Proves Cotxes

Provem el MINI Cooper S: més British, i sobretot més ràpid, que Isabel II

| 13/01/2019 a les 12:07h
Arxivat a: Proves Cotxes, MINI, Cooper S, 3 portes, esportiu, Proves Cotxes
Un autèntic esportiu en format ciutadà
Un autèntic esportiu en format ciutadà | F.Boada
Tot just un any abans de complir el seu 60 aniversari el MINI ha estat objecte d’un Re-Styling tal com us vàrem explicar en aquest article de principis d’any.

En tot cas, les novetats més destacables a l’exterior dels MINI són uns fars davanters de nova factura, amb llums de tipus led, de sèrie des de les variants Cooper, però la més cridanera sense cap mena de dubte és el disseny dels grups òptics del darrere, que dibuixen una Union Jack.

A més de la il·luminació, al Mini 2018 també canvia el disseny del logo Mini a més de poder triar entre un amplíssim catàleg de llantes d'aliatge de nova factura.
 

L'acabat interior del MINI ha guanyat en qualitat i ergonomia Foto: F.Boada


L'interior del MINI Cooper S 2018 no presenta grans diferències respecte al seu predecessor. Els materials emprats segueixen donant sensació de qualitat, amb la utilització de plàstics de tacte tou i agradable a la zona superior del quadre de comandament. Com a novetat en aquesta última actualització, podràs trobar un nou volant multifunció amb botons integrats i també un nou sistema de so amb pantalla a color de 6,5 polzades i la possibilitat d'integrar els telèfons intel·ligents via Bluetooth (opcionalment, la ràdio MINI Visual Boost i un nou sistema de navegació amb pantalla tàctil).

L'espai disponible a l’interior és més aviat escàs, però bé, això segur que al seu comprador tan li fa. Per accedir a les places del darrere, els ocupants hauran de fer una mica de contorsionisme, ja que el buit disponible que deixa lliure el respatller del seient davanter després abatre'l no és molt gran. Gairebé que el podríem considerar un 2+2.
 

Els nous pilots del darrera amb la Union Jack, tot un signe d'identitat Foto: F.Boada


Al MINI Cooper S el mou un motor 2,0 litres amb tecnologia TwinPower Turbo (desenvolupat íntegrament per BMW) que eroga 192 Cv a 5.000 voltes i 280 Nm de parell màxim entre les 1.350 i les 4.500. Aquestes dades es tradueixen en una empenta constant, és un motor molt més homogeni en l’entrega de potència que l’anterior 1,6 que era més feréstec.

Hi ha qui dirà que aquest 2.0 és més descafeïnat, però a parer meu si sempre hi ha més potència disponible és més divertit a més d’eficaç. Per afegir una dosi picant, el so del motor s’acompanya ara d’uns agradables esbufecs quan entra en funcionament el turbo i amb les ràpides reduccions en aixecar el peu de l'accelerador, gràcies al sistema ressonador "virtual" de l’escapament.

A més també com a gran novetat a partir d’aquest any podem muntar en el nostre MINI la nova caixa de canvis Steptronic de set marxes i doble embragatge, una petita meravella, que ja coneixíem de can BMW, amb un funcionament exemplar i que per la seva velocitat en els canvis i la seva suavitat en les transicions marida a la perfecció amb el motor del Cooper S.
 

La nova caixa Steptronic de doble embragatge és una de les novetats destacades Foto: MINI


Opcionalment pots equipar el Cooper S amb el sistema dinàmic de conducció MINI Driving Modes, t’ho aconsello al 100%. Si vols treure el rendiment atlètic del Mini Cooper S, sense cap dubte, selecciona el mode Sport; per contra, si vols un equilibri entre esportivitat i "docilitat", la teva opció és la Mid; finalment, si vols estalviar consum i ser políticament correcte amb el medi ambient, tria el Green(o compra’t directament un ONE Tricilíndric).

El MINI Cooper S arriba fins als 235 km/h de punta i per fer el 0-100 necessita poc menys de 6,5 segons. Jo d’això en dic registres d’esportiu de veritat.

Sobre la carretera el MINI continua essent una màquina de diversió difícil d’igualar. Amb el seu característic Go-Kart feeling que en aquesta versió de 3 portes encara es percep més nitidament, ja que és clarament més nerviós que els 5 portes, Clubman o Countryman.

Per tal d’aconseguir una major sensació d’aplom quan circulem per vies ràpides el nou MINI equipa ara una nova suspensió d’amortiment variable. És cert que apreciem un major confort que en generacions anteriors però per sort no s’ha perdut ni un mica de l'agilitat que sempre ha distingit als models sortits d’Oxford, i és que és realment complicat trobar cotxes petits que t’ofereixin tantes sensacions i tanta diversió sobre una carretera revirada, la marca del geni de Surrey, John Cooper, encara brilla sobre les carreteres.

La recepta original de MINI manté intactes totes les seves virtuds, però adaptant-se a cada nova generació a les exigencies dels temps. Més prèmium. més tecnologic i a base d'un extens programa de personalització més exclusiu. MINI sap mantenir l'esperit original i re-inventar-se com cap altre fabricant.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals