Novetats Cotxes

Sorpresa a Audi: els nous S6 i S7 equiparan un V6 dièsel i microhíbrid

La renovació millora els consums i emissions a costa de perdre prestacions

Especial híbrid: respostes a totes les preguntes

| 12/04/2019 a les 08:55h
Arxivat a: Novetats Motor, Audi, Novetats Cotxes, s6, s7, dièsel, mild-hybrid
Revolució a Audi: els nous S6 i S7 seran dièsel mild-hibrid
Revolució a Audi: els nous S6 i S7 seran dièsel mild-hibrid | Audi
Audi acaba de desvetllar novetats que ens agafen per sorpresa: els nous Audi S6 Sedan, S6 Avant i S7 Sportback es renoven apostant per motors V6 TDI i tecnologia mild hybrid de 48V, sense variants de gasolina. Una decisió controvertida, sobretot després d'equipar des dels seus inicis motors de gasolina V8 i V10, que en mercats exterior sí tingui en opció un V6 de gasolina i que marques rivals com Mercedes o BMW apostin pels sis cilindres però deixin al consumidor elegir combustible.

Encara que equipin motors dièsel, els S6 i S7 tenen tots els atributs de la gamma S d'Audi: exteriorment es distingeixen de la resta de la gamma pel kit de carrosseria esportiu i les quatre sortides d'escapament, tècnicament equipen suspensions esportives, direcció a les quatre rodes i frens ceràmics i a nivell de confort i equipament estan a l'altura dels A6 i A7 ben equipats.

Un motor controvertit


Fins ara, els S6 i S7 havien equipat motors de gasolina V8 i V10: eren un referent en rendiment. Encara que observant els moviments de la marca semblava evident que rebria hibridació i un motor més contingut, com podia ser un V6 de gasolina, ningú s'esperava que el el V6 fos un turbodièsel (com a mínim a Europa, perquè fora sí que rep una variant de gasolina). 

Així, sota el capó ens trobem un V6 3.0 TDI sobrealimentat de 349 CV i un altíssim parell de 700 Nm associat a un canvi automàtic de 8 relacions i a la tracció integral permanent Quattro amb repartiment de parell 40:60, donant prioritat a l'eix posterior. La resta de mercats disposaran d'un V6 gasolina de 2.9 litres sobrealimentat per turbo, també mild-hybrid, de 450 CV i 600 Nm.

Audi destaca la complexitat del motor, equipant tan un turbo de geometria variable (accionat amb els gasos d'escapament) tan un compressor elèctric EPC que activa el sistema de 48V. Mentre que el primer sempre actua, el segon només ho fa quan rep molta demanda i actua en tan sols 250 mil·lisegons. D'aquí que el parell sigui tan elevat a tan sols 2500 voltes.
 

El sistema mild-hibrid de 48V permet estalviar 0,4l/100 km Foto: Audi



Rendiment discutible, millores en emissions i consums 

El nous models acceleren de 0 a 100 km en 5, fins a mig segon més lentes que les versions anteriors amb motor V8. La velocitat màxima segueix estant limitada electrònicament a 250 km/h. El rendiment disminueix, però des d'Audi asseguren que el canvi és mínim i que les millores que promet en consums i emissions valen la pena: mentre que l'anterior V8 4.0 de 450 CV homologava segons l'antic i permissiu cicle NEDC 9,2 l/100 km i 215 g/km de CO2, el nou homologa sota l'estricte WLTP 7,9 litres i 206 grams. Sembla poc, però que les emissions  i consums es redueixin amb el canvi de cicle d'homologació és difícil per als fabricants.

El sistema híbrid, l'altre destacat, serveix com a alternador i motor d'arrencada. Alimenta tots els equips elèctrics del vehicle i disposa d'una bateria de 10 Ah situada sota el maleter. Permet reduir, segons Audi, en 0,4 l/100 km els consums.

Cal destacar com Audi, seguint les tendències del mercat, ha passat en 10 anys d'equipar en aquests mateixos models V10 atmosfèrics de gasolina a motors V6 dièsel sobrealimentats. Molts no s'ho haurien cregut, però el que ara mana és l'eficiència del vehicle.
 


L'interior de l'S7 és d'alta qualitat i compta amb acabats esportius Foto: Audi


Equipament tècnic esportiu, ampli equipament de comoditats

A nivell tècnic, destaquen la tracció integral permanent Quattro, la suspensió adaptativa esportiva i regulable, la tecnologia de quatre rodes directrius opcional i els gegants frens ceràmics de 400 mm davant i 350 mm darrere, amb pinces de sis pistons. No hi falten les llantes específiques de 20" (i opcionalment de 21")

Per altra banda, els S6 i S7 inclouen tot l'equipament d'Audi en matèria de confort, assistència i seguretat. No hi falten, entre molts d'altres, l'Audi Virtual Cockpit, els diferents tipus de seients esportius tapissats en Alcantara o la climatització automàtica de quatre zones.

Encara no coneixen preus exactes, encara que el segurament rondaran els 90.000€ per un S6 i els 100.000€ per un S7. Estaran disponibles a partir del mes de maig.
 


La versió Avant de l'S6 compta amb molt maleter i bona dinàmica Foto: Audi

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt