Novetats Cotxes

SEAT el-Born, el primer elèctric sortit de Martorell

204 Cv , 420 quilòmetres d'autonomia i conducció Autonoma de Nivell 2

| 01/03/2019 a les 19:43h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Saló de Ginebra 2019, Mobilitat Sostenible, Mobilitat Elèctrica, el-Born, Seat
Seat el-Born el model que defineix el futur de SEAT
Seat el-Born el model que defineix el futur de SEAT | SEAT
E SEAT el-Born farà la seva primera aparició davant els mitjans de comunicació del món en la Volkswagen Group Night, abans del seu debut públic en el Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra 2019. Es tracta d'un concept-car que respon a les diverses preguntes que planteja la revolució elèctrica i que marca un punt d'inflexió en aquest procés.

El SEAT el-Born és el primer vehicle 100% elèctric basat en la plataforma MEB del Grup Volkswagen, un concept-car que rep el nom d'un dels barris més icònics de Barcelona. Una inspiració per als dissenyadors i enginyers de SEAT, que han creat un vehicle esportiu amb la tecnologia elèctrica més avançada.

El Seat el-Born està dissenyat i desenvolupat a Barcelona, i es fabricarà a la planta de Zwickau, Alemanya. SEAT serà la segona marca automobilística a incorporar un vehicle totalment elèctric basat en la plataforma MEB del grup Volkswagen, que es llançarà al mercat l'any 2020.
 

L'aerodinàmica és clau per maximitzar l'autonomia del vehicle, especialment al frontal Foto: Seat


"La mobilitat evoluciona i, al seu torn, els cotxes que conduïm. SEAT se situa a l'avantguarda d'aquest canvi. El SEAT el-Born incorpora les tecnologies i la filosofia de disseny que ens permetran afrontar els reptes del futur", afirma Luca Di Meo, president de SEAT.

El SEAT el-Born ofereix el dinamisme i la practicitat que s'esperen de la companyia espanyola. Aquest vehicle, propulsat per bateries d'alta densitat d'energia, té una autonomia de fins a 420 km al cicle de proves oficial WLTP, i és capaç d'aconseguir els 100 km / h en tan sols 7,5 segons. Si afegim que basten 47 minuts per recarregar la bateria, ens trobem amb un vehicle que modifica la percepció de l'electrificació.

El SEAT el-Born no és només la promesa que l'electrificació és útil, sinó que també integra altres tecnologies, incorporant funcions autònomes de nivell 2 i sistemes d'assistència que serveixen de suport al conductor.
 

La saga vol deixar patents les seves qualitats dinàmiques i de rendiment Foto: Seat


Dissenyat per a la conducció

El SEAT el-Born s'ha dissenyat per garantir el plaer de conduir. Disposa d'un sistema de propulsió elèctric associat a unes qualitats dinàmiques, amb les quatre rodes situades en els extrems del vehicle i una resposta més àgil i enèrgica en comparació amb els automòbils tradicionals.

"El SEAT el-Born és el reflex del nostre disseny i marca SEAT a la nova era de cotxes elèctrics. El nostre equip de desenvolupament s'ha pres molt seriosament el repte de fer atractiu el nostre primer cotxe elèctric. Conduir un cotxe elèctric ha de ser emocionant i divertit. Hem de fer que els nostres clients s'enamorin de la idea del cotxe elèctric", indica Alejandro Mesonero-Romans, director de disseny de SEAT.

A l'interior, el sistema de propulsió 100% elèctric permet maximitzar l'espai i oferir una experiència de conducció completament nova.
 

Quadre de comandaments digital, amb una pantalla d'infoentreteniment de 10 Foto: Seat

 

L'habitacle presenta una forma escultural que aporta sensació de lleugeresa i flotabilitat, però també inclou avenços tecnològics, com el quadre de comandaments digital, amb una pantalla d'infoentreteniment i connectivitat de 10 "situada al centre del quadre de comandament.


Un cop dins, l'atenció recau immediatament sobre el conductor, al qual es dirigeixen totes les línies del quadre de comandament.

L'espai ja no és un luxe dins de l'habitacle i, gràcies a l'amplitud de les proporcions de l'interior, tots els ocupants gaudeixen d'un major espai per relaxar-se en els seus còmodes seients. Aquestes dimensions també s'utilitzen per maximitzar el caràcter pràctic i funcional del vehicle. L'espai d'emmagatzematge és també major, prova d'això és la possibilitat de guardar una bossa entre els dos seients davanters.

Potència d'alt rendiment

El SEAT el-Born suposa una veritable revolució en el Mercat. Ofereix un rendiment que compleix amb el desig dels clients i les necessitats de conducció reals com cap vehicle ho ha fet fins ara.

Amb una potència de fins a 150 kW (204 CV), pot arribar als 100 km / h en tan sols 7,5 segons, prou per respondre davant qualsevol situació en la conducció.

Als vehicles elèctrics no se'ls jutja només pel seu rendiment, sinó també per la seva capacitat per viatjar més lluny amb una sola càrrega de les bateries i minimitzar el temps de recàrrega quan s'esgota l'energia emmagatzemada, una mètrica en la qual destaca el SEAT el-Born.
 

Les prestacions són irrenunciables, de 0 a 100 Km/h en només 7,5 seg. Foto: Seat


El vehicle, que té una autonomia de fins a 420 km, adaptada a la realitat i basada en el cicle de conducció WLTP, compta amb bateries d'alta densitat amb una capacitat de 62 kWh, a punt per viatjar on el client desitgi. La bateria és compatible amb els súper carregadors de corrent contínua de fins a 100 kW, i pot passar del 0% al 80% de càrrega en només 47 minuts.

Aquest cotxe també inclou un sistema avançat de gestió tèrmica per maximitzar l'autonomia del vehicle en les condicions ambientals més extremes. La bomba de calor del vehicle pot reduir el consum de calefacció elèctrica i estalviar fins a 60 km d'autonomia, una funció molt útil en països on es donen baixes temperatures.

Tecnologia autònoma al seu servei

Ara que el trànsit de vehicles a la carretera és cada vegada més gran, els automòbils han de poder reduir la tensió dels ocupants. El SEAT el-Born compleix aquesta comesa i integra els últims avenços en connectivitat i funcionalitat autònoma.

El SEAT el-Born compta amb sistemes autònoms de nivell 2, que ofereixen una automatització parcial del vehicle per controlar la direcció, l'acceleració i la desacceleració. Inclou a més un assistent d'aparcament intel·ligent que, juntament amb altres característiques, converteix el SEAT el-Born en un concept-car que encarna el futur de la conducció.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides