Ral.liRacc 2018

Tänak/Järveoja (Toyota), líders després de la jornada de terra

Molts aficionats seguint les evolucions dels 69 cotxes que iniciaven el dia

Demà dissabte, primer contacte amb l’asfalt

| 26/10/2018 a les 20:19h
Arxivat a: Competició, RallyRacc, Competició Ral.lis, Competició Cotxes
Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC)
Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) | Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte
Després del tret de sortida del RallyRACC en la jornada d’ahir amb el tram urbà de Barcelona, avui s’ha disputat el segon dia de cursa amb tres trams a doble passada, tots sobre terra, tot i que l’última especial amb algunes seccions d’asfalt.

Aquest matí han sortit de PortAventura World un total de 69 cotxes (dels 70 sortits ahir) per fer una primera volta a les especials de Gandesa (7,00 km), Pesells (26,59 km) i La Fatarella-Vilalba (38,85 km).

Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota) han acreditat el millor registre a Gandesa i a partir de Pesells ja s’han situat líders de la prova, posició que anirien reforçant durant tota l’etapa i incrementant de mica en mica la diferencia respecte dels seus rivals.

L’ordre de sortida estava resultant decisiu, ja que dels tres pilots que lluiten pel títol mundial, Tänak semblava ser l’únic que mostrava un ritme consistent amb el suport pel seu company d’equip, Jari-Matti Latvala i el seu copilot Mikka Anttila, que eren els més ràpids en les dues passades per Pesells.
 

Ogier-Ingrassia (Ford Fiesta WRC) Foto: Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte


No obstant això, una inoportuna punxada en la roda posterior del Toyota en La Fatarella-Vilalba impedia a Latvala mantenir la segona plaça provisional en una especial on el millor registre era per Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupé WRC). .

Després del primer bucle d’aquesta etapa, el líder era Ott Tänak, seguit per Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) a 11”7, i pels espanyols Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupé WRC), que fins al moment mantenien un bon ritme en trobar també la traçada més neta a causa de l’ordre de sortida, motiu pel qual ni Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) ni Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford), els altres dos candidats al títol, aconseguien rodar en posicions de podi pel fet de sortir en les primeres posicions.

L’estat de les especials millorava per la tarda amb una traçada una mica més neta en el marc d’una jornada amb alternança de núvols i clarianes, però amb una agradable temperatura que fregava els 20ºC i on un ascendent Dani Sordo guanyava en la segona passada per Gandesa. Jari-Matti Latvala s’imposava en les dues especials restants i recuperava posicions després de la punxada matinal.

Molts aficionats han presenciat les sis especials disputades, després de les quals Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota) lideren la classificació provisional amb 26’’8 de renda respecte dels espanyols Dani Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai), que fins al moment estan sents molt regulars a l’espera de les dues etapes restants sobre asfalt. La tercera plaça és per a uns sorprenents Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford), a 29’’7, sens dubte beneficiats pel seu ordre de sortida igual que Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën), que s’han mostrat summament efectius rodant al final d’aquesta jornada a 30”2 dels líders, que per ara disposen d’un còmode avantatge respecte dels seus rivals.
 

Loeb-Elena (Citroën C3 WRC) Foto: Andre Lavadinho & Aurelien Vialatte



Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila (Toyota) estan situats en la cinquena posició per davant d’Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai), que s’han anat diluint a mesura que avançava la jornada, mentre que Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford) i Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) marxen força endarrerits respecte a Tänak en la seva lluita pel títol de pilots. Pel que fa al WRC2, on Jan Kopecký ja és campió, la categoria està liderada per Eric Camilli/Benjamin Veillas en el debut del Volkswagen Polo GTI R5, que està mostrant un gran rendiment.

Demà, tercer dia de cursa amb el primer contacte amb l’asfalt en els set trams cronometrats previstos, que totalitzaran 121,80 km de velocitat. Hi haurà una doble passada per les especials de Savallà (14,12 km), Querol (21,26 km) i El Montmell (24,40 km), aquesta última televisada en directe en les seves dues passades, per Esport 3 i el canal temàtic de TVE, Teledeporte, a les 10:08 i a les 15:08, respectivament.

La  jornada es tancarà a les 17 hores amb l’habitual tram urbà de Salou (2,24 km), ubicat entre el Passeig Jaume I i la platja de la població de la Costa Daurada.

Classificació provisional 54 RallyRACC, després del dia 2

1-Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), 1h34’27’’4
2-Daniel Sordo/Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), a 26’’8
3-Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), a 29’’7
4-Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën C3 WRC), a 30’’2
5-Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila (Toyota Yaris WRC), a 37’’6
6-Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC), a 39’’1
7-Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), a 39’’4
8-Craig Breen/Scott Martin (Citroën C3 WRC), a 44’’7
9-Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), a 59’’7
10-Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC), a 1’07’’4
11-Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC), a 2’25’’1
12-Eric Camilli/Benjamin Veillas (Volkswagen Polo GTI R5, 1º WRC2), a 3’56’’5
13-Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5, 2º WRC2), a 4’08’’3
14-Petter Solberg-Veronica Engan (VW Polo GTI R5, 3º WRC2), a 4’16”09
15-Jan Kopecký/Pavel Dresler (Skoda Fabia R5, 4º WRC2), a 4’17’’6
16-Nil Solans/Marc Martí (Ford Fiesta R5, 5º WRC2), a 4’38’’5

Més informació del 54 RallyRACC:
www.rallyracc.com

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.