Novetats Cotxes

Ferrari P80/C, nou one-off extrem que només veurem al circuit

Un vehicle únic realitzat per encàrrec, basat en el 488 GT3 i sense permís per circular fora de circuit

| 27/03/2019 a les 10:36h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, one-off, P80/C, Ferrari
El nou one-off de Ferrari és una bèstia de circuit
El nou one-off de Ferrari és una bèstia de circuit | Ferrari
La marca del Cavallino Rampante ha donat a conèixer el seu nou one-off, és a dir, el seu nou vehicle fabricat per encàrrec per a un client que sembla no tenir-ne prou amb la gamma oficial del fabricant.

El nou model, batejat com a P80/C pel propi client, és un model preparat per als circuits, i no tan sols un exercici de disseny. Està basat en el Ferrari 488 GT3 de competició, encara que com que no serà un vehicle de cursa Ferrari s'ha pogut permetre alguns avantatges que les competicions prohibeixen tant a escala estètica com de motor. Està en desenvolupament des de 2015, fet que el converteix en el one-off treballat durant més temps de la marca.
 


La seva estètica ofereix detalls retro inspirats en la Ferrari dels 60s Foto: Ferrari



Pensat només per al circuit (però amb un toc retro)

Estèticament, detalls com la manca de llums, un parabrisa que envolta completament la cabina, splitters i difusors i un gegant aleró de fibra de carboni recorden que hem de situar el model al circuit, encara que alguns d'aquests elements ja arribin als vehicles homologats per al carrer més punters i ja no siguin exclusius de la competició. 

El disseny de la carrosseria està inspirat en vehicles com el 330 P3 o el Dino 206 S de 1966, clàssics de la marca als quals el propietari del vehicle volia retre homenatge. Per altra banda, l'interior no ofereix concessions al confort i inclou seients amb arnès i volant de competició en fibra de carboni i barres antivolc integrades a la carrosseria.
 


L'interior no ofereix concessions al confort Foto: Ferrari



Tren motriu de GT3 i costos segurament exorbitants

Sense cap limitació reglamentària ni de carrer ni de competició Ferrari pot mostrar el vertader potencial del motor 3.9 V8 biturbo: ofereix fins a 720 CV, quasi 200 CV més que en la resta de models. Sense tenir prestacions oficials, però gràcies a les millores aerodinàmiques i de distribució de càrrega, seria estrany que marqués el 0-100 en gaire més de tres segons.

Ferrari tampoc ha anunciat el cost del desenvolupament del vehicle, que no deu baixar d'uns quants milions d'euros pensant que tot està fabricat en fibra de carboni i que inclou les millors tècniques que Ferrari aplica als seus automòbils. 
 


La mecànica es basa en el 488 GT3 de competició Foto: Ferrari






 

 

 

 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada
Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit