Competició Clàssics

​FOTOS Sortida del 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

Els equips faran 610 km i 14 trams de regularitat, una bona part entre vinyes

| 02/03/2019 a les 12:31h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Rally les Caves, Rally Catalunya Històric, Competició Clàssics
La sortida del rally davant la Catedral de Barcelona
La sortida del rally davant la Catedral de Barcelona | Josep Mª Marcet Llosa
La tercera edició del Rally Catalunya Històric fa honor al Rally Catalunya-Rally de les Caves' organitzat pel RACC a partir de 1973, prova que en aquell moment era puntuable per al campionat d'Espanya. Per aquest motiu, el RACC ha ideat un itinerari molt cuidat en el seu disseny i també per la seva condició de ral.li premium, on la viticultura serà protagonista, especialment durant el segon dia.

En les dues etapes de competició contra el cronòmetre, els cotxes clàssics inscrits disputaran trams de regularitat per les comarques de l'Anoia, Bages, Alt Camp, Alt i Baix Penedès i Conca de Barberà, a través d'un recorregut lineal. Els participants tenen per davant 610 km dels quals 152,87 corresponen a 14 especials de regularitat, totes elles diferents i en carretera tancada. La prova finalitzarà a l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona demà dissabte a les 19.30 hores, amb la posterior entrega de premis i sopar de gala.

La tercera edició del Rally Catalunya Històric fa honor al Rally Catalunya-Rally de les Caves' organitzat pel RACC a partir de 1973, prova que en aquell moment era puntuable per al campionat d'Espanya. Per aquest motiu, el RACC ha ideat un itinerari molt cuidat en el seu disseny i també per la seva condició de ral.li premium, on la viticultura serà protagonista, especialment durant el segon dia.

6 trams el divendres i 8 el dissabte

Ahir divendres, els participants van realitzar 6 trams (Font Rubí, La Llacuna, Querol, La Joncosa de Montmell, Les Ventoses i Montagut), amb un re-agrupament després del quart d'ells al Vendrell, ciutat que els acollirà per passar la nit. Els participants dormiran a l'hotel Le Méridien RA on s'instal·larà el parc tancat a partir de les 20.50 hores.

Avui dissabte el ral·li es reprendrà a les 9.00 hores per afrontar l'etapa més llarga amb vuit trams que suposen 87,05 km de regularitat (Vallespinosa, Savallà-Conesa, Puig de les Agulles, Pontons, Can Ferrer, El Pont d'Armentera, Òdena i Talamanca). Cal destacar que algunes de les especials que ha inclòs el RACC en l'itinerari són trams que també formen part del RallyRACC del campionat del Món. Aquest dia el re-agrupament està fixat a El Montmell a meitat de jornada, on també es dinarà.

La fi del ral·li està prevista a les 19.30 hores amb el parc tancat de l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona, escenari del sopar de gala i on es coneixerà el guanyador d'aquesta edició, a més de lliurar-s'hi els premis als primers classificats.

Especialistes en regularitat

Molts són els candidats per assolir les posicions d'honor del ral·li, donat que entre els inscrits hi ha una part important dels millors especialistes en regularitat del país. Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), guanyadors de la primera edició, ja han anunciat que volen repetir victòria davant de pilots tan ovacionats com Salvador Cañellas, que aquesta vegada anirà acompanyat d'un copilot preuat com és Carles Jiménez (Seat 124 Especial 1800), o d'Antonio Zanini-Joan Jordan, que competiran per trams que coneixen bé al volant d'un Simca 1200 TI. Cal recordar que Salvador Cañellas va ser el primer guanyador del Rally Catalunya-Rally de les Caves (1973) i que Antonio Zanini és qui ostenta més victòries en aquesta mateixa cursa, un total de cinc (anys 70 i 80).

La llista d'aspirants al títol és llarga tenint en compte el destacat palmarès que acrediten alguns equips: Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A-112 Abarth), José Manuel López-Gerard Ferrer (VW Scirocco), Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTi), Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914/4), Josep M. Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort 2000 RS), etc.

Entre els participants també figuren Josep Mateu i Xavier Pérez, president i director general del RACC, respectivament, que conduiran vehicles de l'equip SEAT Coches Históricos. El cotxe més antic de tots els inscrits és el Lotus Elan (1962) de Sergi Francolí-Josep Maria Francolí, i hi ha 8 equips procedents de França i 1 de Bèlgica.

El 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves compta amb Hilton Diagonal Mar Barcelona i Andbank com a patrocinadors oficials; la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament del Vendrell com a sponsors institucionals; el suport dels Ajuntaments del Montmell i Barcelona i la col·laboració de Blunik, Sport i AutoHebdo Sport.

3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992 | Porsche
La icònica versió arriba a la vuitena generació del 911
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat