Novetats Cotxes

El Volkswagen ID.3 elèctric arribarà el 2020 per menys de 30.000€: el successor del Golf?

Amb més 10.000 prereserves tan sols 24 hores després de la seva presentació, Volkswagen treu pit davant rivals com Tesla i Mercedes

Volkswagen vol que marqui un canvi de generació, igual que el Golf o l'Escarabat

| 10/05/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Novetats Motor, ID.3, Volkswagen, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, Novetats Cotxes
El nou ID.3 de Volkswagen vol ser una revolució com van ser ja el Golf o l'Escarabat
El nou ID.3 de Volkswagen vol ser una revolució com van ser ja el Golf o l'Escarabat | Volkswagen
Volkswagen ha obert avui les prereserves per al seu futur cotxe elèctric econòmic, que finalment es dirà Volkswagen ID.3, en una presentació que ha tingut lloc a Berlin.

La presentació, rocambolesca des del moment en que Volkswagen ha decidit mostrar el cotxe camuflat -excusant-se en que la versió de producció no la podrem veure fins al Saló de Frankfurt del mes de setembre- ha servit per resoldre alguns dels dubtes que aquest model generava i, per part de Volkswagen, per treure pit i mostrar el que segons ells serà l'Escarabat o el Golf del futur: un nou vehicle per a les masses, però elèctric.
 


La rocambolesca presentació, amb el cotxe encara camuflat, no ha aturat les prereserves Foto: Volkswagen



Capacitats tècniques suficients per fer front a Tesla i Mercedes, entre d'altres

L'ID.3 recorrerà a un motor elèctric de 170 CV de potència, connectat a l'eix posterior, que anirà vinculat a la capacitat de bateria que el client prefereixi: 48 kWh, 62 kWh i 111 kWh.

L'acabat bàsic, el de 48 kWh, gaudirà de 330 quilòmetres d'autonomia, i el màxim, el de 111 kWh, arribarà fins als 550 quilòmetres. Aquests números es situen en la línia de la resta d'elèctrics del mercat que es mouen també en preus entre els 30.000 i 50.000€, com el Nissan Leaf o el Tesla Model 3, entre d'altres. 


ID.3 First Edition, edició especial limitada a 30.000 unitats

Per al llançament d'aquest elèctric, i en especial per a les prereserves, Volkswagen ha preparat una edició especial First Edition, limitada a 30.000 unitats i basada en la variant intermèdia de l'oferta, amb una autonomia WLTP de 420 quilòmetres. 

Es podrà triar entre tres nivells d'equipament: 1ST, 1ST Plus i 1ST Max. El bàsic equipa control per veu i sistema de navegació. El segon suma decoració bitonal interior i exterior i fars matricials IQ.Light. L'últim s'afegeix a l'anterior el HUD amb realitat augmentada i el sostre solar panoràmic. 
 

La versió de producció estarà visible finalment el mes de setembre Foto: Volkswagen



Preus econòmics i avantatges en forma de recàrregues i subvencions provoquen una allau de reserves

Les prereserves de l'ID.3 són, ara per ara, tot un èxit. Durant les primeres 24 hores ja se n'han prereservat fins a 10.000 en 29 països europeus, i això que la reserva suposa un desemborsament de 1.000 euros (reemborsable, això sí).

Aquesta edició especial promet un preu inferior als 40.000 euros a Alemanya, sense tenir en compte els possibles incentius per la compra d'aquest tipus de vehicles zero emissions.

El motiu de l'allau de prereserves podria estar tan en el preu rebaixat d'un model superior com és la 1ST Edition com en que Volkswagen oferirà als compradors del ID.3 1ST Edition càrrega gratuïta durant el primer any d'ús o bé fins que s'arribi al màxim de 2.000 kWh, sempre en punts de recàrrega públics connectats amb l'aplicació We Charge del fabricant o bé de la xarxa europea Ionity.

La versió de 48 kWh serà la més econòmica i partirà per sota dels 30.000€; la resta de versions, fins a arribar a la de 111 kW, es situaran entre els 40.000 i 50.000€. 


Ofensiva elèctrica del Grup Volkswagen: fins a 35 models electrificats els pròxims dos anys

El compacte forma part de l'ofensiva elèctrica que ha anunciat el Grup Volkswagen, que té previst llançar 35 models electrificats a Espanya en els pròxims dos anys, 20 dels quals elèctrics purs. En el cas de l'ID.3, està previst el seu llançament al mercat a mitjans de l'any que ve. 

Entre ells destaquen els altres integrants de la família ID (que Volkswagen ha presentat a l'AUtomobile Barcelona, el SUV esportiu ID. Crozz i la reinterpretació de la Transporter T1 ID. Buzz) i també el Seat el-Born, que compartirà plataforma i característiques tècniques amb el nou ID.3.


El Seat el-Born, el model que defineix el futur de SEAT, està basat en l'ID.3 Foto: Volkswagen

 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem?
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem? | Miquel Rovira / Roger Sala
Hamilton s'imposa de principi a final en una cursa marcada per la possible sortida del GP d'Espanya del Gran Circ | Liberty Media ja ha confirmat la tornada del GP dels Països Baixos, mentre l'assistència al Circuit és la pitjor des de 1999 | Les negociacions entre Liberty i institucions, encara obertes, estan en un moment clau
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA