Fórmula 1

El Circuit de Catalunya celebra el seu possible últim GP de F1 amb un doblet de Mercedes

Hamilton s'imposa de principi a final en una cursa marcada per la possible sortida del GP d'Espanya del Gran Circ

Liberty Media ja ha confirmat la tornada del GP dels Països Baixos, mentre l'assistència al Circuit és la pitjor des de 1999

Les negociacions entre Liberty i institucions, encara obertes, estan en un moment clau

| 15/05/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Noticies Motor, Mercedes, Hamilton, Fórmula 1, Circuit de Barcelona-Catalunya
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem?
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem? | Miquel Rovira / Roger Sala
El Circuit de Barcelona-Catalunya va veure aquest cap de setmana passat la que serà, si no hi ha en les pròximes hores un gir de guió tan esperat pels aficionats i institucions com molt inesperat després de les últimes accions de Liberty Media, la seva última cursa de F1 durant un llarg període de temps.

La victòria de l'anglès, que segueix dominant amb mà de ferro juntament amb Mercedes la categoria els últims anys, no sorprèn; el que sí que sorprèn és que Liberty Media, propietària dels drets de la F1, ha confirmat fa unes hores que els Països Baixos tindran el seu propi Gran Premi, cosa que deixa al Circuit molt tocat, tot i els missatges de calma del director del Circuit, Joan Fontserè.


Final de contracte, baixa assistència al Circuit i poc reclam a nivell espanyol

Tal com ja es portava temps anunciant, aquest any s'acabava el contracte que vinculava el Circuit a la F1. La Generalitat i altres institucions porten temps negociant amb Liberty Media, flamant propietària de la F1 després de la retirada de Bernie Ecclestone, la seva renovació, però els últims dies han corregut rumors sobre la falta d'entesa econòmica entre representants i la fi de la F1 a Catalunya i Espanya.

El GP d'Espanya de Fórmula 1, mentrestant, ha registrat la seva pitjor assistència de públic des de 1999, amb tan sols 87.511 espectadors el dia de la cursa, gairebé 4.400 menys que el mateix dia de l'any passat. La xifra total d'assistència ha arribat als 165.029: en xifres absolutes, és el pitjor registre des de 1999, i ha tornat a ser deficitari com els últims anys.

En comparació, el 2007, amb Alonso vigent campió del món a McLaren formant equip amb Hamilton, es va batre el rècord amb 354.700 espectadors (131.000 dels quals el dia de la cursa). Aquell any va ser el punt àlgid de l'anomenada "Alonsomania", que va popularitzar la F1 a nivells quasi mai vistos en territori espanyol. Des de llavors, però, la mala sort i els mals resultats de l'asturià han anat lligats al descens de visitants al Gran Premi, fins a tocar fons aquest any (quan ha abandonat la F1, com a mínim de forma temporal). El descens, des del Circuit, també s'atribueix a problemes polítics i econòmics com el Brexit, que ha fet disminuir la quantitat d'anglesos que solien venir.
 


Aspecte que oferia el Circuit de Barcelona-Catalunya durant la cursa, amb 87.000 espectadors Foto: Miquel Rovira Fotografia



La F1 creix prou a Holanda com per reclamar el seu Gran Premi


Per contra, el circuit de Zandvoort i Holanda celebren ja oficialment que tornaran al calendari el 2020 i com a mínim durant tres anys, fet que no succeïa des de 1985. El furor que ha causat Max Verstappen, juntament amb l'interès del que serà el nou patrocinador del Gran Premi, Heineken, deixen el nostre Gran Premi tocat.

I és que des d'Holanda s'han implicat molt amb la F1: els grups d'holandesos que segueixen la F1 cada vegada són més nombrosos, els mitjans audiovisuals del país s'hi han implicat a fons (realitzant esforços econòmics) i els patrocinadors tampoc hi han faltat. Mentrestant, la situació a Espanya és la inversa: sense efecte crida (Carlos Sainz no té tan reclam com Alonso per ara), amb la retransmissió només de pagament i amb falta d'inversors, Liberty Media no podia assegurar els ingressos que volen generar.
 


La cerimònia del podi del Gran Premi; l'holandès Verstappen, 3r Foto: Miquel Rovira Fotografia



La resolució, en mans de Liberty Media i les institucions, els pròxims dies

Mentre les institucions criden a la calma i a la negociació, que encara està oberta, ningú dubta que a Liberty Media no li importarà acabar amb aquest Gran Premi, que enguany celebrava la 28a edició en el seu format actual, per generar més ingressos. 

El canvi de rumb de la F1 de Liberty Media respecte a l'anterior gestió es basa sobretot en generar beneficis i afició, cosa que el Circuit no ha pogut oferir com havia fet en anys anteriors, i tot i que s'hi busquen solucions, el procés és complicat, encara que no està perdut. Es parla de moure el cap de setmana del Gran Premi, tal com ha comentat el director de la F1 actual Chase Carey, però encara no hi ha res en ferm i són molts els països i ciutats que volen rebre la seva prova del campionat, suficients com per poder seleccionar el millor postor.

Seguirem atents al desenllaç de la qüestió, que arribarà durant les pròximes setmanes, abans del Gran Premi de Mònaco.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu | SEAT
Aporta detalls estètics de tarannà més esportiu i una suspensió específica que millora el seu comportament
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada
Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit