Novetats Cotxes

Ferrari presenta el F8 Tributo, substitut del 488 GTB

Equipa el motor V8 que ha estat escollit "Best engine of the Year" durant els últims tres anys.

| 28/02/2019 a les 15:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Ferrari, F8 Tributo, Saló de Ginebra 2019, Novetats Cotxes
Ferrari ret homenatge al seu, ja llegendari, motor V8
Ferrari ret homenatge al seu, ja llegendari, motor V8 | Ferrari
Dissenyat al Centre Stile Ferrari, el F8 Tributo representa un pont cap a un nou llenguatge de disseny. El frontal destaca per la integració del S-Duct, una solució ja adoptada en el Ferrari 488 Pista que contribueix a augmentar un 15% la càrrega aerodinàmica total. Nous fars de LED horitzontals, entrades d'aire per refrigerar els frens i un para-xocs que contribueix a millorar el flux d'aire a tot el compartiment de la roda.

La saga destaca per una finestra del darrere esculpida en Lexan que s'inspira en l'element de disseny més distintiu del Ferrari V8 més famós de tots els temps, el F40. Les ranures ajuden a extreure l'aire calent del motor sense afectar l'eficiència del spoiler, augmentant la càrrega aerodinàmica posterior. El clàssic doble pilot del darrere encastat en el cos en el mateix color que la carrosseria també està present en el F8 Tribut, un element que recorda al 308 GTB.
 

El doble pilot del darrera reforça una identitat present ja en el 308 GTB Foto: Ferrari


A l'interior del Ferrari F8 Tributo es manté la inspiració clàssica d'estil cockpit característic dels esportius de la marca amb motor V8 central, encara que actualitzant estèticament cadascun dels components de l'habitacle. La nova generació del lloc de conducció present difusors rodons, nou volant i comandaments, i una nova pantalla tàctil de 7 polzades per al copilot on rep una sèrie d'informacions interessants.

Sota el capó del nou Ferrari trobem el ja conegut propulsor V8 biturbo de 3.9 litres que, en lloc de lliurar 670 CV de potència, ha augmentat significativament el seu rendiment fins a arribar als 720 CV de potència i 770 Nm de parell motor. El bloc té una relació de 185 CV per litre i es converteix així en el motor més prestacional mai construït a Maranello.
 

El Cockpit és 100% Ferrari Foto: Ferrari


El motor s'associa a un canvi seqüencial Getrag de set relacions que envia tota la potència al tren posterior, mitjançant el qual és capaç d'aconseguir els 100 km / h des d'aturat en 2,9 segons, els 200 km / h en 7,8 segons i una velocitat màxima de 340 km / h. Alhora, el Ferrari F8 Tributo és ara 40 quilograms més lleuger que l'488 GTB i s'ha incrementat l'eficiència aerodinàmica en un 10% gràcies a la nova evolució del control d'angle de lliscament lateral.

Altres elements destacats del F8 Tribut és l'activació per primera vegada també en la posició Race del manettino del Ferrari Dynamic Enhancer (FDE +). També s'han adoptat diferents solucions aerodinàmiques avançades derivades directament de l'experiència adquirida en competició i en el desenvolupament del 488 Pista, adoptant mesures per a la gestió tèrmica del motor, com ara els radiadors davanters inclinats cap enrere, i les preses d'aire dinàmiques del motor desplaçades dels flancs a la part lateral de l'spoiler.
 

La finestra de Lexan sobre el motor ret homenatge al V8 més mític, el F40 Foto: Ferrari

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre | BMW
La marca bàvara preveu presentar-lo el novembre i vendre'l d'aquí a un any
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent | Josep Mª Marcet Llosa
Amb 900 vehicles en pista divendres i 900 dissabte -el límit marcat per l'organització- el 4x4 Festival de Les Comes ha batut un nou rècord de participants.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals