Proves Cotxes

Provem el BMW Serie 2 Gran Tourer: un compacte 7 places a l'estil BMW

Un petit monovolum amb espai per a tot i un dinamisme marca de la casa

| 30/11/2018 a les 22:11h
Arxivat a: Proves Cotxes, Premium, BMW, Sèrie 2, 220d, Gran Tourer, Familiar, 7 Places, Proves Cotxes
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria | F.Boada
Si busques un monovolum compacte per a 7 places i de marca prèmium, la veritat és que no tens moltes opcions al mercat, per no dir cap, que no sigui aquest BMW Serie 2 Gran Tourer.

El frontal calca el disseny del Sèrie 2 Active Tourer, mentre que les seves formes posteriors expressen la seva funcionalitat específica com a "People Mover" . El disseny de la saga malgrat que la seva alçada presenta un aspecte ample i esportiu, similar al d'un Suv, excepte pel baix llindar de càrrega que facilita la càrrega de tota mena d'objectes.

Fins i tot en un vehicle amb unes línies de Monovolum tan marcades BMMW ha aconseguit que no estigui exempt de certa esportivitat, i és que triïs el BMW que triïs, l'equipes amb un paquet ///M i el pintes del preciós Blau Estoril i ja el tens l'aire dinàmic obligat en tot BMW.
 

Malgrat el seu gran volum la vista posterior no està mancada de dibamisme Foto: F.Boada


Respecte a l'Active Tourer el Gran Tourer presenta un bastidor de batalla ampliada en 11 cm, que eleva la seva longitud total a 4,56 m i la seva altura en 5 cm. L'augment de batalla es tradueix en un notable espai extra, just el necessari per poder disposar d'una tercera fila per a dues places suficients per a infants. Per ser un 5 +2 places no se li poden posar moltes pegues i l'accés a la 3a fila és correcte.

Si no necessites les 7 places però si d'un gran espai de càrrega el Gran Tourer t'ofereix un maleter de 645 amb la configuració 5 places, ampliable a 1.905 litres abatent els seients de les dues files del darrere, un volum molt respectable.

Hi ha amplada i alçada suficients, tant davant com darrere, on fins i tot amb la banqueta posterior regulable en la seva posició més avançada deixa prou espai per a cames (gairebé 80 cm en la posició normal).
 

La tercera fila de seients converteixen el Serie 2 Gran Tourer en quelcom únic a la seva espècie Foto: F.Boada

La posició de conducció és més alta que a un turisme però no tant com en un SUV. L'habitacle del Grand Tourer destaca per la seva encertada presentació i notable qualitat d'acabats. Malgrat que necessitis aprofundir en el catàleg d'opcions per aconseguir una primera impressió pròpia d'una marca prèmium.

La unitat que BMW ens ha cedit està molt equipada i compta amb equipaments opcionals com l'entapissat en pell, el sistema de navegació amb pantalla de 8,8 polzades, volant esportiu M, l'enorme sostre solar panoràmic i els reglatges elèctrics per als seients entre d'altres.

El nostre Gran Tourer va impulsat pel motor 220d. Un turbodièsel de 4 cilindres i1.995 cc, bufat per un turbo de geometria variable. Eroga 190 CV i gairebé 41 mkg de parell (constants entre 1.750 i 2.500 rpm), suficients per anunciar una velocitat punta de 220 km / h i una acceleració de 7,8 segons en el 0-100 km / h, prestacions més que brillants per a un consum combinat homologat de 4,4 l / 100 km que si bé, com és costum no hem aconseguit replicar durant la prova, sí que l'hem pogut deixar prop dels 6 litres, una xifra que estimem excel·lent.
 

La presentació interior és digne d'un BMW Foto: F.Boada


Les excel·lents prestacions del propulsor poden lluir sobre la carretera, gràcies a una encertada posada a punt del xassís. La sensació d'aplom que transmet el converteix en un viatger ideal. En vies ràpides brilla pel seu elevat grau de confort i el cotxe filtra perfectament les irregularitats de l'asfalt. Cal sumar-hi a més la gran insonorització de l'habitacle, de tal manera que sumar quilòmetres es converteix en un acte plaent.

A l'hora d'abordar els revolts, el cotxe es mou amb una agilitat sorprenent a la vista del seu volum exterior i el seu pes de gairebé 1.600 quilos. Encara que el ritme sigui alegre, el Gran Tourer compleix sobradament sobre qualsevol carretera. Com sempre, BMW té cura al màxim l'àrea dinàmica, com queda demostrat amb les dues suspensions opcionals existents: l'adaptativa (569 euros) i l'esportiva M (387 euros). En cap cas, els reglatges són extrems, ja que no convé sentir queixes de la família en el trajecte.

En definitiva, aquest BMW Sèrie 2 Gran Tourer sembla una opció interessant, i de fet l'única, per a aquells conductors que no vulguin renunciar a conduir un vehicle de marca Prèmium i que necessitin un monovolum 7 places amb un habitacle ampli i còmode, amb bons acabats i amb el comportament dinàmic propi d'un BMW.


Prova BMW 220d Gran Tourer

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts | F.Boada
Si busques una berlina híbrida de talla gran, i fabricant generalista, no trobes moltes alternatives al mercat
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts
Mondeo Híbrid. Una gran berlina de consums reduïts | F.Boada
Si busques una berlina híbrida de talla gran, i fabricant generalista, no trobes moltes alternatives al mercat
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria | F.Boada
Ferran Boada
Un petit monovolum amb espai per a tot i un dinamisme marca de la casa
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant