Proves Motos

Provem l'Honda GL 1800 Gold Wing: per rodar sense parar

La nau capitana d'Honda s'ha renovat per complet, per oferir més dinamisme sense renunciar a res del que l'ha convertit en llegenda

| 25/03/2019 a les 13:40h
Arxivat a: Proves Motos, Honda, GL 1800, Gold Wing, Touring, Proves Motos
Honda ha renovat la seva viatgera infatigable. La GL 1800 Gold Wing
Honda ha renovat la seva viatgera infatigable. La GL 1800 Gold Wing | F.Boada
Tothom sap a qui ens referim quan parlem de la marca de l'Ala Daurada, així que, si la tot poderosa Honda decideix que un dels seus models porti precisament aquest nom. El del seu emblema. Ja ens podem imaginar que l'"Honda Ala Daurada" que és exactament el que significa Gold Wing, és que estem davant el model més especial que la marca nipona ens pot oferir ... I això és molt dir.

Si la CB750 de 1968 es considera la inventora de la moto de carretera tetracilíndrica moderna. Sens dubte la Gold Wing també és, sens dubte, llegenda. El 1974, va sortir de les cadenes de muntatge la primera Gold Wing, la GL 1000, dotada de solucions tècniques inèdites per l'època, com tres frens de disc i un motor de 4 cilindres bòxer alimentat per 4 carburadors. A partir de llavors, les successives generacions van anar evolucionant cap al gran turisme.

La moto arriba a ser tan extraordinàriament còmoda com massiva, així que per aquest model 2019, el gran repte d'Honda era, sense perdre ni una gota del seu confort i exclusivitat, aconseguir una moto de menys pes i dimensions més contingudes, juntament amb unes línies una mica més dinàmiques i afegir un equipament tecnològic d'acord amb el potencial tècnic de la marca.
 

Malgrat el seu volum és molt més àgil del que imagines Foto: F.Boada

 

L'Honda Gold Wing 2019 es comercialitza en tres versions; l'estàndard -Sense Top Case - ni canvi DCT- la Tour que sí que equipa tots dos elements, i la Tour amb DCT i Airbag.


Per a aquesta prova Honda ens ha cedit una versió Tour, equipada amb DCT i Airbag, és a dir, la versió "full equipi" que està a la venda per res menys que 37.700 euros. Que semblen molts euros .. Però si els dividim pels 380 quilos de pes, et surt a 99,21 € el quilo de Gold Wing ... ¿a què ja no sona tan car? Una FireBlade1000 Sp surt a 128,71 euros el quilo i no porta ni Navegador ni TopCase. Bromes a part, 380 quilos són molts, moltíssims, però ha aprimat 33 quilos respecte al model anterior. De fet del model anterior gairebé sol queda la denominació i la configuració sis cilindres del motor.

La quantitat de novetats que incorpora la nova Honda Gold Wing són impossibles d'enumerar en un vídeo de durada limitada. Així que intentarem centrar-nos en el més destacat.

El nou Xassís Doble biga construït en alumini és notablement de més lleuger que en la versió anterior i acull un nou motor 6 cilindres bòxer de 1833 centímetres cúbics que lliura 127 Cavalls a 5.500 voltes i 170 Nm de parell a 5500 revolucions. Ara és 6,2 kg més lleuger i disposa de 4 vàlvules per cilindre i culates Unicam. Aquest propulsor de suavitat i empenta infinita és l'essència de l'Honda Gold Wing. El motor està situat ara en una posició més avançada en el xassís, per aconseguir una conducció molt més àgil i equilibrada. La seva ràpida acceleració des de baixes revolucions i el distintiu so de la seva fuita et dibuixaran un somriure quant donis un cop de gas.
 

El motor 6 cilindres boxer és un dels seus signes d'identitat Foto: F.Boada

 

Aquest deliciós motor envia la potència a les rodes a través d'un canvi de doble embragatge de 7 velocitats i tercera generació que s'ha dissenyat específicament per a la reina de les llargues distàncies.

No sóc un gran fan del DCT, sobretot en els models OFFROAD de la marca, però en una Gran GT li encaixa com anell al dit. El DCT elimina els canvis bruscs per un pas de marxes extremadament suau i ràpid, i té dos modes de funcionament. El Mode MT proporciona un control gairebé total i permet canviar de marxa manualment amb els botons del manillar. El mode automàtic D és perfecte per a la ciutat i l'autopista, i ofereix una millor eficiència en termes de combustible. 

Per moure-la en maniobres comptem amb marxa enrere i un sistema d'avanç lent també cap endavant, una inestimable ajuda a l'hora d'aparcar-la.

La presència de l'electrònica en la nova Gold Wing és massiva. Comptem ja amb un accelerador electrònic que ha permès disposar també de 4 maneres de conducció Sport, Tour, Eco i Rain. Aquests diferents programes actuen sobre els settings del control de tracció, la resposta del motor, el comportament de les suspensions o al grau d'intervenció de l'ABS.
 

L'equimament tecnològic i de confort de la Gold Wing és massiu Foto: F.Boada


Com no, les suspensions també poden ajustar electrònicament. La forquilla davantera tradicional ha desaparegut, per deixar pas a un sistema de suspensió davantera de doble trapezi tipus Hossack, que aporta un major grau de confort i seguretat. La suspensió del darrere és de tipus Pro-Arm i funciona amb l'exclusiva disposició Pro-Link a la recerca també d'un grau encara més gran de comoditat. La precàrrega de l'amortidor del darrere pot ajustar-se a quatre nivells diferents.

La nova Gold també compta amb altres assistents com el Hill Start Assist, que ens ajuda a arrencades en pendent.

Per frenar aquesta mola comptem en l'eix davanter amb 2 discos flotants de 320 mil·límetres amb pinça de 6 pistones d'accionament hidràulic i pastilles de metall sinteritzat. Darrere trobem un disc ventilat de 316 mil·límetres amb pinça de 3 pistons. El sistema de frens dual combinat distribueix les forces de frenada uniformement a les rodes del davant i del darrere, per una frenada fiable en totes les condicions. Així mateix aquest assistit per un sistema ABS.

La postura de conducció de la Gold Wing és la definició del sublim. Com us podeu imaginar és un comodíssim sofà, per al conductor i l'acompanyant, des del qual anar a la caça de l'horitzó sense descans. El seient està per sort només a 745 mil·límetres del sòl i podem posar els dos peus ferms sobre el terra.
 

El passatger també disposa d'un grau de confort extraordinari en la Gold Wing Foto: F.Boada


El dipòsit de 21 litres de capacitat ens permetrà cobrir folgadament més de 350 quilòmetres d'una tirada, per ganes de parar n'hi podrien posar un de 50 litres. La protecció aerodinàmica aquesta perfectament garantida per un nou parabrisa més petit, accionat elèctricament. L'alçada i l'angle es poden ajustar amb tan sols prémer el botó amunt o avall situat a la pinya esquerra. També memoritza les teves posicions preferides i s'auto s'ajusta a aquestes.

Després de la cúpula trobem una nova instrumentació, súper completa, que ressalta tot el que el pilot necessita saber amb tot luxe de detall. La pantalla TFT de cristall líquid de 7 polzades en color controla l'àudio, navegador, Bluetooth, Control per Veu i les diferents maneres de conducció. Comptem a més amb AppleCar Play i Mirror link per als usuaris d'Android.

Al principi intimida una mica, són més de 30 botons els que podem comptar entre les pinyes i sobre el dipòsit, així i són menys que en la versió anterior i s'ha simplificat el seu maneig gràcies a l'adopció de joysticks que permeten navegar per les diferents opcions de la pantalla TFT.

La Gold Wing compta amb tancament i arrencada centralitzat a través d'un Sistema Keyless. De manera que pots posar-la en marxa o accedir a TopCase i maletes amb la clau a la butxaca.
 

Si vols anar fins a la fí del món amb moto, la Gold Wing és la teva moto Foto: F.Boada



Les maletes tenen capacitat suficient per a acollir tot el teu equipatge de cap de setmana i en el top box hi ha espai suficient per a dos cascos integrals. Tot i això els antics usuaris de Gold Wing en critiquen la seva capacitat, que ha minvat respecte al model anterior i en una viatgera empedreïda com la GL 1800 potser era quelcom que no es podia perdre malgrat l'esforç per fer-la més dinàmica.

L'Honda GL1800 Gold Wing és el més semblant que hi ha a un creuer de luxe sobre dues rodes. Ben poques són les motos que li poden fer ombra en el seu segment, potser només la BMW K1600 GTL que també compta amb un gran propulsor de 6 cilindres. Les grans Harley-Davidson o Indian que també podrien competir en esperit Cruiser juguen lligues ben diferents. 

La nova Gold Wing equipa tecnologia a l'última, continua essent confortable fins a dir prou i ara és molt més àgil y dinàmica que la versió anterior. Això si, a costa d'haver perdut capacitat de càrrega. Potser els seguidors més acèrrims de la Gold Wing no els hi agradarà del tot el nou plantejament de la nova GL1800 però és cert que amb el nou tarannà de la Gold Wing Honda pot arribar a un públic molt més ampli amb la seva nau capitana.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring | Mercedes-AMG
A base de tecnologia renova un SUV molt potent i exclusiu tant en variant SUV com Coupé
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat. | Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir| El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
Finalment no inclouran limitadors de velocitat, però sí assistents | Les caixes negres arribaran a tots els cotxes | No caldrà fer un test d'alcoholèmia per engegar el motor
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals