Competició Clàssics

​FOTOS Sortida del 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

Els equips faran 610 km i 14 trams de regularitat, una bona part entre vinyes

| 02/03/2019 a les 12:31h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Rally les Caves, Rally Catalunya Històric, Competició Clàssics
La sortida del rally davant la Catedral de Barcelona
La sortida del rally davant la Catedral de Barcelona | Josep Mª Marcet Llosa
La tercera edició del Rally Catalunya Històric fa honor al Rally Catalunya-Rally de les Caves' organitzat pel RACC a partir de 1973, prova que en aquell moment era puntuable per al campionat d'Espanya. Per aquest motiu, el RACC ha ideat un itinerari molt cuidat en el seu disseny i també per la seva condició de ral.li premium, on la viticultura serà protagonista, especialment durant el segon dia.

En les dues etapes de competició contra el cronòmetre, els cotxes clàssics inscrits disputaran trams de regularitat per les comarques de l'Anoia, Bages, Alt Camp, Alt i Baix Penedès i Conca de Barberà, a través d'un recorregut lineal. Els participants tenen per davant 610 km dels quals 152,87 corresponen a 14 especials de regularitat, totes elles diferents i en carretera tancada. La prova finalitzarà a l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona demà dissabte a les 19.30 hores, amb la posterior entrega de premis i sopar de gala.

La tercera edició del Rally Catalunya Històric fa honor al Rally Catalunya-Rally de les Caves' organitzat pel RACC a partir de 1973, prova que en aquell moment era puntuable per al campionat d'Espanya. Per aquest motiu, el RACC ha ideat un itinerari molt cuidat en el seu disseny i també per la seva condició de ral.li premium, on la viticultura serà protagonista, especialment durant el segon dia.

6 trams el divendres i 8 el dissabte

Ahir divendres, els participants van realitzar 6 trams (Font Rubí, La Llacuna, Querol, La Joncosa de Montmell, Les Ventoses i Montagut), amb un re-agrupament després del quart d'ells al Vendrell, ciutat que els acollirà per passar la nit. Els participants dormiran a l'hotel Le Méridien RA on s'instal·larà el parc tancat a partir de les 20.50 hores.

Avui dissabte el ral·li es reprendrà a les 9.00 hores per afrontar l'etapa més llarga amb vuit trams que suposen 87,05 km de regularitat (Vallespinosa, Savallà-Conesa, Puig de les Agulles, Pontons, Can Ferrer, El Pont d'Armentera, Òdena i Talamanca). Cal destacar que algunes de les especials que ha inclòs el RACC en l'itinerari són trams que també formen part del RallyRACC del campionat del Món. Aquest dia el re-agrupament està fixat a El Montmell a meitat de jornada, on també es dinarà.

La fi del ral·li està prevista a les 19.30 hores amb el parc tancat de l'Hotel Hilton Diagonal Mar Barcelona, escenari del sopar de gala i on es coneixerà el guanyador d'aquesta edició, a més de lliurar-s'hi els premis als primers classificats.

Especialistes en regularitat

Molts són els candidats per assolir les posicions d'honor del ral·li, donat que entre els inscrits hi ha una part important dels millors especialistes en regularitat del país. Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), guanyadors de la primera edició, ja han anunciat que volen repetir victòria davant de pilots tan ovacionats com Salvador Cañellas, que aquesta vegada anirà acompanyat d'un copilot preuat com és Carles Jiménez (Seat 124 Especial 1800), o d'Antonio Zanini-Joan Jordan, que competiran per trams que coneixen bé al volant d'un Simca 1200 TI. Cal recordar que Salvador Cañellas va ser el primer guanyador del Rally Catalunya-Rally de les Caves (1973) i que Antonio Zanini és qui ostenta més victòries en aquesta mateixa cursa, un total de cinc (anys 70 i 80).

La llista d'aspirants al títol és llarga tenint en compte el destacat palmarès que acrediten alguns equips: Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A-112 Abarth), José Manuel López-Gerard Ferrer (VW Scirocco), Tere Armadans-Anna Vives (VW Golf GTi), Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914/4), Josep M. Molas-Ramon Ferrés (Ford Escort 2000 RS), etc.

Entre els participants també figuren Josep Mateu i Xavier Pérez, president i director general del RACC, respectivament, que conduiran vehicles de l'equip SEAT Coches Históricos. El cotxe més antic de tots els inscrits és el Lotus Elan (1962) de Sergi Francolí-Josep Maria Francolí, i hi ha 8 equips procedents de França i 1 de Bèlgica.

El 3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves compta amb Hilton Diagonal Mar Barcelona i Andbank com a patrocinadors oficials; la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament del Vendrell com a sponsors institucionals; el suport dels Ajuntaments del Montmell i Barcelona i la col·laboració de Blunik, Sport i AutoHebdo Sport.

3r Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
Gescat-Eurecat
L’electrificació, la mobilitat compartida, la connectivitat, la conducció autònoma i l’actualització constant, les cinc megatendències de l’automoció
Porsche 911 Edició 50è Aniversari Porsche Design
Porsche 911 Edició 50è Aniversari Porsche Design | Porsche
Aquesta edició, limitada a 750 unitats, té molts trets i detalls que reten homenatge als icònics dissenys de Ferdinand Alexander Porsche
Hyundai IONIQ 5
Hyundai IONIQ 5 | Hyundai
El guardó l'atorga l'Associació de Premsa del Motor de Catalunya (APMC), que està formada per professionals de diferents mitjans catalans, entre ells Nació Motor
MINI Cabrio John Cooper Works
MINI Cabrio John Cooper Works | F.Boada
Ferran Boada
Conduir un John Cooper Works Cabrio és, molt probablement, la manera més genuina de gaudir d'un MINI
Nissan Qashqai 2021
Nissan Qashqai 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Arriba la nova versió del Qashqai, amb nova plataforma, nova estètica i nous motors.
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4 | F.Boada
Ferran Boada
L'ID.4 atraurà als qui busquin un vehicle elèctric amb un enfocament de practicitat familiar, una imatge a la moda i una autonomia més que destacable
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions