Proves Cotxes

Provem el Nissan Leaf : un cotxe elèctric per a tothom

La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible

Prova Nissan Leaf

| 21/07/2018 a les 18:35h
Arxivat a: Proves Cotxes, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, cotxe elèctric, Leaf, Nissan, Proves Cotxes
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Nissan ha renovat completament el seu Leaf, el vehicle elèctric més venut del món. Presentat al món el 2010 el Leaf ha estat tot un pioner a mostrar-nos com seria la mobilitat elèctrica i en aquests darrers vuit anys ha estat un cotxe avançat al seu temps, però que semblava viure al marge de tot i de tots. Ara que ja estem tots convençuts que la mobilitat a base de combustibles fòssils toca a la seva fi, Nissan presenta la segona generació del Leaf. Tot just quan la majoria dels fabricants estan llançant al mercat els seus primers models elèctrics.



En aquesta segona generació Nissan canvia, de cap a peus, el disseny del Leaf i si abans era un cotxe de disseny volgudament diferent, ara la intenció és la contrària, fer un cotxe atractiu per a tots els públics. La seva nova imatge pren els trets dels últims models de la marca, especialment del Nissan Micra. Per dimensions es situa com un dels compactes més grans del mercat, ja que arriba als 4,49 metres de longitud.

El nou Leaf té una bateria de ions de liti de 40 kWh que proporciona fins a 378 km amb una sola càrrega segons el vell cicle NEDC, amb el nou cicle d'homologació europeu (WLTP), més d'acord a les condicions reals de conducció, la xifra queda en 270 km d'autonomia. Pot semblar poc, però quants de nosaltres fem 270 km diaris? Més endavant s'espera l'arribada d'una versió de 60 kWh.

La recàrrega de la bateria es pot fer en un endoll convencional. Segons la potència de la presa de corrent el temps de càrrega es redueix i amb una Wallbox de 6,6 kW, la càrrega completa requereix 7,5 hores. També el podem carregar des d'un sistema de càrrega ràpida de 50 kW que omple el 80% de la bateria en menys de mitja hora. Un altre aspecte important és el cost d'una càrrega. Bé, en aquests moments amb la tarifa més desfavorable possible una càrrega completa té un cost sobre els 7 euros, el que vol dir una despesa de 0,025 euros per quilòmetre recorregut. No hi ha híbrid, benzina o dièsel que hi pugui competir de cap manera.
 

La col.locació de les bateries sota el terra permet gaudir d'una habitabilitat propia d'un bon compacte Foto: F.Boada


Les bateries alimenten el nou motor elèctric que eroga una potència màxima de 150 Cv de potència i un parell que es lliura de manera gairebé instantània de 320 Nm. El nou Leaf és capaç d'oferir-nos una conducció molt més dinàmica, amb una acceleració que poc ha d'envejar als tradicionals compactes esportius i para el cronòmetre en 7,9 seg en el 0 a 100. La velocitat màxima està limitada a només 144 km / h per una qüestió d'eficiència energètica com sol succeir en la majoria dels elèctrics.

El sistema ProPilot també s'estrena en aquest Leaf i segons la marca nipona representa la primera fase de la conducció autònoma de Nissan que a poc a poc s'estendrà per altres models de la marca. És un assistent que, en circular per vies ràpides, gestiona la direcció, els frens i l'accelerador mantenint al cotxe al carril i guardant la distància de seguretat amb el vehicle precedent. Fins i tot pot aturar-se de manera autònoma si el vehicle precedent també ho fa.

L'altra gran novetat que incorpora el nou Leaf és l'e-Pedal, una tecnologia que transforma l'experiència de conducció i és que pràcticament podem dir adéu al peu esquerre. Amb l'e-Pedal es pot arrencar, accelerar, desaccelerar i parar el cotxe amb tan sols controlar la pressió sobre l'accelerador.

Vehicle To Grid

Nissan però pensa en el Leaf com alguna cosa més que un simple cotxe, el Leaf, gràcies a la tecnologia de les seves bateries, és una unitat elèctrica amb càrrega bidireccional gràcies a un sistema Vehicle-to-Grid (V2C) Què vol dir això? Que no només agafa electricitat de la xarxa per carregar les seves bateries sinó que pot fer el procés contrari: quan el cotxe no s'utilitza pot alimentar d'electricitat un habitatge o oficina.
 

El Nissan Leaf també permet una gestió eficient de l'energia a casa Foto: Nissan


Amb el nou Leaf, Nissan fa una segona passa cap a un futur imminent on els desplaçaments els farem sense emissions contaminants, seran més segurs gràcies als sistemes de conducció autònoma i a més en arribar a casa serà el cotxe el que subministrarà energia a casa nostra.

Prova Nissan Leaf

 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953 | Seat
Entre 1953 i 1964, van sortir 98.978 unitats de la fàbrica de SEAT a la Zona Franca de Barcelona
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives | BMW Motorrad
Acabats de tornar d'Eicma, el saló de la moto més important del món, fem la tria de cinc models que marcaran el 2019
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.