Competició

Vintena edició de les 24 Hores de Barcelona: el resum

Herberth Motorsport s’ha coronat a les 24H GT Series mentre que Cupra Racing-Monlau Competición ha conquerit el campionat 24H TCE Series amb Alba Cano, Laia Sanz, Francesc Gutiérrez i Jordi Gené. Bon paper de l’NM Racing Team, amb victòria a la categoria GT4.

24 Hores de Barcelona 2018

| 10/09/2018 a les 15:42h
Arxivat a: Competició, 24 hores, circuit barcelona-catalunya, endurance, resistencia, competició, tce, monlau, gt-series, cupra
Sortida 24 hores de Barcelona
Sortida 24 hores de Barcelona | Josep Ma Marcet
La vintena edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez ha culminat amb l’equip Herberth Motorsport a l’esglaó més alt del podi absolut del Circuit de Barcelona-Catalunya i de les 24H GT Series. El Cupra Racing-Monlau Competición ha conquerit el campionat 24H TCE Series amb Alba Cano, Laia Sanz, Francesc Gutiérrez i Jordi Gené, mentre que l’NM Racing Team s’ha imposat a la categoria GT4. Les primeres 24H SimRacing també han donat a conèixer als seus vencedors, els integrants de l’equip NorthWorldSim eSports.

A les dotze del migdia l’equip Herberth Motorsport ha vist la bandera a quadres des de la primera posició. El conjunt alemany format per Daniel Allemann, Ralf Bohn, Matt Campbell i Alfred Renauer ha buscat el seu lloc en aquests vint anys d’història de la prova de resistència, imposant-se amb el seu Porsche 911 GT3 R i superant el rècord de 669 voltes (2011). Concretament, han estat 677 voltes les que han realitzat al Circuit de Barcelona-Catalunya. Probablement, els guanyadors de l’edició de 2016 no figuraven en les apostes per la victòria d’aquest any. Amb un novè millor temps als qualificatius, afrontaven la cursa una mica allunyats de la posició d’honor. Ja durant els primers compassos, els alemanys se situaven entre els cinc millors i, en amagar-se el sol al Circuit, la segona posició semblava ser seva. En aquests moments era l’equip Bohemia Energy Racing with Scuderia Praha el que dominava amb un Ferrari 488 GT3. Com acostuma a ser habitual, la nit s’ha encarregat de donar cabuda a les sorpreses i els canvis. Malgrat el bon ritme dels txecs, cap a la una de la matinada començaven a perdre alguns minuts realitzant fins a tres parades en menys de quinze minuts. Encara que tot apuntava al fet que els problemes estaven controlats i solucionats, abans de fer-se de dia s’ha produït el canvi de líder, a favor del Herberth Motorsport, que no ha deixat anar la batuta a partir d’aquest moment. Jin Pisank, Josef Kral i Matteo Malucelli han estat segons, completant un total de 675 voltes.

La lluita per la tercera posició ha posat el toc d’emoció durant l’última part de la competició. Amb convidats molt diversos, al final ha estat l’equip IDEC Sport Racing l’afortunat, amb un Mercedes AMG-GT3 pilotat per David Abramczyk, Stephane Adler, Romain Vozniak, Christophe Cresp i Frank Mechaly. ROFGO Racing s’havia consolidat a la nit en aquesta plaça, però l’escuderia anglesa ha tingut en suspens a tots els assistents amb les seves parades a boxes aquest matí. El Mercedes de l’equip s’ha arribat a quedar aturat a la pista. Al final, una onzena plaça pel conjunt anglès.

Just per davant del ROFGO Racing han vist la bandera a quadres dos pilots de casa, Isaac Tutumlu i Iván Pareras, representant a l’equip Car Collection Motorsport. La cursa de tots dos es pot resumir amb la paraula remuntada, ja que a les primeres voltes el seu Audi R8 LMS patia una punxada a un pneumàtic posterior.

La catorzena posició absoluta ha estat pel guanyador del 2017, l’NM Racing Team, que s’ha imposat a la categoria GT4. L’equip més jove de la graella no ha defraudat i ha aconseguit completar una cursa pràcticament perfecta, sense grans incidents. Nikolay Dmitriev, Maxime Guillemat, Lluc Ibáñez, Max Llobet i el Jove Pilot del Circuit, Xavier Lloveras, sortien des de la 21a posició, la qual han millorat sobradament. Per a algun d’ells, com Xavier Lloveras, era la primera presa de contacte amb una cursa de resistència d’aquestes característiques.

Igual de satisfets poden estar Alba Cano, Laia Sanz, Francesc Gutiérrez i Jordi Gené. Els de Cupra Racing-Monlau Competición han marcat la pauta dels turismes, adjudicant-se l’or en la categoria TCR i coronant-se en el campionat 24H TCE Series. A més de la victòria, el potent quartet ha estat pràcticament imparable, sortint des de la 33a posició i superant la bandera a quadres 24 hores més tard des de la quinzena. Els seus companys de Monlau Competición (Smet, Pérez Aicart, Bajo, Vilariño) han viscut la prova des de més enrere. Amb una topada de matinada, finalment han estat onzens dels TCR. L’altre equip de casa, Baporo Motorsport (Vescovi, Ferri, Font), ha acompanyat al Cupra Racing-Monlau Competición al podi, concretament al segon esglaó.

Mentre tot això succeïa sobre l’asfalt, els simuladors anaven a tota marxa. La primera edició de les 24H SimRacing ha estat un dels grans atractius del cap de setmana. Una prova de resistència virtual en la qual han participat un total de 15 equips, entre ells alguns dels millors de la comunitat SimRacing. El més destacat ha estat, amb diferència, el NorthWorldSim eSports. Excel·lents resultats als assajos, volta ràpida i victòria: aquesta ha estat la pauta seguida per l’equip d’Adrià Pérez, Alejandro Sánchez i Marc Pérez. Els vencedors no han tingut rival, però les altres dues places del podi s’han anat alternant entre l’ODOX Motorsport (Daniel Camps, Cristian Meciano i Jesús Sicília) i el Vodafone Giants Racing Team (Alberto García, Raúl Suárez, Pablo López). Finalment, la plata ha estat per a Odox i el bronze pels Vodafone Giants.

24 Hores de Barcelona 2018

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Honda CB125R , és feta a imatge i semblança de la CB1000R.
La Honda CB125R , és feta a imatge i semblança de la CB1000R. | F.Boada
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona | Seat
01/01/1970
El Tarraco és el tercer SUV de SEAT i representa l'entrada del fabricant de Martorell en la categoria dels tot camí de fins a 7 seients
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel).
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel). | Arxiu ED.
01/01/1970
Un article del doctor en Física Xavier Bohigas
Des de fa temps la ciutadania és conscient dels efectes nocius de la contaminació atmosfèrica sobre la salut de les persones, sobretot de les que viuen a les ciutats. Ha ajudat a aquesta presa de consciència la informació facilitada per la comunitat científica i les campanyes de diverses plataformes i organitzacions en defensa de la salut de les persones. Les dades objectives són aclaparadores.
Un cotxe participant al ral·li
Un cotxe participant al ral·li | Marc Gonzàlez
01/01/1970
S'ha celebrat aquest cap de setmana
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada