Proves Cotxes

Provem el BMW 630d GT: espai, confort, tecnologia i rendiment en cinc metres de cotxe

| 28/07/2018 a les 12:22h
Arxivat a: Proves Cotxes, Gran Turismo, Berlina, Luxe, Proves Cotxes, Sèrie 6, BMW
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
BMW ens ha acostumat darrerament a canvis de nomenclatura dins la seva gamma, però aquest no és el cas del BMW Sèrie 6 GT. El successor del BMW Sèrie 5 GT és un cotxe, que corresponent exactament a la mateixa filosofia del 5 GT, s'ha refet quasi per complet. A cavall entre una carrosseria familiar, un coupé i una berlina de tres volums tradicional, la família Gran Turismo de BMW tracta d'aglutinar el millor de tres mons diferents , encara que aquesta barreja de conceptes, fins ara, havia portat a oferir una imatge exterior no massa lluïda.

La imatge del nou Sèrie 6 GT ara és molt més aconseguida i orgànica, amb línies simètriques i amb una caiguda del sostre cap a la saga, més baixa que la del seu predecessor, molt més elegant. La robustesa, les marcades línies de caràcter de la carrosseria i el disseny angulós en els voladissos són part del nou llenguatge de disseny de BMW i en el Sèrie 6 GT troben un equilibri entre l'elegància i la funcionalitat.
 

Més de cinc metres de cotxe plens de confort Foto: F.Boada


En el nou BMW Sèrie 6 GT s'ha donat més importància al confort i una mica menys (no sense arribar a deixar-ho de costat) al dinamisme, qui vulgui dinamisme el trobarà en el Sèrie 6 Coupé o en el 6 Gran Coupé. El Sèrie 6 GT és immens, 5,10 metres de llarg i 1,90 metres d'ample. Tan sols és 7 mm més curt que un Sèrie 7 i la distància entre eixos és exactament la mateixa en la versió de batalla curta. O sigui que podeu pensar en el 6 GT com en una mena de Sèrie 7 familiar.

Aquestes dimensions exteriors es tradueixen en un habitacle molt espaiós. Tot i la caiguda del sostre i la saga més baixa, l'alçada lliure fins al sostre en els seients del darrere no es veu sacrificada, mentre que l'espai per a les cames és el propi d'una limusina. En el Sèrie 6 Gran Turismo viatges en un entorn que és el més semblant a un seient de primera classe en una companyia aèria asiàtica.
 

Els passatgers de les places posteriors Foto: F.Boada


La presentació interior i la qualitat dels materials també guanyen alguns punts respecte al seu predecessor, i les tapisseries i acabats del quadre de comandament tenen ara un aspecte encara millor. Els seients davanters són del tipus confort, amb funció massatge a les places i les del darrere són reclinables en proporció 40:20:40 i ajustables elèctricament.

Evidentment el Sèrie 6 GT està pensat perquè el seu propietari pugui fer vida a les places posteriors, per tant aquestes compten amb un extraordinari nivell de confort i compten amb totes les comoditats possibles com climatització independent, butaques calefactades i/o ventilades, sistema de pantalles multimèdia, etc. I si no en gaudeix el propietari, de ben segur que els seus fills també gaudiran al màxim d'aquest espai.

La capacitat del maleter és extraordinària i ens ofereix 610 litres de capacitat. És a dir, 40 litres més que un BMW Sèrie 5 Touring.
 

El conductor del Sèrie 6 GT disposa de tota la tecnologia s'un Sèrie 7 Foto: F.Boada


La versió que ens ha tocat provar, el 630d GT Steptronic, equipa una mecànica molt utilitzada en altres models de la marca, el bloc de sis cilindres en línia turbodièsel de 3.0 litres amb 265 CV de potència i 620 Nm de parell motor, el qual s'associa com a única opció a una transmissió automàtica ZF Steptronic de vuit velocitats que canalitza la potència al tren posterior, tot i que alternativament existeix una variant amb tracció total xDrive. Ras i curt, com ja he comentat moltes altres vegades, un conjunt mecànic prodigiós que sembla tenir-ho tot. Potència, refinament i uns consums ridículs pel seu nivell de prestacions.

Malgrat de tenir un pes proper a les dues tones , sobre la carretera en autovia, el BMW 630d Gran Turismo es mostra fàcil, eficaç i sobretot, refinat i tampoc s'espanta si decideixes activar els modes Sport o Sport + del selector de modes de conducció, llavors demostra que és tot un BMW. L'ajust de la suspensió, el tacte de la direcció i la resposta del conjunt del motor i la caixa de canvis encaixen a la perfecció amb la seva orientació al confort i en vies ràpides és una autèntica catifa voladora.

El Sèrie 6 GT és una aposta arriscada, proposa un tipus de carrosseria poc vist que pot no enamorar els amants de les berlines ni satisfer al 100% als defensors de les versions familiars. No obstant això, és la resposta a tot aquell que busca diferenciar-se de la resta, però sense renunciar a res. El 630d GT compta amb el confort i la dotació tecnològica i de la nau capitana de BMW, el Sèrie 7, i amb la versatilitat d'un Sèrie 5 Touring.


Prova BMW 630d GT

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.