Proves Motos

Provem la Indian Scout Bobber: rebel amb causa

| 19/01/2019 a les 17:50h
Arxivat a: Proves Motos, Scout, Bobber, Custom, Proves Motos, Indian
Pillotar una Indian és pilotar un tros d'història
Pillotar una Indian és pilotar un tros d'història | F.Boada
Ens encanten les motos. Les motos són dinamisme, velocitat, sensacions fortes, rebel·lia i per sobre de totes les coses i potser la primordial ... Llibertat. Potser penses que totes les sensacions anteriors només te les pot regalar una moto esportiva, doncs no, hi ha algunes motos, poques, que són capaces de regalar-te tot l'anterior més la sensació de pilotar un objecte especial, bell, i un tros de la història de la moto.

Una d'aquestes motos és l'Indian Scout. Indian va començar a fabricar motos a 1901, així que podem considerar-la la marca més antiga del món. Les modes, que van i vénen, obliguen a tenir al teu catàleg un model "retro racer" que en el món de les custom són representades pels models Bobber. Així que Indian n'havia de tenir una al seu catàleg.
 

Pots passar-te hores contemplant detalls de la Scout Bobber Foto: F.Boada


La Scout Bobber ret homenatge a aquestes preparacions originalment anomenades 'bob-job'que van aparèixer al voltant dels anys 30 als Estats Units. Aquestes preparacions consistien bàsicament en treureel parafang davanter, escurçar la part del darrere, acció que dóna origen al nom "Bobber", i treure tots els accessoris sobrants. Així les motocicletes s'alleugerien considerablement.

Aquestes motos també es caracteritzaven per un bastidor modificat, en el qual es baixava el tub de seient i s'escurçava la distància entre eixos, el que va resultar en una màquina més baixa i més curta. Que va definir l'estil "Low And Long". Ideal per als pilots més durs i rebels de l'època.

Així doncs aquesta Scout Bobber beu de tota aquesta tradició i respecte a una Scout "estàndard" ens ofereix un estil enfosquit amb els principals elements de la moto pintats de negre. Motor, fuites, llantes, carcasses de far i intermitents,. Un manillar Street Tracker més curt i baix que l'estàndard, La suspensió del darrere rebaixada en 25 mil·límetres. Pneumàtics de tacs, en l'època eren pocs els camins asfaltats, i el seient "bobber" monoplaça en cuir.
 

El pneumàtic davanter tipus "Donut" marca la personalitat de la Bobber  Foto: F.Boada

 

El motor de l'Indian Scout Bobber és un V-Twin a 60 graus de 69 Polzades cúbiques, és a dir 1.133 cc que rendeix 94 Cv i ni més ni menys que 97 Nm de parell màxim a només 5.600 rpm. Així que val més que t'agafis bé al manillar quan acceleris, perquè aquesta bestiola empeny de veritat. La distribució és per engranatges el que li dóna una suavitat de funcionament gens usual en les custom més pures. També ajuda a la suavitat de marxa la transmissió per corretja dentada en lloc de cadena que ajuda a atenuar les sotragades de la transmissió en acceleracions i les reduccions.

Les suspensions queden encomanades a una forquilla telescòpica davantera de tipus cartutx que compta amb 120 mil·límetres de recorregut. Darrere trobem un doble amortidor amb 50 mil·límetres de recorregut. La frenada queda encomanada a dos discos, un per eix, de 298 mil·límetres de diàmetre mossegat per una pinça de doble pistó el davanter i pistó simple el cul. Les llandes són de 16 polzades en tots dos eixos i munten un pneumàtic 130/90 davant i un 150/80 darrere.

Aquesta Bobber pesa 255 quilos amb el dipòsit de 12,5 litres ple. Però moure-la en parat des del seu seient tan baix és relativament senzill.
 

Una posició de conducció característica de les Bobber Foto: F.Boada


La posició de conducció és típicament "Bobber" amb els braços i les cames absolutament estirats cap endavant. No és la millor postura de món per sortir a fer centenars de quilòmetres d'una tacada, però és el peatge a pagar per semblar el més dur del barri, i a dreta llei hem de dir que és força més còmode que la majoria de les seves rivals.

Malgrat la fama de "ferros" que tenen les grans customs americanes, això està canviant. La Indian Scout Bobber és una màquina sorprenentment àgil en gairebé qualsevol circumstància. Circulant a baixa velocitat el pneumàtic tipus "donut" davanter penalitza una mica. Un radi de gir escàs i la gran quantitat de calor que puja del motor ens indiquen que la Bobber no està dissenyada per fer cabrioles entre els embussos d'hora punta.
 

La cua tallada la defineix com a Bobber Foto: F.Boada


El seu espai natural, com a bona nativa americana són els espais oberts. L'estabilitat en carretera és notable gràcies al bon treball de les suspensions i al baix centre de gravetat. Enllaçant revolts els 255 kg de pes en ordre de marxa no es noten. Milloraríem el tacte de la parella d'amortidors del darrere que és una mica massa sec de reaccionsa causa dels seus escassos 5 cm de recorregut. 

De fet podríem afegir-hi molts equipaments o modificar algunes coses per tal de fer-la més confortable i rutera. Però la Indian Scout deixaria de ser una Bobber i el seu pilot un tipus dur. A més, quan et canses de fer quilòmetres, la Scout Bobber també és una d'aquelles poques motos de la que en pots gaudir tant pilotant-la com contemplant-la.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos | F.Boada
Josep Chaume
Potent, còmode, pràctic i amb l'extra de seguretat que li aporta la tercera roda
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra | Autocar
Un nom mític del motor català per al primer Cupra de veritat
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Ford Focus 2019
Ford Focus 2019 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Renovat totalment i amb una estètica espectacular, el Focus es fa valer i no llença la tovallola per reconquerir el mercat
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca | F.Boada
Ferran Boada
Per al seu primer model la nova marca aposta per un esportiu de 300 CV de potència amb carrosseria SUV