Novetats elèctrics

Revolució total a Ford: electrifica tota la seva gamma

Anuncia noves variants híbrides i endollables per als Kuga, Fiesta, Focus, Tourneo i Explorer -que ara es vendrà a Europa-.

Es presenta en societat el nou SUV esportiu Puma, híbrid i prestacional

Anuncia el llançament d'un nou SUV completament elèctric d'altes prestacions per al 2020

Provem el nou Ford Focus: generalista, o no tant?

| 07/04/2019 a les 08:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Ford, elèctric, Kuga, Tourneo, Fiesta, explorer, híbrid, Puma
Ford electrifica la seva gamma al complet
Ford electrifica la seva gamma al complet | Ford
Una presentació molt important per al futur de Ford ha tingut lloc recentment a Amsterdam, capital del vehicle elèctric. Moltes renovacions, un nou model per aquest any i un nou model per a l'any que ve hi han estat anunciats, comptant tant amb variants de 48V mild-hybrid, híbrides convencionals i híbrides endollables -que Ford ha batejat com a EcoBlue.

Les novetats més destacades les trobem al segment SUV: el Kuga es renova, l'Explorer híbrid arriba al mercat europeu de forma massiva i el presenta el nou Puma, nou SUV híbrid esportiu que sortirà al mercat aquest any. I promet un nou SUV totalment elèctric i d'altes prestacions per l'any vinent... un Mustang SUV?

A nivell de compactes i comercials, Focus i Fiesta reben amb els braços oberts els 48V, mentre que Tourneo Custom i Transit rebran versions híbrides endollables.

Recordeu que podeu trobar què diferencia cada tipus d'híbrid al nostre recent especial.


Novetats en clau de SUV: Kuga, Explorer i Puma... i Mustang?

La nova generació del Kuga és la renovació més esperada: més àgil i aerodinàmic que el model precedent, millora en confort, conducció, espai interior i eficiència. Basat en la nova arquitectura de Ford C2, que redueix 90 kg augmentant en un 10% la rigidesa torsional, integra tots els sistemes autònoms i de seguretat de la marca (frenada d'emergència, manteniment de carril, control de velocitat adaptatiu, reconeixement de senyals,...). 

S'ofereix en versions de 48V mild-hybrid, híbrides (com el Ford Mondeo que ja vam provar) i híbrides endollables sota tres nous acabats (Titanium, St-Line i Vignale), amb autonomia elèctrica màxima de 50 km, 225 CV i etiqueta 0. Integra també el sistema multimèdia FordPass Connect amb pantalla de 12,3 polzades i el Sync 3 segons versió.
 


La renovació del Kuga, molt esperada, per fi arriba Foto: Ford


L'arribada del gegant SUV de luxe Explorer al mercat europeu, amb una versió endollable de 450 CV, 840 Nm de parell motor i 40 km d'autonomia elèctrica (amb un consum mixt de 3,4l/100 km amb 7 places i més de dues tones) ha estat més inesperada. Comptarà amb les mateixes tecnologies que el nou Kuga, transmissió automàtica de deu velocitats i ajudes enfocades a la conducció fora de carretera. El seu preu no ha estat revelat, però dins la gamma quedarà situat dalt de tot, per sobre del Kuga i de l'Edge.
 


El gegant Explorer torna a Europa en versió elèctrica Foto: Ford


També s'ha deixat veure el nou Puma, nou SUV esportiu de la marca, i s'ha anunciat un nou SUV elèctric d'altes prestacions i caire esportiu per al 2020. La marca no ha revelat massa detalls de cap dels dos: només sabem que el Puma comptarà amb motors EcoBoost mild-hybrid de fins a 155 CV i capacitat interior superior a la mitjana del segment: anirà enfocat a un públic jove que busca practicitat i prestacions esportives. 
 


El Puma sortirà al mercat durant l'any vinent Foto: Ford

 


Novetats continuistes en turismes i revolucionàries en comercials

Les novetats no es limiten als SUV. Fiesta i Focus es renoven a nivell mecànic, equipant ambdos noves mecàniques amb hibridació de 48V: tindran més potència rebaixant els consums. No hi ha novetats respecte al Mondeo, que ja està disponible en versió híbrida.

Per altra banda, la Tourneo Custom rebrà una versió endollable que no li restarà espai interior per seguir carregant fins a vuit persones durant 50 km en mode elèctric, i s'ha anunciat l'arribada el 2021 de la nova generació del Transit, que serà totalment elèctrica.

Finalment, el s'ha anunciat que C-Max s'acomiadarà del mercat abans a l'estiu: aviat es posarà fi a la producció del monovolum compacte, que quedava sense trobar el seu lloc dins la nova estratègia de marca basada en SUVs.
 


La Tourneo Custom ofereix vuit places i 50 km d'autonomia elèctrica Foto: Ford


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides