Novetats Cotxes

L'espera ha arribat a la seva fi. Toyota presenta el nou Supra

El Toyota Supra s'ha desvetllat al complet en el Saló de Detroit amb Fernando Alonso exercint de mestre de cerimònies

Toyota Supra, el retorn d'un mite

| 17/01/2019 a les 10:32h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Esportiu, Saló de Detroit 2019, Supra, Toyota
El mític nom Supra torna a rodar per les carreteres
El mític nom Supra torna a rodar per les carreteres | Toyota
S'ha creat molta expectació al voltant del nou Supra, i no n'hi ha per menys, l'hem esperat més de dos anys i suposa el retorn d'un nom mític al panorama automobilístic, a més, amb l'afegit de compartir molts elements amb el BMW Z4.

Inspirat en el prototip FT-1, el Supra compta amb un sostre de doble bombolla, faldons laterals aerodinàmics i llandes forjades, que estan secundades per un sistema de frens d'alt rendiment signat per Brembo amb pinces de quatre pistons. La darrera mostra unes formes musculoses i un spoiler prominent, juntament amb unes llums posteriors molt subtils. Pel que fa al para-xocs del darrere, de disseny agressiu, integra un difusor i una llum de fre central inspirada en la F1.

La plataforma i el motor són d'origen alemany, encara que la marca japonesa ha deixat ben clar en repetides ocasions, que els contactes entre enginyers han estat restringits als mínims imprescindibles i per això, el nou Toyota Supra és un cotxe diferent i amb personalitat pròpia.
 

El nou Supra promet prestacions d'autèntic esportiu Foto: Toyota


El nou Supra comptarà amb dues versions de quatre cilindres com a entrada a la gamma, ambdues basades en el mateix bloc 2.0 turbo. El menys potent rendeix 197 cavalls, amb una variant intermèdia de 258 cavalls i el topall de gamma, el sis cilindres 3.0 d'origen BMW amb 340 cavalls que coneixíem. Aquesta última, versió que arribarà a Europa, desenvolupa 500 Nm de parell i estarà assistida per una caixa de canvis automàtica ZF de vuit relacions, el que li permetrà una acceleració de 0 a 100 quilòmetres / hora en 4,5 segons. Els motors de dos litres es limitaran a certs mercats com ara el japonès.

Totes les versions del Toyota Supra 2020 europees tindran de sèrie un diferencial autoblocant que pot arribar al 100%, gràcies a una centraleta de gestió pròpia que analitza la informació procedent de diversos sensors col·locats en la direcció, en l'accelerador i en els frens, així com en el motor o en la suspensió. També incorporen dues maneres de conducció, normal i sport, que modifiquen la resposta i el so del motor, la suspensió, la direcció i fins i tot del diferencial posterior. A més, el control d'estabilitat té un programa propi anomenat 'track', que permet majors esllavissades de la saga.
 

A l'interior és on més es nota el desenvolupament conjunt amb BMW Foto: Toyota


A l'interior trobem que molts dels comandaments tenen clara procedència germànica, com el selector del canvi, el comandament per gestionar el sistema multimèdia, el climatitzador, la interfície o la col·locació general de tots els comandaments.

El nou Toyota Supra es comercialitzarà en dues versions, una anomenada Active i una altra Premium. Des del més 'bàsic' ja es compta amb les llantes forjades, la suspensió adaptativa, control de creuer adaptatiu amb funció de parada i arrencada automàtica, accés i arrencada sense clau, fars adaptatius de leds, seients entapissats amb Alcántara, ajust elèctric, calefactables i amb memòria o un sistema multimèdia amb pantalla tàctil de vuit polzades, 10 altaveus, Bluetooth, ports USB i un llarg etcètera.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos
Puja al Piaggio MP3 i deixa enrere els embussos | F.Boada
Josep Chaume
Potent, còmode, pràctic i amb l'extra de seguretat que li aporta la tercera roda
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra
Terramar és el possible nom del nou CUV de Cupra | Autocar
Un nom mític del motor català per al primer Cupra de veritat
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Ford Focus 2019
Ford Focus 2019 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Renovat totalment i amb una estètica espectacular, el Focus es fa valer i no llença la tovallola per reconquerir el mercat
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca
Sorprenent el dinamisme del Cupra Ateca | F.Boada
Ferran Boada
Per al seu primer model la nova marca aposta per un esportiu de 300 CV de potència amb carrosseria SUV