva organització i la va mantenir en el calendari durant set edicions, fins el 2006, amb una pausa intermèdia d'un any (2003) a causa d'un conflicte amb la federació de l'època.

Finalment i després d'una nova pausa de 2 anys, la Pujada a la Trona va ser organitzada per Escuderia Osona en una única edició, 2009, l'última disputada fins al moment. Excepte en la seva primera edició, la cursa ha puntuat sempre per al Campionat de Catalunya de Muntanya i el 2005 ho va ser per al Campionat d'Espanya de l'especialitat. Algunes de les seves edicions també han puntuat per al nacional de karts de 250cc i per al campionat d'Andorra d'automobilisme.

Per l'asfalt de la BV-4608 han rodat les millors màquines de cada època, pilotades pels més prestigiosos pilots del moment, entre ells el pluricampió Juan Fernández, que va vèncer l'edició de 1981 amb Lola-BMW, i “Jean Claude”, que es va imposar en l'edició de 1980 al mateix Fernández, pilotant així mateix un Lola-BMW. En 1982 va guanyar contra pronòstic Carlos Arenzana (Lola-BMW), imposant-se també a Juan Fernández.

Objectiu: la continuïtat 

V-Line Org. té objectius a llarg termini per a aquesta prova, per poc que segueixin els suports locals com és el cas del 2019. Com a prova reina d'aquesta especialitat a la comarca d'Osona i puntuable en el seu moment per al Campionat d'Espanya, l'interès actual és que ja el 2020 pugui fer-ho de nou per al català de l'especialitat.
 


El cartell de la prova Foto: V-Line Org.


 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992 | Porsche
La icònica versió arriba a la vuitena generació del 911
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat