Proves Motos

Provem la Ducati MultiStrada 1260 S: totes les ànimes d'una trail

Versàtil com tota bona Trail, però amb un tarannà esportiu propi de les motos de Borgo-Panigale

| 08/12/2018 a les 19:23h
Arxivat a: Proves Motos, Ducati, Multistrada 1260 S, Trail, Maxi-Trail, Proves Motos
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart | F.Boada
Sembla evident que donada la seva polivalència les motos trail poden lluir la seva efectivitat en terrenys diversos, però l'evolució d'aquestes muntures també les porta a l'especialització. Hi ha Trail asfàltiques, Trail aventureres, Trails Sport Tourer, i en la seva escalada de potència i prestacions també podem parlar de Trails "R" ... Encara que semblin termes antagònics, capaces de batre en carreteres revirades amb qualsevol esportiva.

Així que nascuda a Borgo Panigale la nostra protagonista d'avui té unes prestacions esportives pròpies del seu ADN, però al seu torn conjumina en una sola i increïble moto totes les ànimes que pot tenir una MaxiTrail. I tot i que és tracta de la versió "S", en teoria la més viatgera de totes les Multistrada 1260, a mi m'han semblat més destacables es seves pretacions esportives.
 

La seva imatge enamora a primer cop d'ull Foto: F.Boada

 

L'any 2003 va néixer la Ducati Multistrada 1200, que tenia un motor V2 refrigerat per aire i 1.000 cc. El 2010 va arribar la versió 1200 i una important càrrega electrònica i  aquest 2018 va arribar la 1260 amb un notable augment de cilindrada, fins als 1.262 cc. En realitat, aquest motor és mecànicament el mateix que incorporava la X-Diavel amb algunes modificacions en l'admissió i l'escapament.

Encara que el seu treball més exhaustiu s'ha realitzat a la gestió electrònica, que ha millorat la resposta del motor a mig règim, ara molt més lineal i sense el sot de la seva predecessora, i reduint molt les vibracions.

Aquest V2 TestaStreta amb distribució desmodròmica Variable lliurament 158 Cavalls a 9.500 revolucions i 129,5 Nm a 7,500 voltes però a tan sols 3.500 voltes ja disposes del 85% del parell motor. Aquesta empenta tan vigorosa s'acompanya d'un fantàstic canvi Quickshift que permet pujar i baixar marxes a ritme frenètic, evidentment per treure-li tot el suc disposem també d'un embragatge antirebot.
 

Les ajudes electróniques la fan inbatible sobre la carrtera Foto: F.Boada

La gestió electrònica compta amb una unitat inercial (IMU), que al costat de l'accelerador electrònic permeten una infinitat de paràmetres a regular. Això inclou no només quatre riding modes: sport, touring, urban i enduro, sinó també controls de tracció, anti-Wheelie, i en el cas d'aquesta versió S, també ajust de les suspensions.

El Xassís multitubular d'acer també ha sofert canvis i compta amb noves geometries per tal de buscar més estabilitat i major comoditat.

Les suspensions de la Multistrada S són de tipus semi-actiu amb una forquilla invertida amb barres de 48 mil·límetres davant i un amortidor Sachs ancorat en un basculant monobraç d'alumini de nou disseny darrere. Les dues amb 170 mil·límetres de recorregut.

Les suspensions estan controlades en continu pel sistema Ducati Skyhook Suspensió (DSS) per garantir l'equilibri perfecte del vehicle i el màxim confort al pilot i passatger. Les possibilitats d'ajust del sistema són pràcticament il·limitades i arriba a 400 el nombre de combinacions dels paràmetres ajustables electrònicament.

Per frenar semblant torrent d'energia comptem amb dos discos semiflotantsde 320 mil·límetres mossegades per pinces radials monobloc de 4 pistons davant i un disc de 265 mil·límetres amb pinça flotant de dos pistons darrere. De sèrie comptem amb un ABS d'última generació que té en compte si estem en corba i el nostre grau d'inclinació.

L'equip de sèrie d'aquesta Multistrada 1260 S A més de les maletes, es completa amb l'assistent d'arrencada en pendents, cruise control, punys calefactables, polsadors al manillar retroil·luminats, far Full LED, Ducati cornering Lights, apagada automàtica d'indicadors de direcció, clau electrònica i el nou Ducati Multimèdia System (DMS) amb la seva pantalla TFT a color.
 

L'equipament de la 1260S és molt extens Foto: F.Boada


Una pantalla de ni més ni menys que nou polzades i un millorat reproductor multimèdia bluetooth amb una nova App personalitzada on podràs veure les dades de les teves escapades: recorregut, velocitat o modes de conducció utilitzats, així com compartir-los amb altres usuaris.

L'altura del seient és ajustable entre els 825 i els 845 mil·límetres. La postura de conducció és molt còmode, però alhora et predisposa a conduir també a l'atac. El pes en ordre de marxa amb el seu dipòsit de 20 litres ple. Amb un consum homologat de 5,2 litres als 100 és ideal per sortir a rodar sense parar.

Després d'una setmana de proves la meva opinió sobre la moto a anat canviant a mesura que em seduïa. Les seves maneres esquerpes, la seva tosquedat, la calor que desprèn o fins i tot els seus acabats millorables han anat perdent importància enfront de l'eficàcia del seu funcionament i a les seves impressionats prestacions. Molt probablement no és la moto que em compraria amb el cap, però el meu cor ha quedat ferit en haver de tornar-la.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
VÍDEO Clàssics a Terramar
VÍDEO Clàssics a Terramar | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
En motiu dels actes del Ral·li Barcelona-Sitges, ha tingut lloc un acte molt especial
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent | Josep Mª Marcet Llosa
Amb 900 vehicles en pista divendres i 900 dissabte -el límit marcat per l'organització- el 4x4 Festival de Les Comes ha batut un nou rècord de participants.
El nou i30 Fastback N ha estat posat a punt al Nürburgring
El nou i30 Fastback N ha estat posat a punt al Nürburgring | Hyundai
El nou vehicle de la gama N de Hyundai és un coupé de cinc portes i altres prestacions posat a punt al Nürburgring
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals
Ford Focus 2019
Ford Focus 2019 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Renovat totalment i amb una estètica espectacular, el Focus es fa valer i no llença la tovallola per reconquerir el mercat