Proves Motos

Provem la Honda CB125R: la petita de les Neo Sport Cafe

| 21/09/2018 a les 13:31h
Arxivat a: Proves Motos, Carnet A1, 125 cc, Neo Retro, Cafe Racer, CB125R, Honda, Carnet B1, Proves Motos
La Honda CB125R , és feta a imatge i semblança de la CB1000R.
La Honda CB125R , és feta a imatge i semblança de la CB1000R. | F.Boada
Quan Honda va presentar el seu prototip Neo Sport Cafe, va mostrar al món una Sports Naked capaç de combinar a la perfecció la diversió i la bellesa, d'una nova generació de motocicletes i va anunciar també que aquest disseny seria aplicat a una nova gamma de motocicletes començant per una espectacular 1.000 centímetres cúbics.

A l'Eicma passat per fi vam poder veure en què es materialitzava el protoptip. Tres noves motos, l'esperada CB1000R, la CB300R i una 125, la que avui ens ocupa. 

A part de la seva rotunda estètica de línies pures i contundents, es veu com una moto "de veritat" i és que malgrat els seus 125 cc , tot el seu bastidor y els components són idèntics als de la seva germana mitjana, la 300 cc.
 

Estètica a la última. Més a la moda no és pot anar Foto: F.Boada


Així doncs la CB125R va sobrada de xassís, suspensions i frens. El xassís és mixt en tub d'acer i acer premsat, molt resistent a les torsions i molt lleuger. Destaca també l'espectacular forquilla invertida amb barres de 41 mil·límetres i 130 de recorregut. L'amortidor del darrere monoblock va fixat al basculant i és regulable en precàrrega i té 107 mm de recorregut.

El fre davanter és un disc flotant d'estil ondulat amb pinces de 4 pistons i muntat radialment. Al darrere hi trobem un disc ondulat de 220 mm amb pinces de 2 pistons. Durant l'ús, tots dos es regulen constantment mitjançant un ABS de 2 canals. Aquest sistema d'altes especificacions i derivat de la tecnologia de la marca a Moto GP funciona mitjançant un IMU (Unitat de Mesura d'Inèrcia) que proporciona un afinat equilibri davant-darrere.

El Motor és de nova factura un mono cilíndric de 124,7cc, SOHC de dues vàlvules i refrigerat per aigua, que lliura 13 Cavalls a 10.000 voltes i un parell màxim de 10 Newtons metro a 8.000 revolucions. És un motor realment fàcil de portar perquè té prou empenta entre les 4.000 i 8.000 voltes. La velocitat màxima queda al voltant dels 115 quilòmetres / hora.
 

El bastidor i els components són compartits amb la 300cc Foto: F.Boada


Més enllà del rendiment més que digne del seu motor La CB125R basa la seva esportivitat en l'efectivitat del seu bastidor i sobretot al seu pes. Amb els seus 126 quilos en ordre de marxa és la més lleugera del seu segment.E seu seient és a 816 mil·límetres del terra per el què moure-la en maniobres és un joc de nens. El manillar d'alumini té un angle d'actuació de 40 graus, el que li permet un radi de gir de tan sols 2,3 metres que li garanteix una gran agilitat entre el dens trànsit ciutadà.

El dipòsit de combustible té una capacitat de 10,1 litres i Honda homologa un consum d'un litre per cada 48,4 quilòmetres amb això l'autonomia teòrica és d'uns 480 quilòmetres.

Tota la il·luminació de la CB125R és LED, fins i tot els intermitents. Fins al característic far rodó davanter, amb la seva vora en to metàl·lic -una característica distintiva de les Neo Sports Cafè -, inclou una funció de llums diürnes que et farà molt més visible per als altres usuaris de la carretera.
 

La CB125R té l'aire premium dels productes Honda Foto: F.Boada


Sobre el distintiu far trobem, a semblança també de les seves germanes grans, una pantalla LCD per a la instrumentació, mostra velocitat, revolucions, nivell de gasolina i posició del canvi de marxes, amb els testimonis d'advertència disposades per la part superior. Incorpora també un indicador parpellejant en la part superiorque aconsella el canvi de marxa a una superior amb vista a obtenir consums moderats. Pot ajustar-se al rang de rpm preferit entre 4.000 i 7.500 voltes, i es manté encès si se supera el règim triat.

No hi ha dubte que aquesta moto arriba per lluitar durament amb les seves rivals com ara la KTM Duke 125, el seu preu de 4.275 € la fica de ple en la lluita. Com gairebé sempre a Honda, ens ofereix un toc prèmium i molt bons components, però és que a més aquesta moto té "ànima" fruit d'un atrevit i al nostre gust bonic disseny, una cosa que havíem trobat a faltar en massa models de la marca de l'ala daurada.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA