Proves Cotxes

Provem el nou Seat Mii amb motor de gas GNC

Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic

| 13/10/2019 a les 11:12h
Arxivat a: Proves Cotxes, Mobilitat Sostenible, Mii, Seat Mii, seat, GNC, Eco, Proves Cotxes
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Gairebé 8 anys després que sortís a la venda el primer Mii, el petit de la marca espanyola s’actualitza per adaptar-se a les noves normatives ECO i ve adaptat de sèrie amb un motor híbrid de benzina i GNC de 68cv que ens dona unes prestacions a nivell de consums i comportament molt bones.

Per realitzar la prova, Seat ens ha cedit una unitat amb l’acabat Style Edition de 5 portes de color blau metal·litzat, amb llandes de 14” y com dèiem amb anterioritat, motor híbrid de benzina i GNC de 68cv amb canvi de 5 velocitats manual. Podem veure l’adhesiu ECO amb la qual tenim ajudes i facilitats a l’hora tant d’aparcar al centre de les ciutats com carrils Bus-VAO i peatges i també a la porta del maleter la inscripció “ECOFUEL”.

Si obrim la tapa on normalment trobem l’entrada per inserir la mànega de la benzina, trobarem també l’entrada per inserir la mànega del Gas Natural Comprimit, el GNC.
 

El Mii GNC té dos dipòsits el de benzina i el de gas Foto: Marc Calvo


Un cop entrem dins del cotxe veiem que tot i que és un cotxe petit, el Mii destaca per l’amplitud interior. Amb uns seients esportius a la vegada que còmodes per fer viatges curts i un volant bàsic, sense cap botonera.

A la consola central hi trobem la radio i el climatitzador i just per sobre un adaptador exclusiu per a smartphones, i és que a les botigues d’aplicacions d’Apple i Android podem trobar una app exclusiva pel Seat Mii, coneguda com a “DriveMii app” en la qual podrem trobar una gran quantitat de funcions des de manipular la radio, navegador amb mapes pre-descarregats, i d’altres com veure consums del cotxe, veure les revolucions, temperatures d’oli i aigua i pressió del turbo.
 

L'interior del Mii és bàsic i funcional Foto: Marc Calvo


Ens posem en marxa i veiem que el sò del motor és exactament com el de benzina, ni una diferència. Dins de ciutat és un cotxe molt àgil, la resposta del volant és bona i ens permet tant girs com esquivar altres cotxes aparcats en doble fila sense haver de fer gaire esforç.
A l’hora d’aparcar ens n’adonem de la sort de portar un cotxe petit, i si com és aquest el cas, té sensor d’aparcament, encara ho tenim més fàcil El Mii és realment un cotxe molt fàcil d’aparcar i hi cap gairebé en qualsevol lloc.

En carretera canvia, la resposta del motor no és la mateixa que per ciutat, però podem anar a velocitats de 80/100/120 km/h sense problema, tot i que a 120km/h el cotxe va més revolucionat.
 

Tot i ser realment petit el Mii ofereix un espai interior més que correcte Foto: Marc Calvo

 

Pel que fa al consum he de dir que estic realment satisfet i no esperava les bones sensacions que finalment he tingut.

Només amb el dipòsit de GNC he arribat a fer 315 km provant el cotxe, una mitja de 3,5kg als 100km. Parlant en euros: Uns 3€ als 100km depenent del preu del gas, una quantitat irrisòria tenint en conta el preu actual del mateix càlcul amb un cotxe únicament de benzina o dièsel.

El total de km amb els dos combustibles arribaria a un total de 500km aproximadament: Els 300 del GNC més l’afegit dels 200km de la benzina. Penso que és una xifra per un vehicle urbà excel·lent però millorable en el cas dels que necessitin un vehicle per fer desplaçaments interurbans.
 

El gas natural és una alternativa ecòlogica i barata Foto: Marc Calvo



En definitiva, un cotxe urbà amb bon equipament, bons acabats, amb un consum excel·lent i amb la comoditat d’un cotxe de més categoria. El model de la prova el podem trobar per un preu de sortida de 12.200€, uns 2000€ més que el seu germà sense el motor combinat de GNC. Ara bé, els 2000€ penso que s’amortitzen amb el temps i val la pena per totes les ajudes i facilitats que comporta el fet de tenir un vehicle amb distinció ECO.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals