Novetats Cotxes

Nou Toyota RAV4 Hybrid AWD-i: híbrid amb tracció total intel·ligent

El nou SUV japonès guanya en parell motor i en habilitats per a sortides fora l'asfalt

Especial híbrid: respostes a totes les preguntes

| 30/04/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Novetats Motor, SUV, AWD, Híbrid, RAV4, Toyota, Novetats Cotxes
Aquesta versió del RAV4 promet poder sortir de l'asfalt amb certa ambició tot i ser un SUV
Aquesta versió del RAV4 promet poder sortir de l'asfalt amb certa ambició tot i ser un SUV | Toyota
El nou Toyota RAV4 Hybrid AWD-i, la variant 4x4 de la cinquena generació del SUV japonès, ja es comercialitza en territori espanyol. Aquesta versió, que compta amb tracció total gràcies a l'assistència elèctrica, es distingeix per la seva excel·lent resposta tant dins com fora de l'asfalt, amb gran capacitat off-road gràcies al sistema AWD-i. Passem a detallar-ho a continuació.

Aprofitant la hibridació fora l'asfalt

El nou Toyota RAV4 hybrid AWD-i es propulsa gràcies a l'última versió de la tecnologia híbrida elèctrica autorrecargable de Toyota, oferint fins a 222 CV gràcies a un motor de 2.5 litres atmosfèric associat a un econòmic canvi CVT.

El nou sistema 4x4 AWD-i de RAV4 Hybrid suposa un pas endavant enfront de la tracció total elèctrica del RAV4 de l'anterior generació: presenta un menor consum de combustible en entorns urbans, un funcionament més silenciós a gran velocitat i una millor tracció sobre superfícies lliscants.

Aquestes millores són possibles gràcies a un motor elèctric addicional que actua sobre l'eix posterior, oferint fins a un 30% més de parell a aquestes rodes que el model anterior. En funció de les condicions, el sistema pot distribuir el parell motor entre l'eix davanter i el posterior en una relació d'entre 100:0 i 20:80. 

No és, però, gràcies a un sistema mecànic com en un Toyota Land Cruiser, el tot terreny per excel·lència: no hi ha connexió mecànica entre motor de combustió i eix posterior, sinó que és tot gràcies a la gestió electrònica dels dos motors independents. Per exemple, en cas que una roda perdi el contacte amb el terra, pot frenar la roda que gira lliurement i enviar el parell motor a la roda que si està recolzada.

Per complementar les capacitats off-road del nou RAV4 hybrid AWD-i, el conductor té, juntament amb els modes de conducció de carretera, un nou control automàtic de diferencial de lliscament limitat 'Trail', que garanteix millor adherència i control en superfícies de baixa adherència. 

Diferents acabats amb un equipament molt generós

Igual que la variant de tracció davantera, el nou RAV4 hybrid AWD-i es comercialitza amb cinc acabats: Business, Advance, Advance Plus, Feel! i Luxury. Totes les versions inclouen com a  elements de sèrie el sistema multimèdia Toyota Touch® 2, climatitzador automàtic bizona, òptiques LED, llantes d'aliatge, sistema d'arrencada intel·ligent (Push Start) i la suite de seguretat intel·ligent de Toyota, Toyota Safety Sense. També és el primer model de Toyota que inclou el sistema de trucada automàtica d'emergència (E-Call), que ja és obligatori en tots els nous vehicles.

A partir d'aquí, les opcions no es queden curtes: sistema de so premium JBL, carregador sense fil per a mòbils, retrovisor interior intel·ligent amb visualització d'imatge de la càmera posterior i sistema de Visió 360 en són algunes de les més destacades.

També és novetat la nova app de Toyota per a smartphones, que permet accedir a funcionalitats com localitzar el vehicle a distància, la transferència directa de dades de navegació entre el telèfon i el vehicle, l'accés a la informació dels viatges que es realitzen amb estadístiques o recordatoris per a realitzar el manteniment.


Preus i promocions de llançament

Ja està disponible a la Xarxa Oficial de Concessionaris de Toyota des de 33.800 €, amb una promoció de llançament de 1.000 € de descompte extra. 

És possible també accedir al nou programa de finançament i serveis de Toyota Espanya, que inclou, a més del sistema de navegació (GO), 3 anys de serveis en línia, 4 anys de garantia, 4 anys de manteniment i primer any d'assegurança a tot risc, per 305 €/mes.




 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides