Històries del Motor

El Land Rover Sèrie I Nº3 Torna a Catalunya 70 anys després

Després de 70 anys de grans aventures tot terreny i increïbles expedicions al voltant del món, el Land Rover Sèrie I Nº3 torna a Catalunya, al mateix lloc on es va presentar el 1948.

Land Rover Defender, el final d'una era

| 11/12/2018 a les 11:40h
Arxivat a: Histories del Motor, Històries del Motor, Land Rover, Mk1, Cotxes Clàssics
Un camí d'accés al Tibidabo va ser la pista de proves per al mític Land Rover a Barcelona.
Un camí d'accés al Tibidabo va ser la pista de proves per al mític Land Rover a Barcelona. | Land Rover
El 1948 se celebrava la Fira de Mostres de Barcelona, ​​Europa es recuperava de la Segona Guerra Mundial, i era una bona oportunitat per reactivar l'economia del país i obrir una finestra al món. Land Rover no va voler llavors deixar passar aquest esdeveniment per donar a conèixer el seu nou producte.

Durant la Fira, a l'estand de la companyia britànica, situat al Palau Victòria Eugènia es va exposar un nou vehicle que estava cridat a revolucionar el món de l'automoció: el mític Land Rover Sèrie I.

L'empresa Romagosa i Cia va ser la responsable d'organitzar proves dinàmiques amb el
nou Land Rover Sèrie I. El lloc triat va ser Vallvidrera, en concret el camí, que va
des d'aquesta població al Tibidabo.
 

El Land Rover Sèrie 1 nº 3 al Tibidabo l'any 1948 Foto: Carlos Pérez de Rozas



El Land Rover Sèrie I exposat a la Fira de Barcelona era el tercer en sortir de la fàbrica
britànica i en l'actualitat és el Land Rover més antic de propietat privada, ja que el
primer es troba al British Motor Museum, a Gaydon, i el segon es va perdre en els
anys seixanta.

L'amo, Tim Dines, va tenir la gentilesa de venir a Catalunya amb el seu flamant Land Rover Sèrie I el passat mes de juny. D'aquesta manera, 70 anys més tard, es va poder fotografiar, per part del mític Carlos Pérez de Rozas, el llegendari vehicle en el mateix lloc on va ser presentat a la premsa el 1948.

En aquesta ocasió, el veterà Land Rover l'acompanyaven altres 6 Sèrie I vinguts des del
Regne Unit. A ells es van unir participants locals fins a completar un impressionant
comboi de més de vint vehicles Land Rover Sèrie I. Aquesta iniciativa tanca, en l'àmbit nacional, els actes realitzats en 2018, amb motiu del 70 aniversari de Land Rover.


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat