Novetats Cotxes

Audi G-tron: renovada la gamma ecològica impulsada amb gas GNC

La renovació segueix comptant amb baixos consums i etiqueta ECO

| 10/04/2019 a les 09:25h
Arxivat a: Novetats Motor, A5, Bi-fuel, A4, A3, GNC, Audi, Novetats Cotxes
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte | Audi
Audi està aquests dies de renovació: els tres models adaptats específicament per funcionar amb gas natural comprimit o GNC, l'Audi A3 Sportback 30 g-tron, l'Audi A4 Avant 40 g-tron i l'Audi A5 Sportback 40 g-tron, reben una renovació que permet millorar la seva autonomia seguint amb els baixos consums i bon rendiment.

Aquests tres vehicles disposen de tecnologia bi-fuel i aposten pel GNC, tecnologia que està desenvolupant sobretot Seat dins el grup Volkswagen i bastant escampada al nord d'Europa. Equipen, juntament amb els dipòsits de gas, petits dipòsits de gasolina d'entre 7 i 9 litres que serveixen com a alternativa en cas de no tenir gas o necessitar millor rendiment, permetent saber al conductor quin combustible s'utilitza en cada moment.

El més renovat, l'Audi A3

Dels tres, l'Audi A3 és el que més millores ha rebut: passa a tenir tres dipòsits de gas i equipa un nou motor 1.5 TFSI de 131 CV adaptat al GNC, que li permet fer el 0-100 km/h en poc menys de 10 segons i consumir 4,2 kg de GNC cada 100 km, homologant 411 km d'autonomia (segons el cicle WLTP).

Els altres dos models continuen equipant el mateix motor de dos litres TFSI i canvi S tronic, amb 170 CV de potència, prestacions decents (el 0-100 en 8,4 segons) i autonomies entre 380 i 400 km.
 


El conductor sap en tot moment els nivells de gas i el combustible utilitzat Foto: Audi


Etiqueta ECO, però problemes a l'hora de trobar GNC

Que puguin funcionar amb gas els garanteix poques emissions i un cost per quilòmetre reduït, rebent l'etiqueta ECO -amb tots els seus beneficis. El costat negatiu es limita a dos punts: en la xarxa de distribució de GNC, més escassa que la de GLP al sud d'Europa i que limita les possibilitats de compra d'aquests Audi a qui tingui estacions de servei que n'ofereixen a prop, i en la capacitat del maleter, que es veu reduïda entre 80 i 100 litres segons model per tenir lloc per als nous dipòsits.

El que Audi assegura és la seguretat dels nous dipòsits: fabricats amb materials compostos, fibra de vidre i fibra de carboni, els nous dipòsits són més segurs que els anteriors (resisteixen fins a 200 bar de pressió) tot i que pesen un 66% menys que els fabricats íntegrament en acer.
 


Si disposem d'un sortidor proper, cal tenir-los en compte Foto: Audi



Preus en línia amb les variants gasolina i dièsel

El preu de partida per a l'A3 és de 30.920€, mentre que l'A4 comença als 43.820 i l'A5 als 46.840€: no s'allunyen massa de les variants convencionals i poden resultar atractives sempre que disposem, tal com dèiem abans, si tenim a prop un sortidor de GNC on abastir-nos o disposem d'un altre vehicle per quan es viatja a zones que no en tenen.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.
Peugeot presenta la nova versió del seu escúter de tres rodes
Peugeot presenta la nova versió del seu escúter de tres rodes | Peugeot
El nou escúter de tres rodes renova la imatge, la propulsió i implementa tecnologia i-Connect.
Mercedes Benz Classe S 2021
Mercedes Benz Classe S 2021 | Mercedes-Benz
Arriba la setena generació de la berlina per excel·lència de Mercedes, carregat amb l'última tecnologia de la marca
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit