El Cupra R es veu molt més ample i enganxat a terra, munta un nou kit aerodinàmic que li aporta molta més musculatura. La pintura grisa mate li dóna un toc espectacular al cotxe, a més, els tocs en color bronze i els detalls en fibra de carboni al llavi frontal, al lateral, al difusor posterior, a l'aleró posterior i les seves llandes amb el seu acabat en negre amb tocs en bronze també ajuden a crear un conjunt molt més racing i excitant.

El Cupra R està ple de detalls exclusius Foto: Ferran Rosàs
A l'interior també són molts els elements de personalització, com ara el volant i la palanca de canvis folrats d'Alcàntara o els seients semi-baket , uns seients que són còmodes per al dia a dia i que et subjecten a la perfecció quant arriben els revolts.
L'equipament de sèrie és molt generós i de fet l'únic extra que podràs triar és la pintura grisa en acabat mate (2.600 euros) o escollir si el vols manual o amb el canvi DSG. Bé, això de què pots escollir és un dir, perquè malauradament el Cupra R és una edició limitada. Només se n'han fabricat 800 unitats, 400 amb canvi manual i 400 amb DSG, i només 40 són per a l'estat espanyol. Continuant amb les males notícies t'he de dir que ja estan totes venudes.
He tingut la sort de poder provar una unitat amb canvi manual, concretament la unitat 037, no és que no m´agradi el canvi DSG, que m'encanta, però per un cotxe tan radical i de col·lecció trobo més adient el canvi manual.

El volant revestit d'Alcàntara és tota una declaració d'intencions Foto: Ferran Rosàs
El Cupra R munta el motor 2.0 TSi, que desenvolupa en aquest cas 310 CV gràcies a lleugers retocs en la gestió electrònica i a un nou sistema d'escapament. A molts potser us semblarà poc un guany de només 10 Cv respecte a la versió estàndard, però al marge de les millores en el motor, el treball més important s'ha fet en l'àmbit del bastidor.
Com et pots imaginar, el Cupra R incorpora els frens Brembo i els especialíssims Michelin Pilot Sport Cup 2 que oferia fins a la data amb el Performance Pack i que ja vàrem poder provar en un Cupra "normal".
El Cupra R també rep nous suports de motor més robustos, noves barres d'acoblament al tren davanter que augmenten la caiguda negativa de les rodes d'1,3 a 2 graus. En el tren posterior la caiguda també augmenta d'1 a 2 graus, mentre que l'amplada de vies creix al voltant de 3 centímetres gràcies a l'adopció d'unes llantes amb major bombament, cosa que ha obligat a eixamplar els passos de roda i tot amanit amb unes suspensions amb reglatges encara més durs.

El darrera serà la part més vista del Cupra R en carretera Foto: Marc Calvo
També els reglatges del seu diferencial autoblocant han estat modificats i també la direcció i els paràmetres dels modes de conducció han estat revisats.
Gràcies als nous reglatges, s'aconsegueix un tren davanter molt més radical en la seva forma de transmetre tot el que passa entre les rodes i l'asfalt. El diferencial autoblocant de tipus Haldex i control electrònic treballa d'una forma molt més agressiva en els revolts més lents. La tracció està garantida en tot moment i en sortir del revolt pots enfonsar el peu al gas i sortir catapultat cap al revolt següent. El seu pes, de 1.453 quilos, ajuda molt a aconseguir un conjunt tan àgil i precís.
En els trams més ràpids la amplada més gran de vies permet negociar els viratges a una velocitat superior, i això vol dir anar tan ràpid que val més que hi posis seny perquè el Cupra vola baix, arrapat a l'asfalt, mentre guanya metres a una velocitat endimoniada. L'eficàcia del Cupra R en qualsevol tipus de recorregut és superlativa i et regala unes sensacions d'infart.
Si aquesta edició limitada del León Cupra R ens ofereix una mostra del que en un futur molt proper ens ha d'oferir la marca Cupra un cop segregada de Seat, podem estar segurs de què gaudirem de valent al volant dels nous models. El León Cupra R ens ha permès gaudir de prestacions i sensacions reservades per a cotxes molt especials.