Novetats Cotxes

Audi G-tron: renovada la gamma ecològica impulsada amb gas GNC

La renovació segueix comptant amb baixos consums i etiqueta ECO

| 10/04/2019 a les 09:25h
Arxivat a: Novetats Motor, A5, Bi-fuel, A4, A3, GNC, Audi, Novetats Cotxes
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte
Si disposem d'un sortidor de GNC proper, cal tenir-los en compte | Audi
Audi està aquests dies de renovació: els tres models adaptats específicament per funcionar amb gas natural comprimit o GNC, l'Audi A3 Sportback 30 g-tron, l'Audi A4 Avant 40 g-tron i l'Audi A5 Sportback 40 g-tron, reben una renovació que permet millorar la seva autonomia seguint amb els baixos consums i bon rendiment.

Aquests tres vehicles disposen de tecnologia bi-fuel i aposten pel GNC, tecnologia que està desenvolupant sobretot Seat dins el grup Volkswagen i bastant escampada al nord d'Europa. Equipen, juntament amb els dipòsits de gas, petits dipòsits de gasolina d'entre 7 i 9 litres que serveixen com a alternativa en cas de no tenir gas o necessitar millor rendiment, permetent saber al conductor quin combustible s'utilitza en cada moment.

El més renovat, l'Audi A3

Dels tres, l'Audi A3 és el que més millores ha rebut: passa a tenir tres dipòsits de gas i equipa un nou motor 1.5 TFSI de 131 CV adaptat al GNC, que li permet fer el 0-100 km/h en poc menys de 10 segons i consumir 4,2 kg de GNC cada 100 km, homologant 411 km d'autonomia (segons el cicle WLTP).

Els altres dos models continuen equipant el mateix motor de dos litres TFSI i canvi S tronic, amb 170 CV de potència, prestacions decents (el 0-100 en 8,4 segons) i autonomies entre 380 i 400 km.
 


El conductor sap en tot moment els nivells de gas i el combustible utilitzat Foto: Audi


Etiqueta ECO, però problemes a l'hora de trobar GNC

Que puguin funcionar amb gas els garanteix poques emissions i un cost per quilòmetre reduït, rebent l'etiqueta ECO -amb tots els seus beneficis. El costat negatiu es limita a dos punts: en la xarxa de distribució de GNC, més escassa que la de GLP al sud d'Europa i que limita les possibilitats de compra d'aquests Audi a qui tingui estacions de servei que n'ofereixen a prop, i en la capacitat del maleter, que es veu reduïda entre 80 i 100 litres segons model per tenir lloc per als nous dipòsits.

El que Audi assegura és la seguretat dels nous dipòsits: fabricats amb materials compostos, fibra de vidre i fibra de carboni, els nous dipòsits són més segurs que els anteriors (resisteixen fins a 200 bar de pressió) tot i que pesen un 66% menys que els fabricats íntegrament en acer.
 


Si disposem d'un sortidor proper, cal tenir-los en compte Foto: Audi



Preus en línia amb les variants gasolina i dièsel

El preu de partida per a l'A3 és de 30.920€, mentre que l'A4 comença als 43.820 i l'A5 als 46.840€: no s'allunyen massa de les variants convencionals i poden resultar atractives sempre que disposem, tal com dèiem abans, si tenim a prop un sortidor de GNC on abastir-nos o disposem d'un altre vehicle per quan es viatja a zones que no en tenen.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04 | Silence
La companyia també presenta el primer bescanviador de bateries d'Europa que aconsegueix eliminar el temps de recàrrega, i rebaixa un 40% el cost d'adquisició del vehicle | També estrena nova seu i nova identitat corporativa.
Peugeot 508  Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered | Peugeot
Amb una potència de 360 CV i unes emissions de tan sols 46 g/Km de CO₂, les xifres del 508 PEUGEOT Sport Engineered exploten al màxim la seva mecànica híbrida endollable.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil | Marc Calvo
Marc Calvo
El coupé insígnia de BMW que ens sorprendrà en tots els sentits
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
Ferran Rosàs
Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe