Provem el Piaggio MP3 350: un MaxiScooter amb carnet de cotxe

Potent, còmode, pràctic i amb l'extra de seguretat que li aporta la tercera roda

| 08/02/2019 a les 16:54h
Arxivat a: Proves Motos, Piaggio, Mp3, Carnet B1, Tricicle, Scooter, Proves Motos
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos | F.Boada
Ja fa més de dotze anys que els Piaggio MP3 circulen pels nostres carrers i carreteres, i en ciutats com París o Milà són un autèntic supervendes. Més de 170.000 MP3 circulen pel món des del seu llançament el 2006.

I és que l'MP3 té moltes característiques que li permeten convertir-se en una solució de mobilitat urbana i inter-urbana per als habitants de les grans urbs. Especialment per als posseïdors del carnet B1, que poden conduir-lo gràcies a la seva homologació com a tricicle lleuger, el que l'obliga a disposar d'un ample de via davanter determinat, intermitents no integrats, pedal de fre de peu i llum de posició frontal.
 

Amb el Piaggio MP3 descobriràs una nova manera de moure't per la ciutat o més enllà Foto: F.Boada


Potent, còmode, pràctic i amb l'extra de seguretat que li aporta la tercera roda, permet afrontar aquests trajectes diaris per vies ràpides fins a arribar a la ciutat amb molta solvència, però a més també ens ofereix una gran capacitat de càrrega. Amb un gran maleter sota el seient amb capacitat per a dos cascos integrals, o una motxilla de bona mida mentre aquestes en marxa, i també disposem d'una guantera dotada d'un connector USB per recarregar el mòbil i deixar petits objectes. Llàstima que no disposi de pany.

Renovat a finals de l'any passat ens ofereix enfront del seu antecessor un parabrisa amb major protecció aerodinàmica, un seient més còmode, nanses de passatger més ergonòmiques, un nou disseny de la graella frontal amb acabats mat, intermitents de LED, discos de fre davanters lobulats i molles d'amortidors en vermell.

Però la gran novetat és que ara podem optar a un MP3 350 impulsat pel motor que ja equipa la Beverly. Aquest modern propulsor 4 temps, quatre vàlvules, injecció electrònica i refrigeració líquida de 330cc eroga 30.6 Cv a 8.500 voltes i 29,5 Nm de parell màxim a 6.250 rpm. El lliurament de la potència es força constant i és capaç d'impulsar l'MP3 a més de 130 k /h sense gaire esforç. A més disposem d'un control de tracció, ASR, desconnectable.
 

No té por als revolts, el seu comporatment és sorprenent Foto: F.Boada


El tren davanter està compost per un basculant amb suspensió de quadrilàter articulat i darrere trobem un doble amortidor del darrere regulable en precàrrega. La frenada queda encomanada a dos discos lobulats de 258 mil·límetres de diàmetre davant i a un disc de 240 darrere. Disposem de frenada combinada amb ABS i és prou potent i fàcilment dosificable gràcies a un bon tacte.

La veritat és que el sistema funciona realment bé i la MP3 resulta força àgil en revolts. Sí que és cert que si vens d'una moto trobaràs el tren anterior una mica pesat. Això es fa més evident a mesura que t'engresques a carreteres virades, el propulsor ho permet sobradament, llavors arriba un moment en què notes una lleugera tendència a subvirar, talment com si fos un cotxe.

En ciutat el sistema funciona d'allò més bé i no cal patir per l'amplada a parent de la Piaggio Mp3, a l'hora de la veritat el que marca els límits de per on pots passar és l'amplada a l'alçada del manillar i aquest és exactament igual d'ample que el de qualsevol Scooter GT.

La postura de conducció és molt confortable i gaudim d'una bona protecció aerodinàmica. El tou del seient també aquesta ben reeixit, fins i tot per aguantar un trajecte llarg, que també el podríem afrontar sense problemes amb la MP3. L'acompanyant també disposa d'una bona butaca des d'on gaudir del viatge, amb un espai ampli, els estreps ben situats i un petit respatller que proporciona una sensació de seguretat més elevada.
 

El Piaggo Mp350 és molt confortable, fins i tot a duo Foto: F.Boada


El seient està a 790 mil·límetres del terra, i és una mica ample, per la qual cosa les talles més petites poden tenir algun problema per fer peu, això seria un problema més greu si no disposéssim d'una de les grans avantatges que ens aporta el doble eix davanter. La possibilitat de bloquejar-lo, mantenint la moto a peu i fent innecessari que posis els peus a terra en els semàfors o que posis el cavallet en aparcar, la moto es té sola. Per desbloquejar-ho pots fer mitjançant el mateix polsador o donant un cop de gas. Tot i això cal anar amb compte en moure-la en maniobres perquè són 256 quilos de moto, vaja, el que pesa una MaxiTrail grossa.

El dipòsit de combustible té 12 litres de capacitat i Piaggio homologa un consum d'una mica més de 4 litres als 100 de mitjana del que hauria de ser suficient per oferir prop de 300 quilòmetres d'autonomia ... Encara que si vas a fons per autopista, el consum pot disparar-se amb facilitat fins als 7 litres als 100.
 

La capacitat de càrrega del Mp3 350 és exemplar Foto: F.Boada


La instrumentació és molt completa i llegible, combina dos rellotges analògics amb una pantalla digital multifunció amb informació sobre velocitat, consums, autonomia, doble trip, rellotge horari, temps en ruta, etc.

Amb un preu de 7.999 Euros aquest Piaggio MP3 el podem considerar com un producte prèmium dins els Scooters i per qualitats de materials i equipament hi respon plenament. L'MP3 és una solució força intel·ligent per a tots aquells conductors que vulguin deixar enrere els entrebancs de circular amb un cotxe i que necessiten més prestacions que les d'una 125 per anar de casa a la feina. Al final, potser fins i tot descobreixen el plaer d'anar en moto i s'apunten a fer alguna escapada en ruta, la MP3 350, de prestacions i confort va sobrada.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos | F.Boada
Josep Chaume
Potent, còmode, pràctic i amb l'extra de seguretat que li aporta la tercera roda
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra | Autocar
Un nom mític del motor català per al primer Cupra de veritat
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Ford Focus 2019
Ford Focus 2019 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Renovat totalment i amb una estètica espectacular, el Focus es fa valer i no llença la tovallola per reconquerir el mercat
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca | F.Boada
Ferran Boada
Per al seu primer model la nova marca aposta per un esportiu de 300 CV de potència amb carrosseria SUV