Proves Cotxes

​Provem el nou Skoda Octavia Combi Laurin&Klement

Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.

| 28/07/2018 a les 23:57h
Arxivat a: Proves Cotxes, combi, octavia, skoda, Tdi 150, familiar, dsg, Proves Cotxes
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Fa tot just un any escrivia sobre el nou Skoda Octavia, una prova que tot i tenir el motor de benzina tri cilíndric, el 1.0 centímetres cúbics amb 115 cavalls de potència, em va deixar unes sensacions molt bones.

Aquest cop us portem una prova més especial del renovat Octavia en la versió Combi, que posats a dir la veritat és d’aquelles que tens ganes d’escriure. 

Skoda va decidir tornar a repetir l’edició exclusiva Laurin&Klement dedicada als fundadors de la marca Txeca, una versió més elegant, tecnològica i amb detalls de qualitat.
Aquesta edició a simple vista no deixa de ser la versió amb l’equipament més exclusiu per l’Octavia, però si ens fixem bé, els detalls i l’essència marquen la diferència.

 

Ens entreguen l’Octavia Combi Laurin&Klement amb un motor turbo dièsel de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls de potència. Per fora i a primer cop d’ull, a diferència amb la versió que vem provar l’any passat, destaquen les inscripcions de Laurin&Klement i les llandes de 18” en un gris antracita. El color vermell és impressionant comparat amb d’altres vermells que estem acostumats a veure.





Un cop a dins, ens n’adonem de les diferències de la versió i el gran equipament que aquest porta. Comencem amb la consola central amb un marró que li dona una imatge diferent de més elegància i una pantalla tàctil de 23,4cm amb el sistema Car Play per a connectivitat amb smartphones.
Just a sota trobem el climatitzador bi-zona amb el sistema Air Care que posseeix el grup VW, un sistema el qual permet tenir fins 3 temperatures diferents al cotxe i inclou un sistema de filtratge de l’aire.

Els seients, de cuir amb tapisseria alcantara de color marró i amb l’inscripció Laurin&Klement seguint la línia de l’edició, s’adapten molt bé a la posició del cos.
La posició és ajustable electrònicament amb fins a 3 memòries de posició i conductor.
 


Al darrere seguint la línia del que havíem vist a les places davanteres, tenim les inscripcions dels fundadors de la marca als seients i un punt que ja em va cridar al seu moment amb el nou Octavia: La presa de connexió per endolls de 230v.

El maleter de l’Octavia Combi convenç, i és que amb 610 litres de capacitat estàndard i amb la possibilitat d’ampliar-lo a 1740 litres si abatim els seients, podem carregar-hi tot el material necessari per exemple per un gran cap de setmana en bicicleta.
 


Abans de conduir-lo, ajustant els retrovisors veig que la visibilitat dels mateixos és molt bona. El vidre del darrere al ser gran, ajuda a veure bé.
La posició de conducció és una mica més alta que si no portés el sistema electrònic d’ajustament dels seients.
Ens posem en marxa i veiem que la relació pes-potència és immillorable per qui busca un cotxe per al dia a dia i també per poder fer caps de setmana en família.
Els consums tant en autopista com en carretera de muntanya són molt correctes i el canvi DSG de 6 velocitats s’adapta molt bé a totes les situacions sense fer canvis constantment com ens passa en canvis de marxes de la competència.
 


El volant és precís, i és que amb l’ajuda del lane assist fins i tot en molts casos ens ajuda a tenir, encara més, una millor precisió conduint-lo.
Molt destacable el sistema Front Assist, que en autopistes i vies de 100/120km a l’hora, activar-lo ens dona una seguretat extra sobretot per a viatges llargs.

Com a valoració personal, aquesta edició de l’ Skoda Octavia Combi l’aconsellaría a aquella persona que vulgui disfrutar d’un cotxe amb acabats premium tant entre setmana com els caps de setmana amb un preu assequible, i es que el preu de sortida és de 27.070€.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport
Centenars de vehicles mítics, com el Seat 1200 Sport | Automobile Barcelona
Rememorem alguns dels automòbils que s'hi han presentat al llarg de l'últim segle i com s'enfoca la pròxima edició.
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre
BMW desvelarà el model al Saló de Los Angeles el pròxim novembre | BMW
La marca bàvara preveu presentar-lo el novembre i vendre'l d'aquí a un any
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals