Competició Ral.lis

​Comença el 54 RallyRACC amb Ogier/Ingrassia (Ford) com a líders

Ahir dijous, inici del ral·li amb l'especial urbana de Barcelona davant 25.000 persones

Avui, segon dia de competició amb sis trams cronometrats sobre terra

| 26/10/2018 a les 00:39h
Arxivat a: Competició, Rally Racc, Competició Cotxes, Competició Ral.lis
En aquesta primera jornada s'ha disputat el Shakedown als carrers de Barcelona
En aquesta primera jornada s'ha disputat el Shakedown als carrers de Barcelona | Ferran Rosas
La dotzena i penúltima prova del Mundial de Ral·lis, que té el seu epicentre a Salou, ha començat aquest matí amb el Shakedown (tram de proves) a la zona d’Emprius, molt pròxima a PortAventura World, on s’ubica la base de la cursa i l’assistència.

Una gran quantitat d’aficionats han seguit les evolucions dels equips inscrits. El fet més destacable ha estat la bolcada de l’Hyundai i20 Coupe WRC de Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul, que els ha impedit fer més d’una passada de les quatre previstes en el tram. El cotxe s’ha hagut de retirar en un vehicle de rescat, tot i que sortosament només ha patit desperfectes a la carrosseria.

El millor temps en aquest tram previ, sense cap incidència en la classificació general i que serveix perquè els pilots verifiquin si el cotxe està preparat, ha estat per al Ford Fiesta WRC de Sébastien Ogier/Julien Ingrassia amb un registre de 1’34”39, aconseguida en la tercera de les tres passades realitzades. A continuació s’han classificat Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila (Toyota Yaris WRC), amb un registre de 1’35’’2, i Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC), amb  1’35’’7.

A partir de les 13:15 hores els 70 participants autoritzats a prendre la sortida s’han dirigit des del Passeig de Jaume I de Salou cap a Barcelona. Des de mitja tarda s’ha disputat la primera especial a l’entorn de la muntanya de Montjuïc i l’Avinguda de Maria Cristina de la capital catalana, on s’hi competia per quarta vegada en el RallyRACC i s’hi tornava després d’un any d’absència.  
 

Els aficionats han omplert el tram de Montjuic Foto: Ferran Rosàs

 
En un ambient magnífic i amb uns 25.000 aficionats presenciant aquesta primera especial del ral·li, el millor temps ha estat per a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, que han adoptat una estratègia diferent de pneumàtics en el seu Ford Fiesta WRC respecte dels seus rivals. Amb un registre de 3’53”3, han avantatjat en 3”7 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) i en 4”2 a Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC).

Aquests tres pilots s’estan disputant un títol mundial que Neuville podria deixar sentenciat en el RallyRACC, tot i que per aconseguir-ho s’haurà d’esperar a la jornada de diumenge. Els espanyols Dani Sordo/Carlos del Barrio, amb un Hyundai i20 Coupe WRC, han acabat setens, a 7”5 del líder. En WRC2, amb Jan Kopecky (Skoda), ja com a campió del món de la categoria per primera vegada en la seva trajectòria esportiva perquè Pontus Tidemand no competirà a Austràlia, el millor temps ha estat per a Eric Camilli/Benjamin Veillas (Volkswagen) que han acabat amb una excel·lent sisena posició en la classificació provisional.

El veritable ral·li es posa en marxa avui divendres amb tres trams a doble passada, amb un total de 144,88 km cronometrats dels 562,40 que conformen aquesta llarga jornada. Les dues primeres especials de cada bucle, Gandesa (7,00 km) i Pesells (26,59), es disputaran íntegrament sobre terra i són molt similars a les de l’edició del 2014. L’altre tram, La Fatarella-Vilalba, a més de ser el més llarg de tota la prova amb 38,85 km tindrà la particularitat de desenvolupar-se sobre una superfície mixta, combinant terra i asfalt.

La primera part es disputarà en el sentit contrari al conegut de Terra Alta, d’edicions anteriors, però amb l’afegit de 12 km totalment nous en la part final.

El RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA, és l’únic que consta de dos tipus de superfície en l’itinerari, amb una primera jornada sobre terra i les dues següents sobre asfalt, la qual cosa suposa un desafiament únic pels participants en les 18 especials previstes que aglutinaran 331,58 km cronometrats per un total de 1.495,73.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives | BMW Motorrad
Acabats de tornar d'Eicma, el saló de la moto més important del món, fem la tria de cinc models que marcaran el 2019
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.