Novetats Cotxes

Audi G-tron: renovada la gamma ecològica impulsada amb gas GNC

La renovació segueix comptant amb baixos consums i etiqueta ECO

| 10/04/2019 a les 09:25h
Arxivat a: Novetats Motor, A5, Bi-fuel, A4, A3, GNC, Audi, Novetats Cotxes
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte | Audi
Audi està aquests dies de renovació: els tres models adaptats específicament per funcionar amb gas natural comprimit o GNC, l'Audi A3 Sportback 30 g-tron, l'Audi A4 Avant 40 g-tron i l'Audi A5 Sportback 40 g-tron, reben una renovació que permet millorar la seva autonomia seguint amb els baixos consums i bon rendiment.

Aquests tres vehicles disposen de tecnologia bi-fuel i aposten pel GNC, tecnologia que està desenvolupant sobretot Seat dins el grup Volkswagen i bastant escampada al nord d'Europa. Equipen, juntament amb els dipòsits de gas, petits dipòsits de gasolina d'entre 7 i 9 litres que serveixen com a alternativa en cas de no tenir gas o necessitar millor rendiment, permetent saber al conductor quin combustible s'utilitza en cada moment.

El més renovat, l'Audi A3

Dels tres, l'Audi A3 és el que més millores ha rebut: passa a tenir tres dipòsits de gas i equipa un nou motor 1.5 TFSI de 131 CV adaptat al GNC, que li permet fer el 0-100 km/h en poc menys de 10 segons i consumir 4,2 kg de GNC cada 100 km, homologant 411 km d'autonomia (segons el cicle WLTP).

Els altres dos models continuen equipant el mateix motor de dos litres TFSI i canvi S tronic, amb 170 CV de potència, prestacions decents (el 0-100 en 8,4 segons) i autonomies entre 380 i 400 km.
 


El conductor sap en tot moment els nivells de gas i el combustible utilitzat Foto: Audi


Etiqueta ECO, però problemes a l'hora de trobar GNC

Que puguin funcionar amb gas els garanteix poques emissions i un cost per quilòmetre reduït, rebent l'etiqueta ECO -amb tots els seus beneficis. El costat negatiu es limita a dos punts: en la xarxa de distribució de GNC, més escassa que la de GLP al sud d'Europa i que limita les possibilitats de compra d'aquests Audi a qui tingui estacions de servei que n'ofereixen a prop, i en la capacitat del maleter, que es veu reduïda entre 80 i 100 litres segons model per tenir lloc per als nous dipòsits.

El que Audi assegura és la seguretat dels nous dipòsits: fabricats amb materials compostos, fibra de vidre i fibra de carboni, els nous dipòsits són més segurs que els anteriors (resisteixen fins a 200 bar de pressió) tot i que pesen un 66% menys que els fabricats íntegrament en acer.
 


Si disposem d'un sortidor proper, cal tenir-los en compte Foto: Audi



Preus en línia amb les variants gasolina i dièsel

El preu de partida per a l'A3 és de 30.920€, mentre que l'A4 comença als 43.820 i l'A5 als 46.840€: no s'allunyen massa de les variants convencionals i poden resultar atractives sempre que disposem, tal com dèiem abans, si tenim a prop un sortidor de GNC on abastir-nos o disposem d'un altre vehicle per quan es viatja a zones que no en tenen.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides