Proves Cotxes

Provem l'Opel Grandland X: l'aposta generalista

Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA

Prova Opel Grandland X

| 10/03/2019 a les 13:37h
Arxivat a: Proves Cotxes, grandland x, psa, opel, suv
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
L'Opel Grandland X és un dels primers productes nascuts de relació entre PSA i Opel/Vauxhall. De fet, està assemblat a França i comparteix gran part de components i recursos amb cotxes com el Peugeot 3008, el 5008 o el Citroën C5 Aircross. D'aquesta manera, els francesos busquen posicionar un nou vehicle del grup al (saturat) mercat SUV. Però aquest cop amb un enfocament diferent: el comprador genèric. Repassem el vehicle de dalt a baix per veure si l'Opel Grandland X compleix amb el que se li encomana.
 

Opel Grandland X Foto: Ferran Rosàs
 

Per començar ens fixarem en l'estètica. Si mirem amb atenció les formes i les línies, podem reconèixer fàcilment un Peugeot 3008. De la mateixa manera que podem veure un Nissan Qashqai en un Renault Qadjar o un SEAT Ateca en un Skoda Karoq.
 
A diferència del SUV de la històrica marca francesa, l'Opel elimina els tocs arriscats i futuristes per suavitzar la primera impressió que tenim quan veiem el cotxe. La sensació és de robustesa i efectivitat, però no precisament de modernitat. En aquest aspecte, podem confirmar que s'apel·la al comprador que busca un producte genèric, sense estridències exagerades.
 
Un cop dins, podem confirmar que la posició de conducció és tal com demanda el potencial propietari d'un SUV d'aquestes característiques. És elevada i permet una gran visibilitat. Però a partir d'aquí i si abaixem la vista cap al taulell, veiem que tota l'emoció i la sensació de nau espacial que transmet Peugeot, ha estat esborrada i censurada. Ens trobem un cotxe seriós, que no està per beneiteries. Que hem vingut a fer aquí? Conduir? Viatjar? Doncs això farem. I ni se us acudeixi protestar. Almenys, sembla que aquesta és l'essència que han captat els francesos del caràcter alemany. Però no us preocupeu. No és necessàriament negatiu el fet de tenir un interior sobri.
 

Opel Grandland X Foto: Ferran Rosàs
 

A les places posteriors l'espai és abundant. Tant a cames, com al cap. Els viatjants no trobaran cap mena d'impediment per relaxar-se i deixar-se portar, ja que la bona visibilitat i l'espai el converteixen el fan molt còmode. A més, a la plaça del mig no hi ha túnel de transmissió, cosa que fa que el terra quedi pla. Això és degut al fet que és un cotxe de tracció davantera en totes les seves versions, tot i la X del seu nom.
 

Opel Grandland X Foto: Ferran Rosàs
 

El maleter té una capacitat de 514 litres. És a dir, força gran. Així i tot, és 6 litres més petit que el Peugeot, però aquesta petita diferència de ben segur no serà un motiu decisiu a l'hora de la compra. Però en comparació amb altres rivals potser sí. El Kia Sportage és 34 litres més petit o el Ford Kuga, que en té 58 menys. Altres molt similars poden ser l'Skoda Karoq (7 litres més gran) o el SEAT Ateca (4 litres més petit).
 

Opel Grandland X Foto: Ferran Rosàs
 

Els motors disponibles de gasolina pel SUV són els següents: el 1.2 Turbo de 130 cavalls i 3 cilindres (6,5 - 7,5 l/100kms en cicle WLTP), i el més potent 1.6 Turbo de 180 cavalls (7,4 - 7,8 l/100kms en cicle WLTP).
 
Pel que fa al dièsel, es pot escollir entre un 1.5 CDTi de 130 cavalls (5,3 - 5,6 l/100kms en cicle WLTP) i un 2.0 CDTI de 180 cavalls (6,2 - 6,6 l/100kms).
 
Els motors són compartits amb Peugeot i no hi ha cap distinció amb les opcions del 3008. També hi ha disponibles dos canvis automàtics. De 6 o 8 velocitats, depenent del motor elegit, però cap combinació pot incorporar sistema de tracció a les 4 rodes.
 
Ara mateix hi ha 4 acabats disponibles. El Selective (des de 21.637 euros), el Selective Pro, el Design Line 120 Aniversario i el Ultimate (des de 26.842 euros). Com és habitual amb totes les marques, com més elevat l'equipament, comencen a aparèixer ajudes a la conducció, a l'aparcament, llandes més grosses i millores en infoentreteniment.
 
A Opel han encaixat els acabats i motors amb un preu competitiu. Per molt que el mercat SUV es trobi saturat, la marca d'origen alemany ha aconseguit posicionar un vehicle d'estètica més tradicional, amb motors, consums i habitabilitat raonables. Sense estridències i preparat per acompanyar la família. Hem comprovat que PSA ha aconseguit amb el Grandland X, un bon producte generalista. La nova estratègia del grup ja roda pels nostres carrers. Veurem si els compradors el prefereixen en comptes de l'extrem que aporta el disseny de Peugeot.

Prova Opel Grandland X

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals