Novetats Cotxes

Ferrari P80/C, nou one-off extrem que només veurem al circuit

Un vehicle únic realitzat per encàrrec, basat en el 488 GT3 i sense permís per circular fora de circuit

| 27/03/2019 a les 10:36h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, one-off, P80/C, Ferrari
El nou one-off de Ferrari és una bèstia de circuit
El nou one-off de Ferrari és una bèstia de circuit | Ferrari
La marca del Cavallino Rampante ha donat a conèixer el seu nou one-off, és a dir, el seu nou vehicle fabricat per encàrrec per a un client que sembla no tenir-ne prou amb la gamma oficial del fabricant.

El nou model, batejat com a P80/C pel propi client, és un model preparat per als circuits, i no tan sols un exercici de disseny. Està basat en el Ferrari 488 GT3 de competició, encara que com que no serà un vehicle de cursa Ferrari s'ha pogut permetre alguns avantatges que les competicions prohibeixen tant a escala estètica com de motor. Està en desenvolupament des de 2015, fet que el converteix en el one-off treballat durant més temps de la marca.
 


La seva estètica ofereix detalls retro inspirats en la Ferrari dels 60s Foto: Ferrari



Pensat només per al circuit (però amb un toc retro)

Estèticament, detalls com la manca de llums, un parabrisa que envolta completament la cabina, splitters i difusors i un gegant aleró de fibra de carboni recorden que hem de situar el model al circuit, encara que alguns d'aquests elements ja arribin als vehicles homologats per al carrer més punters i ja no siguin exclusius de la competició. 

El disseny de la carrosseria està inspirat en vehicles com el 330 P3 o el Dino 206 S de 1966, clàssics de la marca als quals el propietari del vehicle volia retre homenatge. Per altra banda, l'interior no ofereix concessions al confort i inclou seients amb arnès i volant de competició en fibra de carboni i barres antivolc integrades a la carrosseria.
 


L'interior no ofereix concessions al confort Foto: Ferrari



Tren motriu de GT3 i costos segurament exorbitants

Sense cap limitació reglamentària ni de carrer ni de competició Ferrari pot mostrar el vertader potencial del motor 3.9 V8 biturbo: ofereix fins a 720 CV, quasi 200 CV més que en la resta de models. Sense tenir prestacions oficials, però gràcies a les millores aerodinàmiques i de distribució de càrrega, seria estrany que marqués el 0-100 en gaire més de tres segons.

Ferrari tampoc ha anunciat el cost del desenvolupament del vehicle, que no deu baixar d'uns quants milions d'euros pensant que tot està fabricat en fibra de carboni i que inclou les millors tècniques que Ferrari aplica als seus automòbils. 
 


La mecànica es basa en el 488 GT3 de competició Foto: Ferrari






 

 

 

 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt