Novetats elèctrics

Revolució total a Ford: electrifica tota la seva gamma

Anuncia noves variants híbrides i endollables per als Kuga, Fiesta, Focus, Tourneo i Explorer -que ara es vendrà a Europa-.

Es presenta en societat el nou SUV esportiu Puma, híbrid i prestacional

Anuncia el llançament d'un nou SUV completament elèctric d'altes prestacions per al 2020

Provem el nou Ford Focus: generalista, o no tant?

| 07/04/2019 a les 08:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Ford, elèctric, Kuga, Tourneo, Fiesta, explorer, híbrid, Puma
Ford electrifica la seva gamma al complet
Ford electrifica la seva gamma al complet | Ford
Una presentació molt important per al futur de Ford ha tingut lloc recentment a Amsterdam, capital del vehicle elèctric. Moltes renovacions, un nou model per aquest any i un nou model per a l'any que ve hi han estat anunciats, comptant tant amb variants de 48V mild-hybrid, híbrides convencionals i híbrides endollables -que Ford ha batejat com a EcoBlue.

Les novetats més destacades les trobem al segment SUV: el Kuga es renova, l'Explorer híbrid arriba al mercat europeu de forma massiva i el presenta el nou Puma, nou SUV híbrid esportiu que sortirà al mercat aquest any. I promet un nou SUV totalment elèctric i d'altes prestacions per l'any vinent... un Mustang SUV?

A nivell de compactes i comercials, Focus i Fiesta reben amb els braços oberts els 48V, mentre que Tourneo Custom i Transit rebran versions híbrides endollables.

Recordeu que podeu trobar què diferencia cada tipus d'híbrid al nostre recent especial.


Novetats en clau de SUV: Kuga, Explorer i Puma... i Mustang?

La nova generació del Kuga és la renovació més esperada: més àgil i aerodinàmic que el model precedent, millora en confort, conducció, espai interior i eficiència. Basat en la nova arquitectura de Ford C2, que redueix 90 kg augmentant en un 10% la rigidesa torsional, integra tots els sistemes autònoms i de seguretat de la marca (frenada d'emergència, manteniment de carril, control de velocitat adaptatiu, reconeixement de senyals,...). 

S'ofereix en versions de 48V mild-hybrid, híbrides (com el Ford Mondeo que ja vam provar) i híbrides endollables sota tres nous acabats (Titanium, St-Line i Vignale), amb autonomia elèctrica màxima de 50 km, 225 CV i etiqueta 0. Integra també el sistema multimèdia FordPass Connect amb pantalla de 12,3 polzades i el Sync 3 segons versió.
 


La renovació del Kuga, molt esperada, per fi arriba Foto: Ford


L'arribada del gegant SUV de luxe Explorer al mercat europeu, amb una versió endollable de 450 CV, 840 Nm de parell motor i 40 km d'autonomia elèctrica (amb un consum mixt de 3,4l/100 km amb 7 places i més de dues tones) ha estat més inesperada. Comptarà amb les mateixes tecnologies que el nou Kuga, transmissió automàtica de deu velocitats i ajudes enfocades a la conducció fora de carretera. El seu preu no ha estat revelat, però dins la gamma quedarà situat dalt de tot, per sobre del Kuga i de l'Edge.
 


El gegant Explorer torna a Europa en versió elèctrica Foto: Ford


També s'ha deixat veure el nou Puma, nou SUV esportiu de la marca, i s'ha anunciat un nou SUV elèctric d'altes prestacions i caire esportiu per al 2020. La marca no ha revelat massa detalls de cap dels dos: només sabem que el Puma comptarà amb motors EcoBoost mild-hybrid de fins a 155 CV i capacitat interior superior a la mitjana del segment: anirà enfocat a un públic jove que busca practicitat i prestacions esportives. 
 


El Puma sortirà al mercat durant l'any vinent Foto: Ford

 


Novetats continuistes en turismes i revolucionàries en comercials

Les novetats no es limiten als SUV. Fiesta i Focus es renoven a nivell mecànic, equipant ambdos noves mecàniques amb hibridació de 48V: tindran més potència rebaixant els consums. No hi ha novetats respecte al Mondeo, que ja està disponible en versió híbrida.

Per altra banda, la Tourneo Custom rebrà una versió endollable que no li restarà espai interior per seguir carregant fins a vuit persones durant 50 km en mode elèctric, i s'ha anunciat l'arribada el 2021 de la nova generació del Transit, que serà totalment elèctrica.

Finalment, el s'ha anunciat que C-Max s'acomiadarà del mercat abans a l'estiu: aviat es posarà fi a la producció del monovolum compacte, que quedava sense trobar el seu lloc dins la nova estratègia de marca basada en SUVs.
 


La Tourneo Custom ofereix vuit places i 50 km d'autonomia elèctrica Foto: Ford


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring | Mercedes-AMG
A base de tecnologia renova un SUV molt potent i exclusiu tant en variant SUV com Coupé
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat. | Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir| El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
Finalment no inclouran limitadors de velocitat, però sí assistents | Les caixes negres arribaran a tots els cotxes | No caldrà fer un test d'alcoholèmia per engegar el motor
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals