Novetats Cotxes

Seat presenta a Paris el nou Arona TGI

L'Arona és el primer SUV urbà del món a disposar d'un motor híbrid alimentat amb gas natural comprimit i gasolina

| 28/09/2018 a les 18:06h
Arxivat a: Novetats Motor, Seat, Arona, TGI, GNC, Mobilitat Sostenible, Novetats Cotxes
400 quilòmetres d'autonomia amb gas natural
400 quilòmetres d'autonomia amb gas natural | Seat
L'Arona TGI és el quart vehicle de la gamma SEAT a beneficiar-se d'un combustible més net i econòmic, seguint les petjades del León, l'Ibiza i el Mii, i reafirma la intenció de SEAT de fomentar l'ús del GNC per contribuir a reduir les emissions de CO2 i d'òxid de nitrogen.

Ha estat dissenyat i desenvolupat a la seu de SEAT a Martorell, on també es produirà, i representa un pas més en el programa de desenvolupament de vehicles de la marca catalana, ja que no només incorporarà les últimes tecnologies, sinó que a més demostrarà que la protecció del medi ambient no té per què afectar negativament el plaer de conduir.

«SEAT promou activament l'ús del GNC, ja que aquest combustible suposa una alternativa sostenible a la gasolina i el dièsel», explica Luca de Meo, president de SEAT. «A més, aquesta tecnologia permet utilitzar biometà renovable de qualitat garantida, la qual cosa confirma la viabilitat a llarg termini del GNC com a alternativa per a una mobilitat amb zero emissions».

El nou SEAT Arona compta amb un motor TGI de 1.0 litres amb tres cilindres i 12 vàlvules, capaç d'oferir 90 CV entre les 4.500 i les 5.800 rpm, i un parell màxim de 160 Nm entre les 1.900 i les 3.500 revolucions per minut. Aquest propulsor equipa de sèrie una transmissió manual de sis velocitats per incrementar la seva eficiència i facilitar la conducció.

Amb una velocitat màxima de 172 km / h i un temps d'acceleració de 0 a 100 km / h de 12,8 segons, els conductors sabran valorar no només les impressionants qualitats ecològiques de l'Arona TGI, sinó també les seves excel·lents prestacions durant la conducció.

Aquesta variant de l'Arona incorpora els mateixos sistemes que la versió 1.0 TSI de gasolina, i integra components que li permeten circular amb Gas Natural Comprimit. Per aquest motiu, l'Arona TGI inclou tres dipòsits de GNC situats sota el pis del maleter, una boca d'ompliment situada al costat de la de gasolina, conductes de gas d'acer inoxidable, sensors de pressió de gas i un regulador de pressió electrònic que controla eficaçment la distribució del gas al motor TGI.

En circumstàncies normals de temperatura, l'Arona TGI només utilitza gasolina com a combustible alternatiu quan els dipòsits de GNC s'esgoten, encara que amb tres dipòsits, l'autonomia serà més que suficient per a la majoria dels usuaris. Els dipòsits de gas tenen una capacitat de 14,3 kg i proporcionen una autonomia de 400 km en mode GNC. Gràcies al dipòsit de gasolina, la distància augmenta en altres 160 km.
 

L'alternativa híbrida més econòmica del mercat Foto: Seat


El GNC és molt més econòmic que la gasolina, pel que resulta més rendible que els combustibles tradicionals i, en no ser un derivat del petroli, també evita les fluctuacions imprevistes dels preus. A més, el GNC és considerablement més eficient que el dièsel, la gasolina i fins i tot el gas liquat de petroli (GLP): l'energia generada per 1 kg de GNC equival a 2 litres de GLP, 1,3 litres de dièsel i 1,5 litres de gasolina.

Així mateix, els models TGI de SEAT suposen un considerable estalvi en el cost per quilòmetre recorregut. Aproximadament és un 50% més econòmic enfront de l'Arona homòleg de gasolina, un 30% davant d'un Dièsel, més d'un 15% que un vehicle impulsat per GLP, i fins i tot un 20% més econòmic que un híbrid elèctric no endollable de gasolina.

Fins i tot quan el dipòsit de gas s'esgota, la transició a la gasolina és tan fluida que passa de forma inadvertida per al conductor, i tan sols es percep gràcies a un indicador en el quadre d'instruments, que indica que s'està circulant amb gasolina a vegada de GNC, així com pels nivells corresponents per a cada tipus de dipòsit.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport | Automobile Barcelona
Rememorem alguns dels automòbils que s'hi han presentat al llarg de l'últim segle i com s'enfoca la pròxima edició.
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre | BMW
La marca bàvara preveu presentar-lo el novembre i vendre'l d'aquí a un any
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals