Novetats Cotxes

Hispano-Suiza mostra el seu nou model, el Carmen, al Saló de Ginebra

El nou vehicle elèctric, del que es fabricaran 19 unitats, entra al segment del superluxe amb un cost d'un milió i mig d'euros més impostos

Hispano Suiza, la cigonya vola de nou

| 14/03/2019 a les 19:11h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Saló de Ginebra 2019, Mobilitat Sostenible, Hispano Suiza, Mobilitat Elèctrica
Hispano-Suiza ha presentat el seu nou model, el Carmen, al Saló de Ginebra
Hispano-Suiza ha presentat el seu nou model, el Carmen, al Saló de Ginebra | Hispano Suiza
L'espera s'ha acabat: Hispano-Suiza ha presentat la primera versió del Carmen, el seu nou automòbil, al Saló de Ginebra.

La marca proposa un nou model d'altíssimes prestacions, que combina rendiment i luxe clàssic quasi incomparables dins un xassís monocasc de fibra de carboni i motoritzats per avançat tren motriu 100% elèctric. El Carmen, dissenyat, desenvolupat i fabricat a Barcelona, és un cotxe d'hiperluxe, amb qualitats i costos a l'altura de models de referència com el Bugatti Chiron o el Koenigsegg Regera.

L'estrena mundial d'aquest cotxe és la materialització d'un somni de tota la vida per a Miquel Suqué Mateu, actual president d'Hispano Suïssa, i els seus germans, besnéts del fundador de la marca, Damià Mateu. El Carmen s'inspira, precisament, en la singularitat i l'elegància de la mare de l'actual president, Carmen Mateu (1936-2018).
 

El nou model ofereix un rendiment i luxe quasi sense igual Foto: Hispano-Suiza


Prestacions d'alt nivell

Aquest nou model biplaça ha estat creat des de zero per oferir una experiència de conducció excepcional, amb el luxe extrem en el punt de mira. El Carmen utilitza un sistema de propulsió elèctric de 750 kW (1.019 CV), muntat en una carrosseria monocasc de fibra de carboni súper rígida, suspensió davantera i posterior de doble forquilla i sistema de vectorització de par per controlar la descomunal potència que promet.

Encara que la marca ha limitat la velocitat màxima a 250 km/h, fet relacionat probablement amb la degradació de la bateria de 80 kWh, el seu baix pes tot i ser elèctric (1.690 kg en ordre de marxa) l'ajuda arriba als 100 km/h en menys de tres segons. Hispano-Suiza promet una autonomia al voltant dels 400 km i càrrega ràpida de 80 kW, que amb el temps segurament millorarà gràcies a la intenció de la marca de substituir les bateries per unes més potents de 105 kW quan les millores en la seva fabricació les facin viables. 

L'Hispano-Suiza H6C Dubonnet Xenia ha servit d'inspiració per al model actual Foto: Hispano-Suiza


Disseny atemporal i captivador

Per altra banda, el seu disseny és impactant i captivador. La seva línia s'inspira en l'Hispano Suïssa H6C Dubonnet Xenia de 1938, del qual només es va fabricar un exemplar. 
El Carmen equilibra a la perfecció l'esportivitat i l'elegància atemporals, que el fan clarament diferenciable a la carretera. L'habitacle de dues places irradia refinament i opulència, seguint l'atenció de la marca pels detalls treballats de forma artesanal.

El disseny, l'enginyeria i la fabricació del cotxe s'han realitzat a Barcelona en mans d'un equip d'experts de QEV Technologies, especialista en enginyeria de sistemes de propulsió elèctrica i de competició i amb experiència en Fórmula E. 

Disponible a partir de 2020

El preu del Carmen partirà d'1,5 milions d'euros més impostos, i només es fabricaran 19 exemplars des de finals de 2019 fins a 2021. Les proves de carretera començaran a mitjans de 2019 i a l'octubre es presentaran les primeres unitats. Els clients potencials ja poden inscriure's per adquirir-lo, encara que el llançament oficial es preveu per el juny de 2020.



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt