Proves Cotxes

Provem el BMW 320d Touring xDrive

| 13/10/2018 a les 18:43h
Arxivat a: Proves Cotxes, xDrive, Familiar, Premium, 4x4, Proves Cotxes, BMW, Touring, 320d
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
La moda SUV ha envaït el mercat, però si no ens enlluernem amb les modes, i hi posem una mica de seny, molt probablement veurem que no en necessitem cap de SUV i que malgrat que tinguem un estil de vida "actiu" hi ha opcions al mercat que resulten molt més lògiques i que s'adapten perfectament a les nostres necessitats.

Fa uns anys els vehicles familiars dominaven el mercat europeu per la seva versatilitat. Versatilitat a la qual varen saber donar un toc dinàmic allunyant-los de la imatge de cotxe fúnebre. Aquests dies al volant del BMW 320d Touring xDrive he pogut tornar a pensar en tot allò que no m'agrada ni necessito dels SUV i que en canvi el 320d Touring xDrive em pot donar.

El 320d Touring és un pràctic familiar de tall bastant clàssic. Manté l'esportivitat que tot BMW ha de tenir però també amb un marcat caràcter pràctic que li atorga disposar d'un bon maleter. De fora estant no es pot negar que malgrat la línia familiar pots reconèixer l'ADN esportiu de la marca. Més encara si com és el cas de la nostra unitat equipes el paquet de carrosseria "M", llantes d'aliatge de grans dimensions i la pintura metal·litzada Estoril Blau.
 

La línia del 320d Touring xDrive ofereix versatilitat sense renunciar al dinamisme Foto: F.Boada


El lloc de conducció és agradable i hi destaquen els bons materials i una alta qualitat d'acabats. L'ergonomia també és excel·lent i el preciós volant "M" que té un tacte immillorable i quasi que ell sol aconsegueix donar-li un toc especial al davantal. La pantalla del navegador amb 8,8 polzades és opcional, però li dóna a un toc molt més prèmium a l'interior que la de 6,5 polzades que ve de sèrie.

En les places del darrere és millor que només hi viatgin dos passatgers per culpa d'un túnel de transmissió excessivament voluminós. Tampoc hi ajuden les sortides d'aire encara que és un detall que sí que agrairan aquells que viatgin en aquestes places. L'espai pels caps, un pel justa en el sedan, aquí millora per la menor caiguda del sostre.
 

El lloc de conducció és típicament BMW Foto: F.Boada


El maleter no és especialment gran. Amb 495 litres de capacitat hi ha un munt de vehicles de segments inferiors que tenen més capacitat. Però l'avantatge en els familiars està en poder aprofitar l'alçada al sostre retirant la safata. També és possible abatre els respatllers del darrere en tres parts, permetent que l'usuari jugui amb la càrrega i l'espai destinat als passatgers. Un detall molt pràctic d'aquest 320d Touring és el fet de poder accedir al maleter sense necessitat d'obrir el portó posterior, ho podem fer obrint només la lluna posterior.

La terminació en aquesta zona és impecable, amb materials agradables i tot de solucions per subjectar la càrrega segons les nostres necessitats.

La mecànica que mou el nostre 320d xDrive Touring ens sembla la més equilibrada de tota l'oferta de BMW per aquest model. Un dos litres Turbodièsel de 190 CV de potència en combinació amb la caixa automàtica de vuit velocitats i tracció a les 4 rodes.
 

L'obertura de la lluna posterior resulta realment pràctica Foto: F.Boada


No es pot qüestionar l'excel·lent rendiment d'aquest bloc. Té una banda d'utilització prou gran per ser un dièsel, respon amb immediatesa i no gasta molt. Tant l'acceleració com la capacitat per a realitzar avançaments està garantida amb l'excel·lent caixa del canvi automàtica de vuit velocitats. No és la primera vegada que ho comento, i potser em faci pesat, però crec que és la millor transmissió automàtica en l'actualitat per funcionament, suavitat i rapidesa.

Els consums registrats durant la prova m'han semblat dignes d'elogi, tot i que la tracció total és un llast (per no parlar dels pneumàtics excessius), la mitjana real durant la prova va ser de 5,9 L / 100, amb registres propers als 5,5 L / 100 en autovia i una mica menors en carretera. Els 1700 quilos de pes semblen penalitzar els consums en ciutat on posar-lo en moviment després de cada parada requereix un esforç addicional.

BMW sempre ha aconseguit transmetre un toc esportiu al volant fins i tot en els seus vehicles amb motor dièsel, i ni que siguin familiars els fa perdre un bri d'aquest dinamisme sobre la carretera. A més en aquest cas comptem amb l'ajuda inestimable de la tracció total per si l'estat de l'asfalt es complica. Aquest 320d Touring et deixa al·lucinat amb la seva capacitat per empassar-se un revolt rere l'altre, et costarà molt buscar-li les pessigolles ...
 

Elegant,dinàmic i versàtil Foto: F.Boada


Aquest 320d Touring xDrive té una suspensió equilibrada, filtra prou bé les irregularitats i les que es perceben tenen a veure més amb baix perfil dels pneumàtics que no pas amb les suspensions en si.

Així doncs tant per les prestacions del motor, pel seu bon nivell de confort, la seva versatilitat i pel seu comportament dinàmic de primera el 320d Touring xDrive és un excepcional i infatigable company de viatges i d'aventures. Ja que gràcies a la seva tracció total, llevat de què necessitis circular per pistes, t'acompanyarà fins allà on sigui encara que el destí estigui cobert per la neu.

No us negaré que un BMW X1 o X3 van força bé però mai arribaran a tenir el comportament dinàmic d'aquest Sèrie 3 Touring que a més resulta igual de pràctic, menys aparatós i més frugal en la despesa de combustible.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.