Proves Cotxes

Provem el Ford Mondeo Híbrid: rara avis

Si busques una berlina híbrida de talla gran, i fabricant generalista, no trobes moltes alternatives al mercat

| 13/12/2018 a les 15:25h
Arxivat a: Proves Cotxes
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts | F.Boada
Si busques una berlina híbrida de talla gran i fabricant generalista la veritat és que no trobes moltes alternatives al mercat i molt probablement ni arribis a pensar en un Ford a l'hora de començar a buscar. El Ford Mondeo híbrid, és una rara avis. Hi ha forces compactes híbrids i comença a haver-una bona oferta de berlines prèmium hibrides (gairebé totes endollables) però el Mondeo viu a terra de ningú i en canvi pot ser una opció molt vàlida per a un bon grapat d'usuaris.

El Mondeo Híbrid és una berlina amb majúscules, amb 4,87 metres de llargada i una línia amb les proporcions típiques d'aquest tipus de vehicles amb els tres volums clarament marcats que ofereixen una imatge elegant i atemporal, amb un cert toc distingit gràcies a les motllures cromades a la graella i a les vores dels antiboira, i les seves llandes multirradi de 16 polzades.

L'habitacle de la versió híbrida no difereix del que trobem en el Mondeo Titanium normal.
La gran majoria de materials tenen un bon tacte, i només en les zones baixes del lloc de conducció i el quadre de comandament presenta plàstics durs. Tota la resta o està recobert de pell, com els panells de les portes, o es troba realitzat en plàstic tou, com els elements de la consola central.
 

L'interior és modern i compta amb materials de qualitat Foto: F.Boada


Els seients són amples, confortables i recullen el cos força bé. Estan folrats en pell i en Alcàntara. Compten amb multitud de regulacions elèctriques i trobar la postura de conducció idònia és una tasca bastant senzilla.

El quadre d'instruments, que està format per dues pantalles TFT on es projecta informació del sistema multimèdia i, per descomptat, del sistema híbrid. Entre elles veiem un velocímetre de grans dimensions, sobta que no hi hagi un compta revolucions.

La consola central s'ha netejat de botons innecessaris d'anteriors generacions i és ara molt més clara i senzilla. Compta amb una pantalla tàctil de vuit polzades que incorpora el sistema SYNC 3 força intuïtiu en el seu ús i, tot i estar sota les sortides de ventilació, no està situada en una zona massa baixa que et faci treure l'atenció molt de temps de la carretera.

L'espai interior és molt bo, l'amplitud per als ocupants de les places davanteres és més que destacable i també a les places del darrere, on els passatgers poden gaudir com opció de cinturons de seguretat amb coixí de seguretat. El maleter és el gran inconvenient d'aquest cotxe. Les bateries li resten molt espai i a més deixa unes formes força irregulars, de manera que és difícil aprofitar bé els seus 388 litres.
 

Els passatgers de le places posteriors gaudeixen de molt espai Foto: F.Boada


El sistema de propulsió del Ford Mondeo híbrid està format per la combinació d'un bloc de gasolina de 2000 cc i d'un motor elèctric. Tots dos rendeixen una potència conjunta de 187 CV que, indubtablement, són més que suficients per afrontar amb seguretat qualsevol situació que es presenti.

El 2.0 de gasolina és de cicle Atkinson i funciona també com un generador d'energia per a la mecànica elèctrica. Actua a manera de kers de Fórmula 1 i, en teoria, per cada 10 km es recupera 1 km. Això si no se selecciona la posició L en el canvi, que aporta un nivell de retenció major (i també més despesa de combustible) i amb el qual es poden recuperar 3 km d'elèctric per cada 10 km recorreguts.

Aquest model compta amb una bateria de ions de liti d'última generació amb tecnologia d'alt voltatge que maximitza el rendiment dels cicles de recàrrega. A més, el sistema híbrid del Ford amaga una funcionalitat molt intel·ligent: la seva tecnologia de càrrega regenerativa intel·ligent aprèn quan canviar a l'alimentació elèctrica; per exemple, quan ets a prop de casa.
 

Les bateries penalitzen l'espai del maleter Foto: F.Boada


Pot funcionar en mode 100 % elèctric fins que la bateria arribi a l'últim quart de capacitat, llavors, o quan se li exigeixi més al motor, entrarà en acció el de gasolina. Mitjançant les frenades regeneratives que acumulem, tornarem a omplir la bateria. Òbviament, l'autonomia que ofereix la bateria és molt baixa a diferència de la que ens podem trobar en un Híbrid Endollable en mode elèctric, no comptem gaire més d'un quilòmetre-.

Per descomptat, el consum d'aquest model està bastant aconseguit i, encara que no hagi arribat ni de bon tros als 4,2 litres de mitjana, si es pot mantenir un mixt de 6,0 amb una conducció molt normal. A més m'ha sorprès el refinament mecànic del cotxe pel que fa a la insonorització.

Si per alguna cosa destaca aquest cotxe, a més de pels consums, és per l'elevat grau de confort que ofereix als seus ocupants. Les seves suspensions s'ho juguen tot al confort i podem recórrer molts quilòmetres sense fatiga. Per molt trencat que estigui l'asfalt, sentirem que els pneumàtics de perfil alt i els amortidors s'empassen tota mena de sotracs i no s'arribaran a sentir mai a l'interior.
 

Trobem a faltar un compta revolucions al cuadre d'intruments Foto: F.Boada


Malgrat tenir una suspensió bastant suau, tampoc notem balanceigs acusats en els revolts, està clar que practicar una conducció esportiva no té cap mena de sentit en aquest cotxe, i que demana a crits una conducció tranquil·la i en mode "Eco" ... La seva raó de ser.

En relació al pes, cal dir que les bateries no el penalitzen i que aconsegueix parar la bascula en 1.580 kg, tot just 3 quilos més que el Modeo equivalent amb mecànica de gasoil.

Decididament és absolutament necessari que ens decidim, cada cop més, per vehicles més eficients i respectuosos amb el medi ambient. La tecnologia està cada vegada més avançada i els vehicles moguts per combustibles alternatius comencen a acaparar un marge de vendes considerable, sobretot perquè cada cop hem de renunciar a menys prestacions i versatilitat en els cotxes "eficients". De tota manera, precisament perquè tot evoluciona tan de pressa, a aquestes alçades no li acabo de trobar sentit a un Híbrid que no sigui endollable que no sigui un preu d'adquisició més baix.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport | Automobile Barcelona
Rememorem alguns dels automòbils que s'hi han presentat al llarg de l'últim segle i com s'enfoca la pròxima edició.
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre | BMW
La marca bàvara preveu presentar-lo el novembre i vendre'l d'aquí a un any
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals