Novetats elèctrics

Revolució total a Ford: electrifica tota la seva gamma

Anuncia noves variants híbrides i endollables per als Kuga, Fiesta, Focus, Tourneo i Explorer -que ara es vendrà a Europa-.

Es presenta en societat el nou SUV esportiu Puma, híbrid i prestacional

Anuncia el llançament d'un nou SUV completament elèctric d'altes prestacions per al 2020

Provem el nou Ford Focus: generalista, o no tant?

| 07/04/2019 a les 08:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Ford, elèctric, Kuga, Tourneo, Fiesta, explorer, híbrid, Puma
Ford electrifica la seva gamma al complet
Ford electrifica la seva gamma al complet | Ford
Una presentació molt important per al futur de Ford ha tingut lloc recentment a Amsterdam, capital del vehicle elèctric. Moltes renovacions, un nou model per aquest any i un nou model per a l'any que ve hi han estat anunciats, comptant tant amb variants de 48V mild-hybrid, híbrides convencionals i híbrides endollables -que Ford ha batejat com a EcoBlue.

Les novetats més destacades les trobem al segment SUV: el Kuga es renova, l'Explorer híbrid arriba al mercat europeu de forma massiva i el presenta el nou Puma, nou SUV híbrid esportiu que sortirà al mercat aquest any. I promet un nou SUV totalment elèctric i d'altes prestacions per l'any vinent... un Mustang SUV?

A nivell de compactes i comercials, Focus i Fiesta reben amb els braços oberts els 48V, mentre que Tourneo Custom i Transit rebran versions híbrides endollables.

Recordeu que podeu trobar què diferencia cada tipus d'híbrid al nostre recent especial.


Novetats en clau de SUV: Kuga, Explorer i Puma... i Mustang?

La nova generació del Kuga és la renovació més esperada: més àgil i aerodinàmic que el model precedent, millora en confort, conducció, espai interior i eficiència. Basat en la nova arquitectura de Ford C2, que redueix 90 kg augmentant en un 10% la rigidesa torsional, integra tots els sistemes autònoms i de seguretat de la marca (frenada d'emergència, manteniment de carril, control de velocitat adaptatiu, reconeixement de senyals,...). 

S'ofereix en versions de 48V mild-hybrid, híbrides (com el Ford Mondeo que ja vam provar) i híbrides endollables sota tres nous acabats (Titanium, St-Line i Vignale), amb autonomia elèctrica màxima de 50 km, 225 CV i etiqueta 0. Integra també el sistema multimèdia FordPass Connect amb pantalla de 12,3 polzades i el Sync 3 segons versió.
 


La renovació del Kuga, molt esperada, per fi arriba Foto: Ford


L'arribada del gegant SUV de luxe Explorer al mercat europeu, amb una versió endollable de 450 CV, 840 Nm de parell motor i 40 km d'autonomia elèctrica (amb un consum mixt de 3,4l/100 km amb 7 places i més de dues tones) ha estat més inesperada. Comptarà amb les mateixes tecnologies que el nou Kuga, transmissió automàtica de deu velocitats i ajudes enfocades a la conducció fora de carretera. El seu preu no ha estat revelat, però dins la gamma quedarà situat dalt de tot, per sobre del Kuga i de l'Edge.
 


El gegant Explorer torna a Europa en versió elèctrica Foto: Ford


També s'ha deixat veure el nou Puma, nou SUV esportiu de la marca, i s'ha anunciat un nou SUV elèctric d'altes prestacions i caire esportiu per al 2020. La marca no ha revelat massa detalls de cap dels dos: només sabem que el Puma comptarà amb motors EcoBoost mild-hybrid de fins a 155 CV i capacitat interior superior a la mitjana del segment: anirà enfocat a un públic jove que busca practicitat i prestacions esportives. 
 


El Puma sortirà al mercat durant l'any vinent Foto: Ford

 


Novetats continuistes en turismes i revolucionàries en comercials

Les novetats no es limiten als SUV. Fiesta i Focus es renoven a nivell mecànic, equipant ambdos noves mecàniques amb hibridació de 48V: tindran més potència rebaixant els consums. No hi ha novetats respecte al Mondeo, que ja està disponible en versió híbrida.

Per altra banda, la Tourneo Custom rebrà una versió endollable que no li restarà espai interior per seguir carregant fins a vuit persones durant 50 km en mode elèctric, i s'ha anunciat l'arribada el 2021 de la nova generació del Transit, que serà totalment elèctrica.

Finalment, el s'ha anunciat que C-Max s'acomiadarà del mercat abans a l'estiu: aviat es posarà fi a la producció del monovolum compacte, que quedava sense trobar el seu lloc dins la nova estratègia de marca basada en SUVs.
 


La Tourneo Custom ofereix vuit places i 50 km d'autonomia elèctrica Foto: Ford


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat