Proves Motos

Provem la Benelli TRK 502 X: primeres aventures fora de l'asfalt

La nova versió "X" de la TRK502 arriba amb llandes de 19" davant i altres modificacions per gaudir més de les pistes.

| 26/07/2018 a les 10:14h
Arxivat a: Proves Motos, Carnet A2, Trail, TRK 502X, TRK 502, Benelli, Proves Motos
Ja és aquí la versió Off-Road de la Benelli TRK 502. La TRK 502X
Ja és aquí la versió Off-Road de la Benelli TRK 502. La TRK 502X | CS infomotor
Ja fa un any que la mitica marca Italiana Benelli, ara un altre cop en actiu gràcies als xinesos de Keeway, començava la seva ofensiva de producte a escala mundial presentant la TRK502, una moto trail asfàltica bicilíndrica amb molt bon aspecte. El seu destí era lluitar per liderar un nou segment: el de les motos Trail de 500cc, aptes pel carnet A2.

I la veritat és que ha estat un model que ha donat molt de parlar i amb bones vendes a casa nostra, ja no només per gent que s'estrenava en això de les motos Trail, sinó amb pilots consumats que no veien la necessitat de comprar motos amb massa cavalls, motos més lògiques.

Aquesta mateixa lògica que ha fet que els srs. de Benelli donin un nou pas endavant amb la nova TRK 502X, una evolució basant-se enl model asfàltic d'aspecte mes de fora carretera, amb una sèrie de petites modificació amb grans resultats.
 

Sorprenentment la versió més Off també és més àgil en carreteres revirades Foto: CS infomotor


Doncs si, la X es mes "enduro", malgrat que tota la seva part mecànica i el seu xassís és el mateix que el model estàndard. El més destacable estèticament és el seu escapament per dalt, a l'estil de moltes maxitrail i menys exposat als cops de les pedres.

Les seves llandes són de radis d'acer, en mida 19 davant i 17 darrera, guanyant en alçada lliure a terra i millorant el comportament en pista. El fre davanter també ha canviat, muntant ara una pinça flotant per comtes d'una radial, però que no fa que la moto perdi en qualitat de frenada. La suspensió ara és més tova, amb la mateixa forquilla i amortidor a darrere però de tacte mes absorbent. Pel que fa al motor, segueix oferint els 35kw màxims del carnet A2, amb la diferència que les marxes son més curtes per millorar la resposta fora de carretera.

Per comprovar si els canvis realment funcionen, hem anat a Castello de Montegridolfo, Itàlia, on durant tot un matí l'hem posat a prova juntament amb periodistes de tota Europa. El resultat: sorprenent. La nova TRK 502 X funciona millor que l'altre versió d'asfalt, pel meu gust.
 

La versió X, té un aspecte encara més imponent Foto: CS infomotor


La suspensió, més tova, és més efectiva en pista alhora que còmode en carreteres de muntanya, igual que la frenada suficient en una conducció alegre i dins unes limitacions pròpies de la cilindrada. El canvi escurçat és tot un encert. SI, és cert que per autovia el motor anirà més alt de voltes, però en carreteres de muntanya i nacionals és molt més alegre i aprofita molt més la seva potencia sense disparar el consum.

En la part millorable, segueix patint alguns detalls d'acabat que delaten el seu origen de fabricació, però, que volem per un preu tan competitiu? Per 6300 € aproximadament tindrem una moto amb autèntica filosofia Trail, capaç de fer viatges de cap de setmana i dur-nos a treballar cada dia. Divertida, fàcil de conduir i d'estètica llampant, la nova Benelli TRK 502 X és l'evolució lògica de la marca cap al veritable sentit de les motos Trail.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.