Proves Cotxes

Provem el Volkswagen Arteon Tdi 150: disseny i funcionalitat

L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals

| 10/02/2019 a les 11:56h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, coupe, premium, Berlina, Arteon, Volkswasgen
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
L'Arteon es pot considerar el successor del Volkswagen CC. Aquesta berlina, elegant i esportiva, ocupa un lloc important en el catàleg de Volkswagen, ja que milita en el segment d'un dels seus pilars el Passat, tot i que està un esglaó per sobre, sent un vehicle prèmium i molt més exclusiu que el seu germà de gamma, podríem dir que l'Arteon és un Súper Passat i té prou arguments com per competir amb el seu cosí gran, l'Audi A5 Sportback.

Les seves suggerents línies evoquen el caràcter exclusiu d'aquesta berlina, a més la seva silueta tipus coupé li dóna un aire molt dinàmic tot i que no pot, ni vol, dissimular les seves grans dimensions, tant en ample com al llarg.

El disseny de la graella, que anticipa el disseny que seguirà a partir d'ara la marca de Wolfsburg en els seus models, és la responsable d'aquesta sensació d'amplada que es percep a primer cop d'ull. Un conjunt de línies horitzontals cromades s'apoderen de la graella davantera i l'immens capó ocupa tota l'amplada del cotxe.

 

Silueta tipus coupé i imatge distingida pel més exclusiu dels VW Foto: F.Boada


En obrir la porta de l'Arteon, veuras que les portes no tenen marc, aquests petits detalls marquen distancies amb el Passat i l'emparenten amb l'esportivitat i elegància requerides en un coupé premium.

Un cop dins et trobaràs en un espai força ampli i refinat. El conductor es trobarà en un lloc de conducció molt bo, encara que potser per la seva aparença massa semblant a la d'un Passat desllueix una mica la seva exclusivitat. Això si,els seus seients ergofit són un prodigi de confort. A més, la disposició dels elements està pensada perquè tot estigui al teu abast.

Darrere el volant multifunció i trobem el Volkswagen Digital Cockpit que es disposa en una pantalla d'12,3" i que permet la seva personalització com ja us he explicat en altres proves. Al centre del davantal hi trobem una altra pantalla tàctil de 9,2" que íntegra tots els sistemes d'infoentreteniment alhora que permet la configuració de diferents paràmetres del cotxe.
 

L'interior està molt ben realitzat, però s'assembla massa al del Passat Foto: F.Boada


El programari molt intuïtiu i visualment molt atractiu et permet tenir el control del cotxe a l'abast del teu dit. Des de paràmetres com la temperatura de l'oli, pressió del turbo, forces G, fins a una equalització detallada de l'impecable equip d'àudio. No poden faltar sistemes com el App Connect, Guide & Inform i Security & Service. El que es tradueix en màxima connectivitat, informació i seguretat al teu abast.

De sèrie aquest model incorpora elements com coixins de seguretat en totes les places, inclòs el de genolls, assistent de llum a la carretera, assistent de manteniment al carril, ajuda a l'aparcament davanter i posterior, control de pressió dels pneumàtics, detector de fatiga, reconeixement de senyals de trànsit, control intel·ligent de la velocitat amb regulació de la distància, arrencada sense clau, climatitzador i llandes de 18 polzades.

Això sí, també trobem a faltar altres elements com l'obertura elèctrica del maleter o la ja imprescindible càrrega per inducció per al telèfon mòbil.
 

El confort és el propi d'una gran berlina Foto: F.Boada


Les places del darrere són molt generoses i en cap moment, malgrat la seva carrosseria coupé, els més alts tindran problemes amb l'alçada. Hi ha distància suficient per anar còmode i sense problemes d'espai. El volum del maleter és 563 litres, tot i que són 23 menys que el d'un Passat, és, en qualsevol cas, un volum força gran i molt aprofitable. Més si pensem en la seva línia de coupé.

El nostre Arteon equipa el motor més petit amb el que està disponible, el més que conegut propulsor 2 litres Tdi que en aquest cas rendeix 150 CV, potencia més que suficient per moure amb suficiència a l'Arteon. A més malgrat que el volum de l'Arteon ens ha obsequiat amb una mitjana de només 5,4 litres, un registre sorprenent. Ara, de ben segur que els motors més grans amb els que està disponible, el dièsel de 240 Cv o el benzina de 280 Cv s'adapten millor a l'exclusivitat i capacitat viatgera de l'Arteon.
 

L'Arteon és ràpid i confortable en qualsevol tipus de via Foto: F.Boada


L'Arteon és una gran berlina, de comportament molt equilibrat en tots els sentits. Se sent molt confortable en general, l'aïllament acústic de la cabina és excepcional, com també molt precís i fàcil de portar pel lloc quan el condueixes de pressa per carreteres virades en el mode Sport. La suspensió pilotada fa meravelles contenint els moviments de la gran carrosseria en corbes quan circulem ràpid. Rodant en mode confort per vies ràpides la seva estabilitat lineal és altíssima.

L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre rival directe i la seva funcionalitat familiar també està fora de tot dubte. Crida l'atenció pel seu disseny, per la seva amplitud interior i pel seu confort. Si bé és cert que el seu preu, 40.215 € aquesta versió R-Line, és elevat, pel seu cosí l'Audi A5 SportBack en demanen 44.800€ en igualtat mecànica i pel BMW 418d Gran Coupé 42.000€. A la seva contra i juga el fet que Audi i BMW són considerades marques prèmium i VW generalista, però l'Arteon juga una lliga a part dins de la gama VW i cal reconèixer que l'Arteon és una de les millors berlines coupés que existeixen en l'actualitat.


Volkswagen Arteon Tdi 150

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou CR-V Híbrid tindrà un paper destacat dins l'estratègia elèctrica d'Honda
El nou CR-V Híbrid tindrà un paper destacat dins l'estratègia elèctrica d'Honda | Honda
La marca anuncia que l'electrificació serà el que més destacarà de la seva presència al Saló
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring
El GLC rep millores per seguir sent el rei del Nürburgring | Mercedes-AMG
A base de tecnologia renova un SUV molt potent i exclusiu tant en variant SUV com Coupé
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat. | Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir| El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals