Novetats Motos

Noves ​Aprilia Tuono V4 1100 Factory i RR: Naked amb magnífiques prestacions

La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat.

Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir

El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.

| 18/04/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Novetats Motor, naked, Aprilia, v4, tuono 1100, Novetats Motos
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La gamma d'Aprilia "Naked", hereva d'una família de motos excitants i efectives, aconsegueix nivells de sofisticació molt elevats gràcies al saber fer d'Aprilia adquirit durant anys de competició al més alt nivell.

La família Tuono V4 consta de dos models diferents segons configuració i prestacions.
La Aprilia Tuono V4 1100 RR és una màquina d'entreteniment excepcional, descendent d'una dinastia de Naked esportives aclamada per la crítica. D'altra banda, l'Aprilia Tuono V4 1100 Factory és la versió més exclusiva, dedicada a un públic extremadament exigent i equipada amb components derivats en gran part de la Superbike Aprilia RSV4 RF.

Electrònica encara més rica gràcies a la introducció de la suspensió electrònica

La nova Factory presenta de sèrie el sistema de suspensió electrònica semi-actiu
més avançat actualment al mercat, desenvolupat per Öhlins en col·laboració amb els enginyers d'Aprilia. Ofereix màxima facilitat de calibratge de la suspensió, a través d'uns simples controls al manillar, per a una experiència de pilotatge encara més emocionant en cada àrea d'ús.

La tecnologia especial del sistema de suspensió semi-activa Smart EC 2.0 permet el calibratge de la forquilla i l'amortidor amb dos modes d'intervenció: semi-actiu i manual, tots dos seleccionables mitjançant els botons del manillar.

Maneres de conducció i tecnologies diverses al servei del pilot

Incorporen tres modes de conducció seleccionables per l'usuari: Track, Sport i Road. En la semi-activa, el comportament de la suspensió és administrat pel sistema Smart EC 2.0, que intervé activament en l'operació gràcies a un algoritme que processa en temps real les dades transmeses pel vehicle a la unitat de control. D'aquesta manera, la suspensió ajusta la seva calibració hidràulica de manera instantània al tipus de ruta i conducció desitjada.

L'electrònica a bord de l'Aprilia Tuono V4 queda inalterada, amb el Performance Ride Control (APRC) com a paquet de sistemes de control (derivat directament de la tecnologia guanyadora en el Campionat del Món de Superbike). La quarta generació del APRC, de sèrie en l'Aprilia Tuono V4 1100, s'integra millor amb la gestió electrònica garantida pel control d'accelerador totalment integrat en el Ride-by-Wire i la plataforma inercial que permet una possibilitat òptima de detecció de les condicions dinàmiques de la moto i per tant unes efectives estratègies de control electrònic.
 


Els colors vermell i negre són característics de competició per a la variant RR Foto: Aprilia

 
Frenada intel·ligent i possibilitats multimèdia opcionals

La gamma Aprilia Tuono V4 1100 adopta l'avançat sistema cornering ABS, desenvolupat en col·laboració amb Bosch per garantir la màxima seguretat a la carretera, sense disminuir el rendiment en el circuit. El sistema, de pes i dimensions realment continguts, és capaç d'optimitzar la frenada i la intervenció de l'ABS en les corbes, gràcies a un algoritme que garanteix la millor relació entre desacceleració i estabilitat.

La instrumentació digital TFT en color administra la interfície d'usuari necessària per a l'ajust de suspensió electrònica intuïtiva de la nova Aprilia Tuono V4 1100 Factory. En les dues pantalles seleccionables (Road i Race, totes dues amb il·luminació nocturna o diürna) es corresponen el mateix nombre d'índexs mostrats. Com a opció, l'V4-MP és la plataforma multimèdia Aprilia que permet que el telèfon intel·ligent es connecti al vehicle, introduint un veritable sistema de configuració corba per corba per la configuració electrònica, les dades es poden descarregar a un ordinador per a la seva anàlisi, com en la competició.

El V4 d'Aprilia amb prestacions inigualables

La Aprilia Tuono V4 1100 segueix amb propulsor Naked en V a 65° i quatre cilindres excepcional: l'estreta arquitectura en V ha permès la construcció d'un motor amb dimensions longitudinals increïblement reduïdes, afavorint la centralització de les masses i la construcció d'un xassís compacte.

Les intervencions realitzades en aquesta evolució del V4 italià han permès augmentar la fiabilitat i el rendiment general, sense perdre el gran caràcter i el meravellós so tan adorat pels motoristes.

El sistema de frens davanter Brembo prové del sistema de frens de la RSV4 i compta amb un parell de discos d'acer de 330 mm de diàmetre, sobre els quals actuen les pinces mico bloc M50 i una bomba radial al manillar.

Versions, colors i preus

La gamma Aprilia Tuono V4 1100 inclou dos models que es distingeixen per una configuració tècnica diferent i diferents variants de color: l'Aprilia Tuono V4 1100 RR està disponible en dos nous colors, "Sachsenring Xarxa" i "Magny-Cours Gray", mentre que la nova Aprilia Tuono V4 1100 Factory compta amb gràfiques "Superpole", en què ressalten la combinació del negre i el vermell.

La Aprilia Tuono V4 1100 Factory es distingeix tècnicament per la presència del trio de suspensió electrònica semi-activa més refinat de Öhlins i estilísticament per l'adopció del magnífic colí (homologada biplaça) derivada de la RSV4. Les llantes d'alumini són les mateixes per a tots dos models: la seva lleugeresa ajuda a reduir l'efecte giroscòpic al màxim i millora especialment la seva maniobrabilitat.

La Aprilia Tuono V4 1100 Factory té pneumàtics més esportius Pirelli Diable Supercorsa, amb la secció posterior augmentada a 200/55, també homologats per l'Aprilia Tuono V4 1100 RR, que de sèrie ofereix un secció posterior 190/55 amb els pneumàtics Pirelli Diable Vermell III.

El model Tuono V4 1100 RR està disponible des de 12.220 €, mentre que la Tuono V4 1100 Factory part dels 13.995 €.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides