RallyRacc 2018

​Loeb-Elena (Citroën) guanyen el RallyRACC per novena vegada

Emocionant final, en què es decideix el guanyador en l’últim tram

Ogier i Neuville es jugaran el títol de pilots a Austràlia

| 28/10/2018 a les 18:51h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Competició Ral.lis, Rally Racc
5 anys després, el duet francès guanya en una prova del WRC
5 anys després, el duet francès guanya en una prova del WRC | Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte
Extraordinari final en el 54 RallyRACC-Catalunya-COSTA DAURADA, Rally de España 2018, penúltima prova del Campionat del Món, competició que ha viscut un emocionant desenllaç fins a l’arribada de l’últim tram cronometrat.

Després de guanyar consecutivament entre 2005 i 2012, Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën C3 WRC) han aconseguit la seva novena victòria en el RallyRACC, una extraordinària fita, ja que aquest equip no competeix actualment en el mundial i havia escollit la prova espanyola com una de les tres que ha disputat aquesta temporada.

Aquest triomf és, a més, el segon consecutiu de Citroën en la cursa catalana després del que van obtenir Meeke-Nagle fa un any. La lluita pel títol mundial de pilots se centrarà a partir d’ara entre Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), excel·lents amb un segon lloc en el RallyRACC, i Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul, que en l’últim tram cedien la tercera plaça que ocupaven en desllantar una roda posterior del seu Hyundai i20 Coupe WRC.
 

Solans-Martí (Ford Fiesta R5) Foto: Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte


A conseqüència d’aquest incident, el tercer lloc del podi anava a mans  d’Elfyn Evans-Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) per només cinc dècimes de segon respecte als belgues. Sense la pluja d’ahir, i encara sense llum natural pels primers participants, els 55 cotxes que sortien aquest matí des de PortAventura World es disposaven a afrontar l’última jornada amb 61,70 km cronometrats de velocitat per davant.

La jornada ha estat presidida en tot moment per una gran incertesa, ja que els tres principals aspirants al triomf, Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier i Sébastien Loeb, s’han sotmès a una lluita sense treva: Tots volien guanyar el 54 RallyRACC. El dia ha arrencat amb una primera passada per Riudecanyes (16,35 km) i Santa Marina (14,50 km), trams en què Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën C3 WRC) assolien el millor temps, la qual cosa els situava al capdavant de la cursa avantatjant després d’aquest primer bucle a Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), en 7,1 segons, i a Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), en 10,8. 

Amb el pronòstic molt obert amb vista a la segona volta per aquests dos mateixos trams, Riudecanyes ens deixava com a sorprenents vencedors a Elfyn Evans-Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), la qual cosa els tornava a situar cinquens de la classificació general provisional per davant dels espanyols Dani Sordo-Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC). No obstant això, el més destacat en aquests moments va ser la virolla de Loeb en la rotonda del Coll de la Teixeta, on cedia alguns segons però mantenia el lideratge, així com una nova punxada de Latvala, aquesta vegada en la roda anterior del costat esquerre que l’apartava definitivament de la pugna per la victòria.
 

Ogier-Ingrassia (Ford Fiesta WRC) Foto: Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte



A Santa Marina, que a més era el Power Stage, Loeb i Ogier se citaven per al duel final: Més emoció no es podia demanar en el tram final dels 18 disputats, on Ott Tänak era el més ràpid i sumava els 5 punts suplementaris. Però els aspirants al triomf no es quedaven curts, classificant-se a continuació. Sébastien Ogier era segon i Sébastien Loeb, tercer, la qual cosa confirmava al de Citroën com a brillant vencedor, per novena vegada en el RallyRACC, un fet històric que ningú ha aconseguit durant les 54 edicions disputades.

Thierry Neuville cedia la tercera posició final en els últims metres en desllantar un pneumàtic posterior, així que Elfyn Evans, quart en la Power Stage, completava el podi. Dani Sordo, que sumava 1 punt addicional en aquest últim tram, no podía passar de la sisena posició per davant d’Ott Tänak, definitivament descartat de la lluita pel títol de pilots. En WRC2, on Jan Kopecky és ja campió, segona victòria de la temporada i totes dues consecutives per a Kalle Rovanperä-Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5), mentre que els catalans Nil Solans-Marc Martí (Ford Fiesta R5) acabaven cinquens de la categoria després de punxar en la jornada d’avui quan estaven en condicions de lluitar per la primera posició.

D’altra banda, Enrico Brazzoli-Luca Beltrame (Peugeot 208 VTI R2) s’imposaven en WRC3. El títol mundial de pilots, i també el de marques, es decidirà en el Rally Austràlia, tretzena i última prova del Campionat del Món FIA de Ral·lis, que es disputarà del 15 al 18 de novembre. Thierry Neuville (Hyundai) i Sébastien Ogier (Ford) seran els que optin al primer lloc, mentre que Hyundai i Toyota aspiraran al de constructors.

El RallyRACC ha conclòs amb un gran èxit la seva 54a edició, seguida per una gran quantitat de públic. La 55a edició es disputarà del 24 al 27 d’octubre de 2019.

Classificació final 54 RallyRACC

1-Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën C3 WRC), 3h12’08”0
2-Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), a 2,9”
3-Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), a 16,5”
4-Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), a 17”
5-Daniel Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), a 18,6”
6-Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), a 1’03”9
7-Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), a 1’16”6
8-Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), 1’26”4
9-Craig Breen/Scott Martin (Citroën C3 WRC), a 2’07”
10-Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 WRC), a 2’48”2
16-Nil Solans/Marc Martí (Ford Fiesta R5, 5º WRC2), a 11’38”9 

Fotos de lliure ús: @World by Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte, Miquel Rovira i JAS
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Més informació del 54 RallyRACC: www.rallyracc.com

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.