Competició Motos

​Laia Sanz confirma que correrà el Dakar després de superar una malaltia

La seva participació en el ral·li més dur del món ha estat en perill fins a l'últim moment, per culpa d'una doble infecció vírica i bacteriana.

| 20/12/2018 a les 09:30h
Arxivat a: Novetats Motor
Gràcies a la seva gran tenacitat, la pluricampiona estarà el 6 de gener a la sortida de Lima per iniciar el seu novè Dakar consecutiu.
Gràcies a la seva gran tenacitat, la pluricampiona estarà el 6 de gener a la sortida de Lima per iniciar el seu novè Dakar consecutiu. | CS infomotor
Laia Sanz correrà el Ral·li Dakar 2019. La pilot de Soficat Xerox ha assegurat en roda de premsa que tornarà a la competició a la cita sud-americana, després de superar un període de tres mesos de baixa per una doble infecció vírica i bacteriana.

La millor pilot de la història del Ral·li Dakar (va aconseguir un inèdit novè lloc absolut en 2015) estarà el 6 de gener al podi de sortida per novè any consecutiu, tot i que no com li agradaria, reconeix: "No arribo com voldria, ni de bon menys. Després de tant de temps, em faltarà ritme i velocitat. Tampoc he pogut entrenar la navegació, però en aquest cas, l'experiència pot compensar-se una mica. El que em preocupa de veritat és el meu estat físic i com aguantaré les etapes llargues. Altres anys, estant al dos-cents per cent ho passava malament, però aquesta vegada ja estic mentalitzada que patiré molt".



Els problemes de la Laia van començar a la primavera amb una mononucleosi infecciosa provocada pel virus d'Epstein-Barr. La situació es va agreujar a l'agost quan va contreure la febre Q, provocada per un bacteri anomenat Coxiella burnetii, que al seu torn li va ocasionar com a seqüela una inoportuna i molesta neuropatia. Aquestes malalties no només li van impedir practicar esport i anar amb moto, sinó que també li van impossibilitar fer vida normal. Com a conseqüència d'això, es va veure obligada a retirar-se en la segona etapa del ral·li Desafiament Inca (quan encara no estava diagnosticada la malaltia). Més endavant va haver de renunciar a participar en el Ral·li del Marroc, així com als entrenaments de l'equip KTM Ral·li Factory Team.

"Ha estat un procés molt dur i molt molest. Realment he patit molt, però fa una mica més d'una setmana vaig començar a trobar-me bé i des de llavors he pogut començar els entrenaments de veritat. Fins ara només havia anat al gimnàs més per fer recuperació que per entrenar, així que arribaré a Dakar amb menys d'un mes de preparació, després d'estar aturada des del mes d'agost", assumeix la de Soficat Xerox.

Malgrat l'escassíssim marge de temps per posar-se al dia i recuperar el to físic, Laia Sanz ha tornat a demostrar la seva tenacitat en decidir participar en el ral·li més dur del món: "Per a mi, aquest any és un èxit arribar a la línia de sortida estant sana. A partir d'aquí, quin és l'objectiu? No tindré pressió pel resultat, perquè no em puc exigir res, però qui sap? Potser hi ha un dia de navegació difícil en què m'acompanyi la sort i que a mi em surti bé, o a l'inrevés, que pateixi molt i que em limiti a fer el possible per acabar. Serà una autèntica incògnita".

En la roda de premsa, s'ha pogut veure la nova roba de competició que portarà la pilot de Corbera de Llobregat al Ral·li Dakar i també la seva KTM 450 Rally, ambdues dominades per la presència de Soficat Xerox. L'empresa de serveis d'impressió ha ampliat la seva vinculació amb la pluricampiona per dos anys més i, per primer cop, com el seu principal patrocinador personal. Així mateix, l'empresa catalana ha arribat a un compromís amb el fabricant austríac KTM per a la realització d'un estudi de Serveis Gestionats d'Impressió (MPS) per tal de convertir-se en proveïdor de la companyia en un futur.

Gerard Sicart, director general de Soficat Xerox, ha recordat que "si apostem des de fa dos anys per la Laia Sanz va ser perquè compartim els seus valors i la seva força. Malgrat no arribar al proper Dakar en el seu millor moment, estem amb ella, li donem suport al màxim i sabem que intentarà fer-ho el millor possible. En el temps que portem de relació, hem sumat moltes sinergies i ara les hem pogut incrementar amb més presència, tant en la Laia com a la moto ".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides