Competició Motos

​Laia Sanz confirma que correrà el Dakar després de superar una malaltia

La seva participació en el ral·li més dur del món ha estat en perill fins a l'últim moment, per culpa d'una doble infecció vírica i bacteriana.

| 20/12/2018 a les 09:30h
Arxivat a: Novetats Motor
Gràcies a la seva gran tenacitat, la pluricampiona estarà el 6 de gener a la sortida de Lima per iniciar el seu novè Dakar consecutiu.
Gràcies a la seva gran tenacitat, la pluricampiona estarà el 6 de gener a la sortida de Lima per iniciar el seu novè Dakar consecutiu. | CS infomotor
Laia Sanz correrà el Ral·li Dakar 2019. La pilot de Soficat Xerox ha assegurat en roda de premsa que tornarà a la competició a la cita sud-americana, després de superar un període de tres mesos de baixa per una doble infecció vírica i bacteriana.

La millor pilot de la història del Ral·li Dakar (va aconseguir un inèdit novè lloc absolut en 2015) estarà el 6 de gener al podi de sortida per novè any consecutiu, tot i que no com li agradaria, reconeix: "No arribo com voldria, ni de bon menys. Després de tant de temps, em faltarà ritme i velocitat. Tampoc he pogut entrenar la navegació, però en aquest cas, l'experiència pot compensar-se una mica. El que em preocupa de veritat és el meu estat físic i com aguantaré les etapes llargues. Altres anys, estant al dos-cents per cent ho passava malament, però aquesta vegada ja estic mentalitzada que patiré molt".



Els problemes de la Laia van començar a la primavera amb una mononucleosi infecciosa provocada pel virus d'Epstein-Barr. La situació es va agreujar a l'agost quan va contreure la febre Q, provocada per un bacteri anomenat Coxiella burnetii, que al seu torn li va ocasionar com a seqüela una inoportuna i molesta neuropatia. Aquestes malalties no només li van impedir practicar esport i anar amb moto, sinó que també li van impossibilitar fer vida normal. Com a conseqüència d'això, es va veure obligada a retirar-se en la segona etapa del ral·li Desafiament Inca (quan encara no estava diagnosticada la malaltia). Més endavant va haver de renunciar a participar en el Ral·li del Marroc, així com als entrenaments de l'equip KTM Ral·li Factory Team.

"Ha estat un procés molt dur i molt molest. Realment he patit molt, però fa una mica més d'una setmana vaig començar a trobar-me bé i des de llavors he pogut començar els entrenaments de veritat. Fins ara només havia anat al gimnàs més per fer recuperació que per entrenar, així que arribaré a Dakar amb menys d'un mes de preparació, després d'estar aturada des del mes d'agost", assumeix la de Soficat Xerox.

Malgrat l'escassíssim marge de temps per posar-se al dia i recuperar el to físic, Laia Sanz ha tornat a demostrar la seva tenacitat en decidir participar en el ral·li més dur del món: "Per a mi, aquest any és un èxit arribar a la línia de sortida estant sana. A partir d'aquí, quin és l'objectiu? No tindré pressió pel resultat, perquè no em puc exigir res, però qui sap? Potser hi ha un dia de navegació difícil en què m'acompanyi la sort i que a mi em surti bé, o a l'inrevés, que pateixi molt i que em limiti a fer el possible per acabar. Serà una autèntica incògnita".

En la roda de premsa, s'ha pogut veure la nova roba de competició que portarà la pilot de Corbera de Llobregat al Ral·li Dakar i també la seva KTM 450 Rally, ambdues dominades per la presència de Soficat Xerox. L'empresa de serveis d'impressió ha ampliat la seva vinculació amb la pluricampiona per dos anys més i, per primer cop, com el seu principal patrocinador personal. Així mateix, l'empresa catalana ha arribat a un compromís amb el fabricant austríac KTM per a la realització d'un estudi de Serveis Gestionats d'Impressió (MPS) per tal de convertir-se en proveïdor de la companyia en un futur.

Gerard Sicart, director general de Soficat Xerox, ha recordat que "si apostem des de fa dos anys per la Laia Sanz va ser perquè compartim els seus valors i la seva força. Malgrat no arribar al proper Dakar en el seu millor moment, estem amb ella, li donem suport al màxim i sabem que intentarà fer-ho el millor possible. En el temps que portem de relació, hem sumat moltes sinergies i ara les hem pogut incrementar amb més presència, tant en la Laia com a la moto ".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou SUV coupé d'Audi captiva amb un disseny poderós
El nou SUV coupé d'Audi captiva amb un disseny poderós | Audi
L'Audi Q5 Sportback és un Crossover Coupé de línies dinàmiques dirigit als clients que no sols aprecien el disseny expressiu i la innovació tècnica, sinó també el caràcter esportiu i la versatilitat per a un ús quotidià.
Opel Mokka 2021
Opel Mokka 2021 | Opel
El nou Mokka es presenta amb motors elèctrics o de combustió des de l'inici de la seva comercialització
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu | SEAT
Aporta detalls estètics de tarannà més esportiu i una suspensió específica que millora el seu comportament
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit