Proves Motos

Provem la Honda CB1000R: no momés d'imatge viu una esportiva

Potencia i personalitat per a una Hyper-Naked prèmium

| 24/02/2019 a les 11:02h
Arxivat a: Proves Motos, Neo Sports Café, Naked, Proves Motos, CB1000R, Honda
La Honda CB1000R no és només una  moto per lluir
La Honda CB1000R no és només una moto per lluir | F.Boada
Si l'estil Neo Sport Cafè de les noves nakeds d'Honda ens va captivar a la petita CB125R quan la farceixes de múscul la seva imatge es torna senzillament espectacular. Però no només de la seva robusta imatge viu la CB1000R, un maxi-naked, que amaga a les seves entranyes tot el poder tecnològic de la marca de l'ala daurada.

Estèticament la moto traspua caràcter, una cosa que s'havia trobat a faltar en massa de les últimes Honda. La seva estampa és compacta i potent amb múltiples detalls acabats en alumini i acer, i molt poc plàstic, que la distigeixen de la seva competència.
 

La presència de la CB1000R és imponent Foto: F.Boada


També destaca el seu personal far rodó o el disseny de la seva compacta part posterior, gràcies a haver muntat el conjunt porta matrícula-parafangs muntat directament sobre el basculant. La veritat és que et pots passar una bona estona observant la qualitat dels seus detalls.

Però una maxi-naked com cal on ha d'emocionar-te és a la carretera, i la CB1000R afegeix a la seva poderosa estètica el poder mecànic del motor de quatre cilindres en línia i 998 centímetres cúbics que lliura ni més ni menys que 145 cavalls a 10.500 revolucions i 104 Newtons Metro a 8.250 rpm, la cosa, com veieu, promet.

S'han reduït els desenvolupaments de la caixa de canvis per aconseguir una major capacitat d'acceleració. De fet, en les 3 primeres relacions, fins a 130 km / h, la CB1000R dóna unes xifres d'acceleració superiors a la CBR1000RR. Un embragatge assistit / anti-rebot, de sèrie, reforça el control, opcionalment pots equipar un sempre excitant sistema de canvi sense embragatge.

Un altre element important és el nou escapament 4-2-1 que a més ha contribuït a la reducció general del pes en 4,5 kg respecte al model precedent. A més ha estat dissenyat perquè a partir de les 5.000 voltes intensifiqui el seu so fins a rugir a mesura que la bèstia puja de voltes.
 

El nou escapament emet un so que enamora Foto: F.Boada


Amb aquestes credencials la CB1000R es capaç de devorar quilómetres a velocitats endimoniades, tant s'hi val el traçat. Evidenment en vies ràpides trobaràs a faltar una millor protecció aerodinàmica i no podras explotar les seves prestacions. Ara bé a la que arribin els revolts i li retorcis l'orella, agafat fort al manillar. La CB1000R més enllà d'un exercici d'estil, es una moto explosiva. El seu motor empeny frenéticament i les coses comencen a passar realment ràpid. La CB1000R és una moto exigent si et poses en mode pilot.

Per mantenir sota paràmetres controlables aquesta bèstia, la CB1000R equip l'últim en electrònica. La CB1000R incorpora accelerador electrònic sense cable amb 3 modes de conducció pre-programats i també un ajust USER (Ajustable per l'usuari) que permet controlar diversos paràmetres depenent de les condicions de conducció. Així, el pilot pot gaudir de tres modes de conducció predefinits més un totalment configurable. Bàsicament pots jugar amb el lliurament de potència, el fre motor i el control de parell que és, bàsicament, un control de tracció patentat per Honda.

La CB1000R presumir també d'un bastidor de tarannà 100% esportiu i com no podia ser d'una altra manera amb materials i components d'alta qualitat. El xassís és d'acer mico-columna, de secció rectangular i contribueix a fer que aquesta nova CB1000R sigui 12 kg més lleugera que la seva predecessora.

L'equip de suspensions està format per una sofisticada forquilla davantera invertida Showa amb barres de 43 mil·límetres i amb funció separades, en una barra porta la molla i en l'altra l'hidràulic. Darrere trobem també un amortidor signat per Showa, tots dos totalment regulables.
 

Els components estan tots a l'alçada del potencial de la CB1000R Foto: F.Boada


Les pinces de fre davanteres de quatre pistons i ancoratge radial mosseguen discos flotants de 310 mm, complementats per un disc de 256 mm amb una pinça de dos pistons a la part posterior.

La postura de conducció és còmoda, gens forçada, malgrat el sei caràcter esportiu. El seient es troba a 830 mil·límetres de terra, al que arribem molt bé, amb les dues plantes recolzades a terra. Així que és relativament fàcil maniobrar els seus 212 quilos en ordre de marxa. El que si que agrairiem per poder maniobrar milor en ciutat és que el radi de gir fos una mica millor.

El quadre d'instruments enterament digital mostra la informació de forma clara i precisa, incloent-hi un comptavoltes, l'indicador de marxa engranada, velocímetre i els settings dels diferents paràmetres seleccionables des de les maneres de conducció. A banda comptem amb indicadors de consums, quilòmetres totals i parcials, rellotge horari i temperatura del motor.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent | Josep Mª Marcet Llosa
Amb 900 vehicles en pista divendres i 900 dissabte -el límit marcat per l'organització- el 4x4 Festival de Les Comes ha batut un nou rècord de participants.
VÍDEO Clàssics a Terramar
VÍDEO Clàssics a Terramar | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
En motiu dels actes del Ral·li Barcelona-Sitges, ha tingut lloc un acte molt especial
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals