PROVES COTXES

Provem el Ford Ka+ Active: comoditat a baix cost

El Ford Ka fa anys que ha deixat de ser un cotxe de tres portes rodonet i poc pràctic. Amb tots vostès, just el contrari.

| 11/01/2019 a les 08:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Ford, Ka+, Active, Urbà
Ford Ka+ Active
Ford Ka+ Active | Ferran Rosàs
El cotxe que tractarem avui és la resposta d'una gran multinacional a la necessitat de molts països en vies de desenvolupament. Però a la vegada serveix com a encaix dins d'altres mercats com l'europeu, on alguns compradors prefereixen vehicles econòmics, barats de mantenir, petits i sense complicacions.

És el cas del Ford Ka+. Va néixer per substituir el Ford Ka, un utilitari mini del segment A que cercava un públic més aviat d'estil i concretament jove. En aparèixer el Ka+, el concepte del cotxe canvia i ha esdevingut un hatchback de baix cost del segment B, amb 5 portes.

Està construït sobre la plataforma B3 de Ford, és a dir que comparteix base amb els Fiesta de sisena i setena generació, el B-Max, l'EcoSport, entre d'altres. Va ser desenvolupat per Ford Brasil (aquest tipus de cotxes són clau en el mercat sud-americà), i es fabrica al mateix Brasil i a l'Índia (d'on venen els que comprem a Europa).

A casa nostra respon a un nínxol de mercat del qual fins aleshores se n'havia encarregat Dacia amb el Sandero o cotxes més petits del segment A (SEAT Mii, Opel Karl, Toyota Aygo...). El problema dels super minis és que no tenen tant d'espai ni comoditat com el Ka+ i si fa o no fa, valen el mateix.
 

Ford Ka+ Active Foto: Ferran Rosàs


Passem a analitzar la unitat concreta que tenim davant. Sé que no és el cotxe amb què tots hem somniat de petits, però honestament el trobo interessant i raonable. El preu de sortida del Ford Ka+ al configurador de Ford és de 10.100 euros (segurament al concessionari s'afegirà algun descompte addicional), però el nostre és el Ford Ka+ Active. Un acabat que estem començant a veure en molts models de Ford i que transforma el cotxe en una espècie de SUV. Tal com feia Volkswagen amb el Cross Polo, o Dacia amb el Sandero. Les principals diferències són els para-xocs de plàstic sense pintar, barres al sostre, és 27 mil·límetres més alt i altres elements estètics que li propicien un aspecte més muntanyenc.

La realitat és que aquests elements ajuden a fer-lo un cotxe versàtil a la ciutat. Elevat per les trampes que hi podem trobar i envoltat de plàstic per no patir gaire amb els copets urbans.

A dins trobem un habitacle senzill, amb predominança de plàstic, però amb tot d'equipament i elements que el fan molt competitiu. Amb l'acabat Active cal destacar les catifes de goma, molt útils i fàcils de netejar. La nostra unitat porta un pack de 600 € que recomano. Afegeix la pantalla de 6,5 polzades, el Sync 3 i climatitzador automàtic.
 

Ford Ka+ Active Foto: Ferran Rosàs


Les places posteriors no són pas de fireta. Les portes són ben grosses i s'obren bé, és a dir, es pot accedir ben fàcil sense ser contorsionista, com no passa amb altres cotxes petits. Sorprèn l'espai per les cames i el cap, que arriba a ser decent. L'única cosa que cal tenir present, és que la plaça del mig és força petita. El maleter és de 270 litres. 30 menys que el Renault Clio o el Citroën C3, i 50 litres menys que el Dacia Sandero. Però molt més gran que l'Opel Karl Rocks (206 litres).

El motor és un tricilíndric de gasolina amb 1200 centímetres cúbics, atmosfèric, és a dir, sense turbo. Entrega 85 cavalls i 115 Nm. La caixa de canvis és manual amb 5 velocitats. La potència és suficient per desplaçar-se sense pretensions, però la manca de potència es nota en pujades, sobretot si el cotxe va carregat. Els avançaments s'han de pensar dues vegades, però per anar tranquils del punt A al punt B, tampoc fa falta molt més. El consum mitjà homologat és de 5,7 litres cada 100 quilòmetres. A la realitat el consum es mourà al voltant dels 6 litres (7 o més si el trajecte fa molta pujada).
 

Ford Ka+ Active Foto: Ferran Rosàs


Al volant del Ka+ i després de fer uns quants quilòmetres, esdevé un cotxe molt còmode, fàcil i amb un gran angle de gir. S'hi poden fer molts quilòmetres sense cansar-se. Això ens porta cap al que crec que serà bona part del públic objectiu: la tercera edat. No tan sols de ciutat, també pot ser un bon cotxe de poble. Busquen cotxes econòmics i no tenen necessitat de córrer. Tampoc els cal molt d'espai. A més, el Ka+ Active té distància lliure al terra suficient per circular per caminets fora pista per arribar a l'hort o per fer excursions.

Al configurador, el preu base del Ford Ka+ Active amb el motor 1.19 Ti-VCT 85cv és de 10.888 € i amb l'alternativa dièsel 1.5 TDCi 95cv és de 12.256 €.

Prova Ford Ka+ Active

 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport | Automobile Barcelona
Rememorem alguns dels automòbils que s'hi han presentat al llarg de l'últim segle i com s'enfoca la pròxima edició.
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre | BMW
La marca bàvara preveu presentar-lo el novembre i vendre'l d'aquí a un any
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Ford Focus 2019
Ford Focus 2019 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Renovat totalment i amb una estètica espectacular, el Focus es fa valer i no llença la tovallola per reconquerir el mercat