Proves Cotxes

Provem el BMW X5 2019 (G05): Citius, altius, fortius

Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt

Provem el BMW X5 XDrive30d 2019

| 19/03/2019 a les 15:20h
Arxivat a: Proves Cotxes, 4x4, SUV, X5, BMW, Proves Cotxes, Premium
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Quan vàrem posar-nos al volant de la tercera generació del BMW X5, la coneguda amb el codi F-15,vàrem titular la prova "Tot allò que vols i quelcom de més". Però sembla que el públic dels grans SUV de luxe, o SAV com els anomenen a can BMW, és força exigent i allò que el 2013 era la repera de la sofisticació al 2019 ja no és suficient i per això acaben de presentar la quarta generació del X5, la G05.

El nou BMW X5 G05 arriba fins als 4.922 mm de longitud, 2.004 mm d'ample i 1.745 mm d'alt. Per posar aquestes dimensions en perspectiva, signifiquen que el nou X5 és 36 mm més llarg, 66 mm més ample i 19 mm més alt que el seu predecessor. I el que és més important, la distància entre eixos arriba fins als 2.975 mm, és a dir, ofereix 42 mm addicionals en comparació del seu antecessor.
 

La prominent graella frontal és un dels signes d'identitat del nou X5 Foto: F.Boada


A cop d'ull el nou BMW X5 2019 es percep com el que és, un tot camí prèmium de grans dimensions amb una gran presència. A això últim no només hi contribueix la seva mida, també el seu elaborat disseny, amb un frontal dominat per una prominent graella de nou disseny, unes immenses preses d'aire i flanquejada per uns fars, Led o Laser, d'aspecte més esmolat que a la sèrie anterior. La part posterior mostra una carrosseria de línies més horitzontals que accentuen la seva amplada i que combinen a la perfecció amb un para-xocs d'aspecte robust.

A la vista lateral compta amb unes marcades línies de tensió que emfatitzen el caràcter dinàmic del cotxe. Els ja clàssics 'Air breathers' de BMW tampoc hi poden faltar. La vista lateral es remata amb unes llandes que poden ser d'entre 18 i 22 polzades en funció de l'opció escollida.

En obrir la porta del nou X5, trobes amb un ambient interior amb un disseny elegant i modern. Els acabats són realment luxosos, amb profusió per tot l'habitacle de materials nobles. La unitat que ens ha cedit BMW per aquesta prova equipava fins i tot l'extra dels acabats en vidre tallat a mà en elements com la palanca de canvis, el comandament iDrive Touch, el botó d'arrencada o la ruleta per regular el volum de l'equip de so. Pel meu gust potser una mica excessiu i tot.
 

L'interior del nou X5 és tan luxós com pugui ser el d'un Sèrie 7 Foto: F.Boada


Però encara que aquests últims elements d'equipament són opcionals, has de tenir clar que al contrari del que succeïa anteriorment, la dotació de sèrie del BMW X5 és extremadament àmplia. Ve de fàbrica, per exemple, amb tapisseria de cuir, seients regulables elèctricament, quadre de comandaments digital amb pantalla de 12,3 polzades, sistema multimèdia amb BMW ConnectedDrive amb una altra pantalla de 12,3 polzades amb sistema de control gestual, fars i pilots de tecnologia Led.

I a això es poden afegir altres equipaments opcionals com ara com el Head-Up Display amb gràfics 3D, el sistema de càrrega sense fils per a telèfons mòbils, múltiples assistents de conducció (que converteixen el BMW X5 en un cotxe amb tecnologia de conducció semi autònoma), la suspensió pneumàtica, el sistema de direcció a les quatre rodes, les barres estabilitzadores actives, modes de conducció tot terreny o l'avançat assistent d'aparcament, per enumerar-ne uns quants.

Amb tan sols prémer un botó del volant, el BMW X5 2019 pot conduir-se de forma semiautònoma, a través de la tecnologia Driving Assistant. El cotxe controla la velocitat, la distància de seguretat amb el vehicle precedent i la trajectòria dins del carril. Tot, sense intervenció del conductor. Uns assistents que aporten seguretat en la conducció i també augmenten el grau de confort del conductor.
 

La informació a l'abast del conductor no pot ser més completa Foto: F.Boada


L'augment de grandària del nou BMW X5 es tradueix en un habitacle molt ampli en totes les seves cotes, tant és així que fins i tot està disponible opcionalment amb un interior amb set places. Gràcies a una àmplia batalla de 2,97 metres, l'espai disponible per a quatre adults de talla mitjana resulta més que suficient per acomodar-se amb total facilitat.

Pel que fa al maleter, la versió de cinc places declara 650 litres de capacitat, que es poden ampliar fins als 1.860 litres amb els seients del darrere abatuts. La porta del maleter està dividida en dues meitats, ambdues amb possibilitat d'accionament elèctric.

La nostra unitat de proves equipa el motor dièsel 6 cilindres i tres litres de cilindrada que ja hem pogut provar diverses vegades i del que sempre en trec la mateixa conclusió. És un dels millors motors del mercat. Ara compta amb 265 CV, 7 més que la generació anterior i, sobretot, 620 Nm de parell disponibles des de tan sols 2.000 rpm, 60 més que la versió anterior. L'X5 xDrive30d és capaç de fer el 0 a 100 km / h en 6,5 segons i la velocitat màxima, per la seva banda, queda fixada en 230 km/h.

Aquest motor va lligat, si o si, a una transmissió automàtica amb convertidor de parell Steptronic, de vuit velocitats, que ofereix transicions ràpides i suaus. Per acabar de reblar el clau l'X5 xDrive30d ens regala un consum 'real' entorn dels 8,5 litres cada 100 quilòmetres, un registre excepcional per un SUV d'aquesta mida i potencia.

 

El comportament dinàmic del X5 és dels millors del segment Foto: F.Boada
 

A banda d'un excepcional motor l'X5 2019 també pot lluir d'un comportament digne de tot elogi. En vies ràpides és una autèntica catifa voladora. L'habitacle està molt ben aïllat i la suspensió pneumàtica opcional filtra totes les irregularitats, la sensació és molt semblant a la de viatjar a bord d'una gran berlina de representació amb la diferència que en el X5 vas assegut molt més amunt.

A més, i malgrat la seva grandaria, l'X5 no s'arruga quan arriben els revolts. La suspensió, la direcció i el conjunt motor / transmissió faciliten la tasca el conductor a l'hora d'enfrontar a una carretera revirada. No és un esportiu, això ho has de tenir clar, però el seu comportament dinàmic és sorprenentment àgil en qualsevol circumstància, sobre la carretera és un dels reis del segment.

Aquesta quarta generació del X5 és la més campera de totes, gràcies al paquet Off-Road, associat obligatòriament a la suspensió pneumàtica.

Està format per dos diferencials específics i quatre modes de conducció adicionals: xsnow, xGravel, xSand i xRocks, que modifiquen diversos paràmetres en funció del terreny pel qual se circula. No creiem que gaires dels seus clients es posin a jugar al Camel Trophy amb un SUV d'aquest tarannà i preu. Però les seves prestacions en OFF Road són notables en aquesta generació. En tot cas queda clar que cap carretera nevada ni cap pista mínimament trencada, la seva alçada lliure a terra és de més de 22 cm., o enfangada et privaran d'arribar a destí.


Resumint, aquest X5 és un SUV ampli, luxós, ràpid, amb millor comportament en carretera i camp que els seus rivals i amb una dotació tecnològica que farà les delícies dels conductors que desitgen gaudir dels últims avenços tecnològics. Òbviament tot això cal pagar-ho i comprar un X5 xDrive30d 2019 no està a l'abast de totes les butxaques. El seu preu comença en els 76.000 euros, però pot superar amb certa facilitat els 100.000, si et deixes seduir per l'extensa oferta d'equipament opcional. Uns imports que de tota manera estan en línia amb els dels seus competidors.


Provem el BMW X5 XDrive30d 2019

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring | Mercedes-AMG
A base de tecnologia renova un SUV molt potent i exclusiu tant en variant SUV com Coupé
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat. | Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir| El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
Finalment no inclouran limitadors de velocitat, però sí assistents | Les caixes negres arribaran a tots els cotxes | No caldrà fer un test d'alcoholèmia per engegar el motor
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals